USA

Mja geldt voor zoveel steden in de US, New Orleans wordt altijd geprezen als bestemming maar wij hebben daar wat buiten de toeristenbuurten gewandeld en dat zit daar ook vol drugsverslaafden, drugdeals die je op straat ziet gebeuren, vol met daklozen en weirdo's in de publieke parken etc

Welcome to the US zou ik zeggen...:)

Mja geldt voor zoveel steden in de US, New Orleans wordt altijd geprezen als bestemming maar wij hebben daar wat buiten de toeristenbuurten gewandeld en dat zit daar ook vol drugsverslaafden, drugdeals die je op straat ziet gebeuren, vol met daklozen en weirdo's in de publieke parken etc

Welcome to the US zou ik zeggen...:)
Wel, ik ben altijd voor de legalisering van softdrugs geweest, simpelweg omdat je in NL ook geen grote drugsproblemen ziet.

En toen kwam ik in de US... Legaliseren kan, maar het moet dan wel op de Nederlandse manier gebeuren en niet wat daar aan de hand is ...

Wel, ik ben altijd voor de legalisering van softdrugs geweest, simpelweg omdat je in NL ook geen grote drugsproblemen ziet.

En toen kwam ik in de US... Legaliseren kan, maar het moet dan wel op de Nederlandse manier gebeuren en niet wat daar aan de hand is ...
Hoe bedoel je precies?
Ik ken best veel volk die geregeld een joint rookt en daar is nog niemand van in een kartonnen doos belandt dus ik vraag me af hoe de legalisering van cannabis zulke problemen veroorzaakt daar? Maar misschien zit ik gewoon met het Nederlandse systeem in mijn hoofd... Ik weet ook het grote verschil niet tussen dat en het Amerikaanse.

Hoe bedoel je precies?
Ik ken best veel volk die geregeld een joint rookt en daar is nog niemand van in een kartonnen doos belandt dus ik vraag me af hoe de legalisering van cannabis zulke problemen veroorzaakt daar? Maar misschien zit ik gewoon met het Nederlandse systeem in mijn hoofd... Ik weet ook het grote verschil niet tussen dat en het Amerikaanse.
Thuisleverdiensten ("we leveren binnen het uur uw weed!"), Gigantische billboards over cannabis, ... Het is daar letterlijk big business terwijl het in Nederland nog altijd een beetje "underground" is. En als je het zo makkelijk en toegankelijk maakt, krijg je probleemgevallen, en die zijn wel degelijk een vogel voor de kat (net als bij alcohol bvb)

Ah ok op die manier.
Toen ik er laatst was, in 2017, zag ik enkel wat winkeltjes op Venice en Santa Monica het aanbieden maar voor de rest nog niks. Het zal toen nog niet zo'n businessmodel geweest zijn.

Typisch Amerikaans natuurlijk...

Thuisleverdiensten ("we leveren binnen het uur uw weed!"), Gigantische billboards over cannabis, ... Het is daar letterlijk big business terwijl het in Nederland nog altijd een beetje "underground" is. En als je het zo makkelijk en toegankelijk maakt, krijg je probleemgevallen, en die zijn wel degelijk een vogel voor de kat (net als bij alcohol bvb)
lol ... seriously? De mannen dat je daar op straat ziet liggen / rare stoten uitsteken / whatevs is nie van wa wiet ze :)
SF heeft momenteel wel wat andere problematiek dan legalisatie van soft drugs, welke enkel maar verergerd is sinds covid.

Ik ken heel goed mijn weg in Las Vegas, daar wil je ook op voorhand weten wat en hoe als je afwijkt van de Strip of uit Fremont Street hoor… bepaalde gebieden rondom the Strat (Google maar eens Naked City Las Vegas) zie je gewoon de mensen overdag met naalden in de weer… opiatencrisis lijkt me er meer mee te maken hebben dan legaliseren cannabis.

Ook een leuke documentaire om te zien:

Over de mensen die in het gigantische tunnelcomplex leven in LV.

Armoede en miserie lijken niet weg te denken uit zowat alle grote US-steden.

In de zomer vertrek ik voor drie weken naar de westkust van Amerika. Ik had graag een simkaart daar gekocht om mobiele data te hebben voor oa Google Maps. Iemand hier ervaring mee, aankoopadvies of enkele tips? Alvast bedankt.

In de zomer vertrek ik voor drie weken naar de westkust van Amerika. Ik had graag een simkaart daar gekocht om mobiele data te hebben voor oa Google Maps. Iemand hier ervaring mee, aankoopadvies of enkele tips? Alvast bedankt.
Wij hebben daar een lokale simkaart gekocht, maar ik zou niet meer weten welk merk (ik dacht een dochteronderming van t-mobile). Dat werkte wel goed, was vrij goedkoop (50$ voor een maand ongelimiteerd ofzo).

Gewoon een T-mobile sim kaart kopen inderdaad, ging vlot. We zijn gewoon naar de lokale t-mobile shop gegaan daarvoor. Was ook 50$ voor een maand toen.

Allez door te switchen van car rental company de prijs van onze huurauto kunnen drukken van 2.470 USD naar 1738 USD... Nog steeds zeer veel geld, maar toch al wat draaglijker :party:

Allez door te switchen van car rental company de prijs van onze huurauto kunnen drukken van 2.470 USD naar 1738 USD... Nog steeds zeer veel geld, maar toch al wat draaglijker :woohoo:
Grote auto dan of lange periode? Lijkt me toch nog best een pittig bedrag. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik geen vlucht boek naar de States voordat ik een degelijke auto (full size of beter) vind aan minder dan 50 USD per dag (incl TPL en LDW), wat uiteraard nog duur is (zeker als ik vergelijk met pré-corona prijzen, maar zelfs als ik vergelijk met mijn boeking van september vorig jaar die uiteindelijk niet is kunnen doorgaan). Uiteindelijk gevonden en dan pas de vlucht geboekt.

Vroeger boekte ik gewoon een vlucht als ze goedkoop stonden, een huurauto vond je toch goedkoop. Tegenwoordig is de huurauto hetgeen je reis duur maakt.

Uiteindelijk heb ik relatief goede vluchten (2h layover binnen EU in beide richtingen) vanuit BRU naar SFO voor 375 euro pp incl ruimbagage en een full size auto incl de nodige verzekeringen voor net onder de 50 USD per dag. Vergeleken met de pré-corona prijzen nog best prijzig, maar in deze tijden lijken me het geen heel slechte prijzen. Nu nog goed geprijsde hotels vinden...

Grote auto dan of lange periode? Lijkt me toch nog best een pittig bedrag. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik geen vlucht boek naar de States voordat ik een degelijke auto (full size of beter) vind aan minder dan 50 USD per dag (incl TPL en LDW), wat uiteraard nog duur is (zeker als ik vergelijk met pré-corona prijzen, maar zelfs als ik vergelijk met mijn boeking van september vorig jaar die uiteindelijk niet is kunnen doorgaan). Uiteindelijk gevonden en dan pas de vlucht geboekt.

Vroeger boekte ik gewoon een vlucht als ze goedkoop stonden, een huurauto vond je toch goedkoop. Tegenwoordig is de huurauto hetgeen je reis duur maakt.

Uiteindelijk heb ik relatief goede vluchten (2h layover binnen EU in beide richtingen) vanuit BRU naar SFO voor 375 euro pp incl ruimbagage en een full size auto incl de nodige verzekeringen voor net onder de 50 USD per dag. Vergeleken met de pré-corona prijzen nog best prijzig, maar in deze tijden lijken me het geen heel slechte prijzen. Nu nog goed geprijsde hotels vinden...
Toyota Rav 4 25 dzgen met 2 bestuurders.

Toyota Rav 4 25 dzgen met 2 bestuurders.

Is je tweede bestuurder diegene waarmee je samenwoont?
Indien ja is de kans groot dat je daar niet voor moet bijbetalen.

In Florida hadden wij via Hertz geboekt en ingeschreven in hun loyaltyprogram : daardoor rijdt je spouse gratis met de wagen.

Laatst bewerkt:

In verband met google maps, je kan geheel gebieden downloaden op je gsm. Gebieden downloaden en offline navigeren
Je hebt enkel geen live updates van het verkeer maar die kan je meestal eventjes checken in het hotel , restaurant ,... waar je dan vertrekt.

En had ik nog Here we go app als back up staan voor het er iets met de google maps zou schelen.

Moesten we nog iets anders opzoeken gebruikten we de wifi of PC van het verblijf , restaurant, ...

Is dat eigenlijk goedkoper dan huurwagens? Nooit echt de vergelijking gemaakt maar kan wel een interessante optie zijn in tijden waar je nog steeds 2 tot 3 keer meer betaalt dan normaal voor een huurauto.
Zal misschien niet goedkoper zijn, maar wel leuker :D
En als "luxe/comfort/snelheid/..." u niet veel doen, ga je er gewoon ook oudere auto's op vinden die veel goedkoper gaan zijn.

Waar huren jullie je wagen bij tegenwoordig? Want de prijzen die ik nu te zien krijg doen mijn maag keren...
In USA heb ik altijd gehuurd bij de grotere maatschappijen: Avis, Budget, Hertz, National Car. In combinatie met kortingcodes is er altijd wel iets te vinden tegen een degelijke prijs, hoewel het tegenwoordig idd moeilijker is dan voorheen.

Terug
Bovenaan