USA

We zouden mss volgens jaar eens Yellowstone willen doen. Aanvliegen in Salt lake city.
Ik merk wel dat er een paar andere parken in de buurt zijn maar welke zijn aan te raden?

Ik was aan het denken om met RV te gaan. Is dit goed mogelijk?

Sawtooth national forest!

Hier ons toertje van tijdje terug:
SLC - Jackson (Grand Teton) - Hailey (superchill, rustig stadje om enkele dagen te vertoeven, wij zijn daar uiteindelijk nog langer gebleven dan voorzien. Ook mooie natuur, veel natuurlijke hot springs, en schoon wandelingen) - Bozeman - Gardiner - Cody & west yellowstone als onze uitvalsbasis voor enkele dagen yellowstone - Idaho falls - SLC.

Voorzie zeker ook een dagje voor SLC. Zeer fijne stad om te vertoeven.

Voor mij persoonlijk één van de beste en leukste trips die ik gedaan heb in de states, dus zeker een aanrader.
Wel altijd airbnb, op het RV verhaal kan ik je geen sluitend antwoord bieden. Als ik me niet vergis, is kamperen of overnight vehicle parking NIET toegestaan, buiten op de campgrounds. Op tijd reserveren, ook voor ander verblijf!

We zijn momenteel onze verblijven aan het boeken voor onze roadtrip in april doorheen de Zuidelijke staten ( lus Miami-Miami, zie programma hieronder), maar dit is precies toch een zeer dure regio? In Charleston zitten we aan 389 € per nacht, in Savannah aan 235 €, in Mobile aan 215, Everglades 160/170... En dan moeten de overnachtingen in Orlando nog komen :crazy:..
In september 2019 zijn we ook al naar de USA geweest ( toen de Midwest, lus Denver-Denver), maar behalve de zaten die rates per nacht allemaal in de 70-160 € range. Kwaliteit van verblijven is gelijkaardig aan nu.

Miami airport - Homestead
Everglades NP
Everglades NP
Everglades NP - rit naar Punta Gorda
Punta Gorda - Ginnie Springs
High Springs - Apalachicola - Pensacola
Pensacola - Mobile
Mobile - New Orleans
New Orleans
Plantation - Natchez
Natchez - Townsend
Great Smoky Mountains NP
Great Smoky Mountains NP (Gatlinburg)
Great Smoky Mountains NP
naar Charleston
Charleston - Savannah
Savannah - Orlando
Orlando
Orlando
Orlando - Cape Carneval - Floriday Keys
Florida Keys
Florida Keys
Floriday Keys - Miami
Miami
Miami (halve dag)
België

Kan me nie herinneren dat ik aan zo dure tarieven heb overnacht in Florida. Verbleven in Miami zelf, Bonita Springs, Orlando en Fort Lauderdale. Natuurlijk zie ik de prijzen niet meer in mijn bevestigingsmails.

Gewoon ter info: In Homestead hebt ge soms legale dragraces waaraan mensen mogen aan deelnemen. Volgende keer huur ik een camaro ipv een jeep en dan doe ik eens mee lol.

Zouden jullie aanraden om een RV te nemen of is het beter een auto huren en kamers apart?
Net omdat het zo'n uitgestrekt gebied is weet ik het niet zeker.
Wij hebben onze huwelijksreis met RV gedaan (de iets zuidelijker parken).
Voordelen:
1) je hebt altijd een keuken, bed en badkamer bij. FF stoppen voor een extra dutje is dus geen probleem.
2) je moet uw valiezen niet altijd uitladen (vrij groot voordeel)
3) de charme, het heeft wel iets om te kamperen en je hebt meer een "thuis"-gevoel dan bij hotel
4) flexibiliteit, het is makkelijker om uw planning aan te passen

Nadelen:
1) de prijs, het is niet goedkoper dan huurwagen+hotels, die dingen verbruiken echt veel
2) de onze was 9m lang (dat is +- een lijnbus), je moet dus wel wat kunnen rijden om daar mee te manoeuvreren. Ook niet alles is bereikbaar, dus dat moet je op voorhand checken
3) die dingen zijn niet gemaakt om snel te rijden he, bijgevolg loopt uw rijtijd wel wat op.

Zou ik het opnieuw doen? Enkel met een kleiner/zuiniger model misschien, anders zou ik eerder een leuke wagen huren en hotels regelen.

Voordelen:
1) je hebt altijd een keuken, bed en badkamer bij. FF stoppen voor een extra dutje is dus geen probleem.
3) de charme, het heeft wel iets om te kamperen en je hebt meer een "thuis"-gevoel dan bij hotel

Nadelen:
1) de prijs, het is niet goedkoper dan huurwagen+hotels, die dingen verbruiken echt veel
2) de onze was 9m lang (dat is +- een lijnbus), je moet dus wel wat kunnen rijden om daar mee te manoeuvreren. Ook niet alles is bereikbaar, dus dat moet je op voorhand checken
3) die dingen zijn niet gemaakt om snel te rijden he, bijgevolg loopt uw rijtijd wel wat op.

Zou ik het opnieuw doen? Enkel met een kleiner/zuiniger model misschien, anders zou ik eerder een leuke wagen huren en hotels regelen.
Snel rijden doe jij toch nooit, dus zie niet in hoe dat in jouw persoonlijk nadeel speelt :unsure:

Dat is toch ook er vanuitgaande dat er plaats is op andere campings dan? En dat zou in de zomer toch ook wel eens kunnen tegenvallen neem ik aan?

Voor de rest kan ik me idd wel inbeelden dat het erg prettig is om met zo'n huis op wielen rond te trekken in die omgeving.

Dat is toch ook er vanuitgaande dat er plaats is op andere campings dan? En dat zou in de zomer toch ook wel eens kunnen tegenvallen neem ik aan?

Voor de rest kan ik me idd wel inbeelden dat het erg prettig is om met zo'n huis op wielen rond te trekken in die omgeving.
Ja, effectief in de parken is die flexibiliteit beperkter natuurlijk, zeker in de drukke periodes. Een beetje vergelijkbaar met last-minute hotels te boeken, met het verschil dat je worst case nog altijd ergens op een parking kan staan. Nu is zo'n RV wel minder comfortabel dan een hotel natuurlijk, maar je moet niet elke avond op restaurant waardoor uw avonden er wel helemaal anders uit zien, alles kan veel minder gehaast.

We zijn momenteel onze verblijven aan het boeken voor onze roadtrip in april doorheen de Zuidelijke staten ( lus Miami-Miami, zie programma hieronder), maar dit is precies toch een zeer dure regio? In Charleston zitten we aan 389 € per nacht, in Savannah aan 235 €, in Mobile aan 215, Everglades 160/170... En dan moeten de overnachtingen in Orlando nog komen :crazy:..
In september 2019 zijn we ook al naar de USA geweest ( toen de Midwest, lus Denver-Denver), maar behalve de zaten die rates per nacht allemaal in de 70-160 € range. Kwaliteit van verblijven is gelijkaardig aan nu.

Miami airport - Homestead
Everglades NP
Everglades NP
Everglades NP - rit naar Punta Gorda
Punta Gorda - Ginnie Springs
High Springs - Apalachicola - Pensacola
Pensacola - Mobile
Mobile - New Orleans
New Orleans
Plantation - Natchez
Natchez - Townsend
Great Smoky Mountains NP
Great Smoky Mountains NP (Gatlinburg)
Great Smoky Mountains NP
naar Charleston
Charleston - Savannah
Savannah - Orlando
Orlando
Orlando
Orlando - Cape Carneval - Floriday Keys
Florida Keys
Florida Keys
Floriday Keys - Miami
Miami
Miami (halve dag)
België

Ter info, onze prijzen uit 2018, telkens ontbijt & parking inbegrepen.
Bij het hotel van Key West zat ook een gratis shuttle service naar Mallory Square.

Hotel
$ 198,00OrlandoResidence Inn Near Universal Studios
$ 109,00Florida CityHoliday Inn Express & Suites
$ 174,00KeysFairfield Inn & Suites Key West At The Keys Collection
$ 224,00KeysFairfield Inn & Suites Key West At The Keys Collection
$ 224,00KeysFairfield Inn & Suites Key West At The Keys Collection
$ 141,55MiamiHoliday Inn Express & Suites Pembroke Pines
$ 151,05MiamiHoliday Inn Express & Suites Pembroke Pines
$ 160,55MiamiHoliday Inn Express & Suites Pembroke Pines
$ 160,55MiamiHoliday Inn Express & Suites Pembroke Pines
$ 126,00OrlandoSpringHill Suites Orlando Lake Buena Vista in Marriott Village

Voordelen:

Nadelen:

de voordelen waren ook hetgene mij zo aansprak. Maar als het moeilijk is om plaats te vinden is een deel van die charme weg, zeker als je toch moet reserveren.
Natuurlijk zouden we mooiste RV nemen die natuurlijk duurste en grootsten zou zijn :D

Best eens kijken voor hotels in de buurt van de parken. Bedankt voor de tips allemaal.
Badlands met een Mount Rushmore zou ik ook zien zitten ondanks de reistijden :)

Voordelen:

Nadelen:

Wij hebben destijds (2 volwassenen) ook beide overwogen en kwamen +- tot dezelfde conclusie. Uiteindelijk wagen+hotels geworden en geen spijt van. Afweging(en):
-Voor de prijs moet je het inderdaad niet doen. Mogelijks ondertussen gewijzigd maar RV was inderdaad niet goedkoper
-Bereikbaarheid: Hoewel alles er "groot" is, is zo'n RV toch niet echt handig in bepaalde delen/parken/steden. Ook zal je voor bezoek van stadscentra dan vaak ander vervoer moeten zoeken. Bij grote visiter centers en malls heb je wel voldoend ruimte om een RV te parkeren, maar bij een "leuk" restaurantje,... is dit niet altijd het geval.
-Na een dag hiken houden wij wel van een "comfortabele"/lange douche. In een RV kan dat ook, maar zit je toch met waterverbruik (te tanken) of met een RV campground wat het "vrije" gevoel beperkt.
-Het "voordeel" van de valiezen niet te moeten uitladen valt (in praktijk) toch wat tegen. Zelfs al slaap je elke nacht ergens anders, in de praktijk sleur je nooit met alles. Wij staken toiletgerief + kleren voor één/enkele dagen+opladers in de kleinste valies die we bij hadden. Een valiesje me naar hotel en elke 2-3-4 dagen vuile kleren in een andere valies, aanvullen met propere en klaar.
-Wij gingen in het hoogseizoen naar o.a. Death Valley, Las Vegas,... Airco/Verwarming in zo'n RV zal wel cava zijn, maar is nooit zo comfortabel als gewoon een hotel.
-In elk hotel heb je wel een ijsblokjesmachine. Met coolbox en zip-zakjes heb je ook in de wagen fris eten/drinken. Op zo'n reis zijn er mooiere/leukere dingen te doen/zien dan de keuken van een RV, dus wij zouden s'avonds toch altijd ergens iets eten i.p.v. koken. En meeste middagen was het een picknick uit de koelbox. Slechts één avond een keuken gemist, toen we (te) laat aankwamen en er nergens geen restaurant was. Maar niets wat een 7-eleven niet kon oplossen.

Concept is leuk, maar praktisch zou ik ook gewoon terug met de wagen gaan (met volwassenen). Enkel met kleine kinderen zou ik het overwegen (maar dan is zo'n reis wat ons betreft te duur omdat deze er nog niets aan hebben)

Iemand tips voor Boston? Zit enkele dagen ginds eind maart.
Een freedom trail tour. Was helemaal niet duur meen ik mij te herinneren en zeker de moeite als je wat geschiedenis wilt opsnuiven. Tickets waren te koop in het visitors center in Boston Common.

Boston Common en Public garden zijn wel eens fijn om door te wandelen bij mooi weer. En dan zo langs Commonwealth Avenue richting Fenway.

Gratis tour van Harvard University.

Bunker Hill Monument. Als je een uitzicht wilt over de stad van net erbuiten. Je moet er wel een 300 trappen voor opgaan. (Als het geopend is)

Mijn vriendin vandaag (15 dagen voor vertrek) positief getest. Voor de US heb je bij een positieve test een schriftelijke toestemming nodig van een huisarts of gezondheidsinstelling. Zit dit laatste standaard bij het herstelcertificaat of moet je echt document laten opstellen door de huisarts? De huisarts zelf wist het ook niet echt en online is het niet echt duidelijk.

Ik negatief maar moet hopen dat ik de de komende dagen niet besmet geraak of het herstelcertificaat is niet in orde voor vertrek..

Iemand recent nog in San Francisco geweest? Zelf net een vluchtje geboekt voor september, maar het is daar niet echt gezellig meer als ik dit artikel mag geloven: https://fd.nl/samenleving/1431872/san-francisco-lijkt-wel-het-nieuwe-gotham

Zal waarschijnlijk weer dik overdreven zijn - de mainstream media kennende - dus recente ervaringen zijn altijd welkom. Het was sowieso niet ons plan om lang in steden te verblijven (meer natuurmensen), maar als het er echt zo leeg is met veel criminaliteit dan kunnen we in plaats van één of meerdere volle dagen in SF te zijn er gewoon eens doorrijden om enkele bekende punten te zien.

Iemand recent nog in San Francisco geweest? Zelf net een vluchtje geboekt voor september, maar het is daar niet echt gezellig meer als ik dit artikel mag geloven: https://fd.nl/samenleving/1431872/san-francisco-lijkt-wel-het-nieuwe-gotham

Zal waarschijnlijk weer dik overdreven zijn - de mainstream media kennende - dus recente ervaringen zijn altijd welkom. Het was sowieso niet ons plan om lang in steden te verblijven (meer natuurmensen), maar als het er echt zo leeg is met veel criminaliteit dan kunnen we in plaats van één of meerdere volle dagen in SF te zijn er gewoon eens doorrijden om enkele bekende punten te zien.
2019 daar geweest, en wij hadden hetzelfde gevoel.
Absurd veel daklozen en drugsverslaafden. Continu reclame van drugs. Criminaliteit gewoon overdag...
En dat was nog voor de coronacrisis toesloeg...

Ik voelde mij daar véél onveiliger dan pakweg in de Bronx.

Ik ben er in 2017 geweest en toen stonden er al betrekkelijk veel tenten op straat eens je Union Square voorbij was.
Het zal er niet beter op geworden zijn vrees ik.

In 2017 ook in San Francisco geweest en toch ook niet wat ik ervan had verwacht... Veel daklozen en toen we 's avonds terug bij onze geparkeerde huurauto terugkwamen zagen we dat er was ingebroken (zijruit ingeslagen).

In 2017 ook in San Francisco geweest en toch ook niet wat ik ervan had verwacht... Veel daklozen en toen we 's avonds terug bij onze geparkeerde huurauto terugkwamen zagen we dat er was ingebroken (zijruit ingeslagen).
Ja, wij zijn er 3 dagen geweest, en hebben 4x zien inbreken in auto's... Het is daar sinds de legalisering van cannabis echt van kwaad naar erger gegaan.

Hmm oké, als ik die verhalen hier zo lees overdrijft het artikel dan toch niet. Ben er zelf voor een dagje geweest in 2017 (Golden Gate bridge, Alcatraz, Fisherman's Wharf, Lombardstreet en voor de rest nog wat rondgewandeld en gewinkeld voor zover ik me herinner) en toen niet echt iets van gemerkt tbh. Was een leuke sfeer overal en heb me nergens onveilig gevoeld. Maar ik zal dan waarschijnlijk niet in die onveilige buurten geweest zijn.

Goed om te weten alleszin, dan zal ik San Francisco deze keer ook zeker niet langer dan een dagje opnemen in de planning.

Hmm oké, als ik die verhalen hier zo lees overdrijft het artikel dan toch niet. Ben er zelf voor een dagje geweest in 2017 (Golden Gate bridge, Alcatraz, Fisherman's Wharf, Lombardstreet en voor de rest nog wat rondgewandeld en gewinkeld voor zover ik me herinner) en toen niet echt iets van gemerkt tbh. Was een leuke sfeer overal en heb me nergens onveilig gevoeld. Maar ik zal dan waarschijnlijk niet in die onveilige buurten geweest zijn.

Goed om te weten alleszin, dan zal ik San Francisco deze keer ook zeker niet langer dan een dagje opnemen in de planning.
Ja, zolang je in die buurt zit, valt het nogal mee (zal eerder zakkenrollen van toeristen zijn etc). Maar ons hotel was net buiten Mission District, en daar was het al iets helemaal anders...

Terug
Bovenaan