USA

Hangt er van af wat je onbetaalbaar vindt he... Vind je 300€ per kamer per nacht onbetaalbaar, of vind je dat nog wel oké?
dat geef ik zeker NIET :)

ben gewoon van in ZO-Azië 30 euro per nacht te betalen (hooguit) voor een 3 a 4 sterren hotel :-) met zwembad.

ok ik weet je kan dat niet vergelijken, en hier in europa geef ik meestal 50-60 euro uit per hotelkamer/nacht.

maar om dan ineens 300 te gaan uitgeven, is me toch wel een brug te ver. ik had gedacht aller maximum 100 euro per nacht.
(zeker als ik alleen zou gaan, dan wil ik gerust zelfs een badkamer delen en eventueel voor het aller eerst in mijn leven eens een HOSTEL uitproberen. maar hoe zit dat dan met je baggage? krijg je dan een locker..... want meestal is hostel toch een slaapzaal met een stelletje luidruchtige hipsters ? . ideaal zou zijn gewoon een hotelkamer niet te ver van centrum met een gedeelde badkamer... of appartement gewoon )

dat geef ik zeker NIET :)

ben gewoon van in ZO-Azië 30 euro per nacht te betalen (hooguit) voor een 3 a 4 sterren hotel :) met zwembad.

ok ik weet je kan dat niet vergelijken, en hier in europa geef ik meestal 50-60 euro uit per hotelkamer/nacht.

maar om dan ineens 300 te gaan uitgeven, is me toch wel een brug te ver. ik had gedacht aller maximum 100 euro per nacht.
(zeker als ik alleen zou gaan, dan wil ik gerust zelfs een badkamer delen en eventueel voor het aller eerst in mijn leven eens een HOSTEL uitproberen. maar hoe zit dat dan met je baggage? krijg je dan een locker..... want meestal is hostel toch een slaapzaal met een stelletje luidruchtige hipsters ? . ideaal zou zijn gewoon een hotelkamer niet te ver van centrum met een gedeelde badkamer... of appartement gewoon )
Nu moet je dat eens realistisch bekijken, NY is een stad waar een appartement huren start vanaf 4000 dollar per maand... En dat geldt voor heel het grondgebied.
Voor een gedeelde kamer in een Dorm kan je misschien onder de 100€ geraken als je een stuk buiten het centrum gaat zitten. Maar dan verlies je per dag dus wel een aanzienlijke tijd aan reistijden, en ga je nog een ontbijt moeten bijkopen. Hou er ook rekening mee dat er meestal nog een 15% sales tax + een extra toeristenbelasting bovenop de prijzen die je vindt komt.

Maar, als je met zo'n budgetproblemen naar NY gaat, ga je ook gewoon niks gezien hebben daar...

budgetproblemen :D :D overdrijf anders wat... ik heb ook al in andere wereldsteden zoals london & parijs geslapen, en ben nooit in "budgetproblemen" gekomen hoor....

het is niet dat ik niets kan of wil uitgeven hé, enkel aan slaapplaats (zeker in geval alleen te zijn) ga ik niet overdreven uitgeven nee.
ik geef dan liever mijn geld uit aan een excursie op de hudson river en naar statue of liberty

hoezo aanzienlijke tijden? vanuit harlem/brooklyn, dit is amper 5 mijl naar times square!

In een hostel heb je ook vaak slaapkamers met 2 of 3 bedden, en dan op de gang gezamenlijke douchecabines. Dan heb je toch wat gemak of privacy op je kamer en is budgettair interessant.

budgetproblemen :D :D overdrijf anders wat... ik heb ook al in andere wereldsteden zoals london & parijs geslapen, en ben nooit in "budgetproblemen" gekomen hoor....

het is niet dat ik niets kan of wil uitgeven hé, enkel aan slaapplaats (zeker in geval alleen te zijn) ga ik niet overdreven uitgeven nee.
ik geef dan liever mijn geld uit aan een excursie op de hudson river en naar statue of liberty

hoezo aanzienlijke tijden? vanuit harlem/brooklyn, dit is amper 5 mijl naar times square!
Brooklyn College naar Times Square: 45 minuten met openbaar vervoer. Als je in Brooklyn verblijft, verblijf je niet vlak over Brooklyn bridge he ;).
Brooklyn College naar statue of liberty: 1.5u met openbaar vervoer.

Ik noem dat aanzienlijke reistijden.

Onder de 100 euro is inderdaad stevig. New York moet zowat de enigste keer zijn dat ik in een kamer met gedeelde badkamer en toilet heb geslapen en dat was toch ook nog altijd 150 euro/nacht of zo. Onder de 100 euro zal je inderdaad in zo een gedeelde kamer met 10 man moeten liggen, maar dan betaal ik liever toch wat meer om een eigen kamer te hebben...

Zal wel zien of ik met 1 of 2 ga... afhankelijk daarvan.

Ivm die 8 dagen planning... iem nog tips?

Ik verblijf gedurende de paasvakantie in Hotel 50 Bowery en betaal 179 dollar per nacht.
Wel geboekt gedurende de hoge covid cijfers, nu is het 297 dollar per nacht.

Hotel 31 was een hotel van 75-100 euro midden in manhatten.
(propere kleine kamer - wel een gedeelde maar propere badkamer)

Maar ik vermoed dat deze gestopt is ofzo , want geen beschikbare data meer te verkrijgen.

@TRUMP - heb hier nog even opgezocht van m'n laatste trips naar NY precorona. Ik verblijf vrijwel altijd lower east side.
Airbnb's zijn zeker te vinden sub 100eur pp. Laatste airbnb die ik gedaan heb, heb ik voor een verblijf van 10 dagen een 66EUR per persoon per nacht betaald.

Laatste pre covid trip naar NY hier verbleven: Hotel Indigo Lower East Side New York. Tophotel met één van de beste rooftops imo van NY. Heb toen vlucht + hotel 1100EUR betaald voor 2 personen, 6 dagen. Als ik nu even opzoek voor kamer daar volgende week, kom ik op een 140eur per nacht voor tweepersoonskamer.

Wat je plannig betreft, enkele zaken on top of my head: alles rond 9/11 (topmusea), WTC (one world observatory), liberty & ellis island, Interpid, grand central, de bib, ... Veelal de toeristische zaken, maar zeker wel de moeite als het je eerste keer is.
Doe zoveel mogelijk te voet, dan kom je de leukste zaken tegen!

Als je info nodig hebt, shoot, zat regelmatig ginds pre-covid.

Ik ga in juli 10 dagen naar NYC, verblijf in het Riu Plaza New York Times Square.
$2900 voor 9 nachten (kamer voor 4 personen). Valt dan toch weer mee vind ik…
Ik heb voor het hele gezin (4 personen) en de volledige 10 dagen een New York Pass aangekocht - $1100 maar quasi alle attracties zitten erin.
Mijn tips (na al heel veel research te doen): alles rond 9/11, cruise rond Manhattan met Circle Line, Brooklyn Bridge over wandelen richting Manhattan, gekende musea doen, Grand Central Terminal bezoeken (en zoek zeker ‘whispers corner’ eens op daar), dagje Coney Island (waar the 4th of July hot dog eating contest plaats vindt), de gekende observatiedekken (One World Trade, Rockefeller, Edge, Empire State,…), Intrepid Sea Air Space museum (op een militair fregat), Roosevelt Island Tram (moet je maar eens opzoeken, machtig) + bezoek aan Roosevelt Island, Statue of Liberty + Ellis Island/immigratiemuseum, fiets huren en door Central Park fietsen,…

Vliegen doe ik met Delta (geboekt via KLM, heb daar Flying Blue Gold —> gratis lounge en ruimbagage).

Eindelijk weer wat USA-reizen mogelijk. In december nog in Vegas geweest voor een week, en in april en september telkens voor 9 nachten/10 dagen naar daar (ben daar echt mijn hart 4 keer verloren..).

Over business class trouwens: in december 1 deel van de reis (Amsterdam - Vegas) kunnen upgraden voor €500 en dat was elke cent waard. Vanaf nu pak ik elke keer die upgrades. Eten, drank, zetel (bed), als eerste van het vliegtuig (minder mensen voor u bij CBP), bagage op de band na enkele minuten,…

Laatst bewerkt:
Ik ga in juli 10 dagen naar NYC, verblijf in het Riu Plaza New York Times Square.
$2900 voor 9 nachten (kamer voor 4 personen). Valt dan toch weer mee vind ik…
Ik heb voor het hele gezin (4 personen) en de volledige 10 dagen een New York Pass aangekocht - $1100 maar quasi alle attracties zitten erin.
Mijn tips (na al heel veel research te doen): alles rond 9/11, cruise rond Manhattan met Circle Line, Brooklyn Bridge over wandelen richting Manhattan, gekende musea doen, Grand Central Terminal bezoeken (en zoek zeker ‘whispers corner’ eens op daar), dagje Coney Island (waar the 4th of July hot dog eating contest plaats vindt), de gekende observatiedekken (One World Trade, Rockefeller, Edge, Empire State,…), Intrepid Sea Air Space museum (op een militair fregat), Roosevelt Island Tram (moet je maar eens opzoeken, machtig) + bezoek aan Roosevelt Island, Statue of Liberty + Ellis Island/immigratiemuseum, fiets huren en door Central Park fietsen,…

Vliegen doe ik met Delta (geboekt via KLM, heb daar Flying Blue Gold —> gratis lounge en ruimbagage).

Eindelijk weer wat USA-reizen mogelijk. In december nog in Vegas geweest voor een week, en in april en september telkens voor 9 nachten/10 dagen naar daar (ben daar echt mijn hart 4 keer verloren..).

Over business class trouwens: in december 1 deel van de reis (Amsterdam - Vegas) kunnen upgraden voor €500 en dat was elke cent waard. Vanaf nu pak ik elke keer die upgrades. Eten, drank, zetel (bed), als eerste van het vliegtuig (minder mensen voor u bij CBP), bagage op de band na enkele minuten,…
Die boottocht rond Manhattan is echt wel tof. Maar, heel belangrijk in NY: ga ook eens gewoon een dag rondwandelen.

Fietstocht door central park is ook een leuke trouwens. En het Metropolitan museum kan je zo al een halve week spenderen imo...

We zijn momenteel onze verblijven aan het boeken voor onze roadtrip in april doorheen de Zuidelijke staten ( lus Miami-Miami, zie programma hieronder), maar dit is precies toch een zeer dure regio? In Charleston zitten we aan 389 € per nacht, in Savannah aan 235 €, in Mobile aan 215, Everglades 160/170... En dan moeten de overnachtingen in Orlando nog komen :crazy:..
In september 2019 zijn we ook al naar de USA geweest ( toen de Midwest, lus Denver-Denver), maar behalve de zaten die rates per nacht allemaal in de 70-160 € range. Kwaliteit van verblijven is gelijkaardig aan nu.

Miami airport - Homestead
Everglades NP
Everglades NP
Everglades NP - rit naar Punta Gorda
Punta Gorda - Ginnie Springs
High Springs - Apalachicola - Pensacola
Pensacola - Mobile
Mobile - New Orleans
New Orleans
Plantation - Natchez
Natchez - Townsend
Great Smoky Mountains NP
Great Smoky Mountains NP (Gatlinburg)
Great Smoky Mountains NP
naar Charleston
Charleston - Savannah
Savannah - Orlando
Orlando
Orlando
Orlando - Cape Carneval - Floriday Keys
Florida Keys
Florida Keys
Floriday Keys - Miami
Miami
Miami (halve dag)
België

Die boottocht rond Manhattan is echt wel tof. Maar, heel belangrijk in NY: ga ook eens gewoon een dag rondwandelen.

Fietstocht door central park is ook een leuke trouwens. En het Metropolitan museum kan je zo al een halve week spenderen imo...
Ja hoor, genoeg vrije tijd om leuke buurten te verkennen: SoHo, little Italy, Chinatown, high line, Wall Street,…

We zouden mss volgens jaar eens Yellowstone willen doen. Aanvliegen in Salt lake city.
Ik merk wel dat er een paar andere parken in de buurt zijn maar welke zijn aan te raden?

Ik was aan het denken om met RV te gaan. Is dit goed mogelijk?

We zouden mss volgens jaar eens Yellowstone willen doen. Aanvliegen in Salt lake city.
Ik merk wel dat er een paar andere parken in de buurt zijn maar welke zijn aan te raden?

Als je vrij bent in luchthavens, kun je altijd Jackson Hole eens checken. Dan ben je zo goed als vlak aan het park. Dat vond ik heel fijn de vorige keren. SLC is ook goed, ook gewoon omdat dat fijn is om eens te bezoeken.
Met RV was zeker nog goed mogelijk toen wij gingen. In Yose begint dat moeilijker te worden omdat ze het meer proberen te ontraden, maar volgens mij in Yellowstone nog niet? Maar qua kampeerplaatsen, dat weet ik echt niet. Toen we op hotel zijn gebleven, hebben we een nacht Jackson Hole gedaan, een nacht Yellowstone Lake (bungalows), een nacht Cody, een nacht Gardiner en dan een nacht Old Faithful Lodge. Niet onderschatten hoe groot het park is, zeker als je wat wandelingen wilt doen.

Queen's Laundry, Fairy Falls (als die al terug open is?) met Imperial Gheyser erachteraan, Artist Point en Ribbon Lakes, en Riddle Lake waren van onze favorieten. Met de eerste en de laatste misschien als minste, de rest echt tophikes voor korte dingen van een paar uur.

O, ik zie dat je parken in de buurt vroeg :D : Als je van SLC naar West Yellowstone rijdt, kun je via de Bonneville Salt Flats gaan, wat wel tof is om te zien. En als je iets anders hebt dan een RV kun je daar misschien gas geven. En Craters of the Moon NM. Grand Tetons is wel tof met Jenny Lake, Inspiration Point en Oxbow Bend.

Maar als je dan in SLC zit, is het toch voornamelijk ofwel naar Yellowstone, ofwel naar het zuiden, naar Arches.

Laatst bewerkt:

Grand Teton kan ik alvast warm aanbevelen, net als Badlands en Custer State Park in South Dakota. Hoewel dat nu niet echt "in de buurt" is.
Daarnaast vind ik ook Rocky Mountain National Park (Colroado)een dikke aanrader en uiteraard de verschillende parken in Utah.

Zouden jullie aanraden om een RV te nemen of is het beter een auto huren en kamers apart?
Net omdat het zo'n uitgestrekt gebied is weet ik het niet zeker.

Zouden jullie aanraden om een RV te nemen of is het beter een auto huren en kamers apart?
Net omdat het zo'n uitgestrekt gebied is weet ik het niet zeker.
Sorry, daar kan ik eigenlijk niks zinnigs over zeggen, omdat ik nog nooit met een RV ben gegaan, en ik RV-parks/campings ook echt niks vind. Behalve als je zo ergens alleen kunt staan in de natuur, en ik vrees dat het daarvoor iets te drukbezocht is? Kan daar helemaal fout in zijn, hè.

Edit: en ik heb m'n vorige post nog geëdit, was maar half mee.

Terug
Bovenaan