USA

Dat zal dan toch pré corona geweest zijn:p
Dat zijn de normale prijzen hoor, over pakweg een jaar zullen die prijzen wel weer normaliseren naar die tarieven denk ik. Er is nu gewoon een tekort aan auto's, vandaar de absurde prijzen. In 2019 hebben wij ook iets van een 1.100$ betaald voor een Chrysler 300, voor 24 dagen.

Was toen ook Miami - Miami trouwens, hebben toen een roadtrip tot in de Big Bend in Texas als verste punt gedaan. :)

Dat zijn de normale prijzen hoor, over pakweg een jaar zullen die prijzen wel weer normaliseren naar die tarieven denk ik. Er is nu gewoon een tekort aan auto's, vandaar de absurde prijzen. In 2019 hebben wij ook iets van een 1.100$ betaald voor een Chrysler 300, voor 24 dagen.

Was toen ook Miami - Miami trouwens, hebben toen een roadtrip tot in de Big Bend in Texas als verste punt gedaan. :)
Nice! Heb je je route nog van toen toevallig?

@sandpatt : Voor hoe lang ga jij en hoe ziet jouw route er eigenlijk uit? En op welke luchthavens vlieg je?
Er ligt nog niets vast, maar we gaan dit weekend de knoop doorhakken of het deze route wordt of een andere regio in USA.
Plan is volgende route: Orlando - St Augustine - Savannah - Charleston - Smokies - Nashville - Memphis - Clarksdale - Natchez - New Orleans - Pensacola - Apalachicola - Sarasota - Miami
We zouden drie weken gaan

Er ligt nog niets vast, maar we gaan dit weekend de knoop doorhakken of het deze route wordt of een andere regio in USA.
Plan is volgende route: Orlando - St Augustine - Savannah - Charleston - Smokies - Nashville - Memphis - Clarksdale - Natchez - New Orleans - Pensacola - Apalachicola - Sarasota - Miami
We zouden drie weken gaan
Nice! Ik zal hier binnenkort ook eens de route posten.
Btw, Jammer dat ik voor jou ga, anders kon ik zien of dat gefoefel met Hertz succesvol was :D

Vraagje: moet je paspoort nog 6 maanden geldig zijn te rekenen vanaf je terugkomstdatum? Of geldt dat niet meer? Want ik vind dat precies nergens nog terug op officiële websites.

In mei wil ik een weekje verlof nemen om ergens naartoe te gaan en de VS leek me wel een leuke plek. Ik heb een trip van acht dagen gevonden hier, maar ik weet niet of het aan te raden/af te raden is. Zo'n tour op acht dagen lijkt me misschien iets te gehaast te zijn.

Of zijn er alternatieven in de VS beschikbaar voor een vakantie van een week? New York heb ik al gedaan en ik wil graag toch een portie natuur erbij.

Qua rijtijden is dat zeker te doen, qua tijd in de parken is het imo scherp maar toch ook wel te doen.
Wat je u hier vooral moet afvragen is of je zolang op een vliegtuig wil zitten voor een week. Want LV daar ben je toch snel een 14u naar onderweg waardoor je 2 dagen extra gaat moeten rekenen of u trip nog meer gaat moeten inkorten...

Het is te doen, persoonlijk zou ik indien mogelijk er toch zeker 1 dagje bijpakken voor zion NP.

Dat je daar toch 1.5 volwaardige dag hebt. (Is iets te mooi om op een halve dag te doen).
(op dag 1 een stevige wandeling , en op de 2de dag nog eentje iets minder lang in de voormiddag)

In mei wil ik een weekje verlof nemen om ergens naartoe te gaan en de VS leek me wel een leuke plek. Ik heb een trip van acht dagen gevonden hier, maar ik weet niet of het aan te raden/af te raden is. Zo'n tour op acht dagen lijkt me misschien iets te gehaast te zijn.

Of zijn er alternatieven in de VS beschikbaar voor een vakantie van een week? New York heb ik al gedaan en ik wil graag toch een portie natuur erbij.
Ik zou persoonlijk 1 dag GC inruilen voor een extra dag Zion, alleszins.
Anyways, veel te veel te zien die regio op dergelijke tijdspanne imo, en je gaat spijt hebben dat je maar een weekje daar bent ;)

Idd, ik denk dat ik dan beter een andere keer ga in een langere periode. Vooral over de nationale parken heb ik veel moois gelezen en gezien en daar dan doorvliegen omdat je maar één week tijd hebt, is toch wel zonde.

Denk dat je dan beter een weekje NY neemt zodat je niet veel tijd verliest qua verplaatsingen. Afstanden mag je daar niet onderschatten omdat vaak de snelheid ook gewoon lager ligt.

Afstanden niet alleen. Maar de parken zijn zo mooi. Je moet daar echt de tijd nemen om volledig tot rust te komen.
De mooiste plekken liggen niet langs de straat, die kom je tegen op wandelingen van 4-5 uur. Daar moet je gewoon de tijd voor pakken als je daar bent.

Idd, ik denk dat ik dan beter een andere keer ga in een langere periode. Vooral over de nationale parken heb ik veel moois gelezen en gezien en daar dan doorvliegen omdat je maar één week tijd hebt, is toch wel zonde.
De natuurparken in die regio zijn echt fantastisch (zeker Zion en Bryce imo). Grand Canyon is mooi, maar daar ben je relatief snel door omdat het zo gigantisch is dat elk uitzicht wel "hetzelfde" is.
Maar bekijk al eens de wandelingen die je wil doen. Want die nemen snel enkele uren in beslag (ook even checken of ze nog toegankelijk zijn), en dan kom je er niet met je planning. Monument Valley vond ik ook wel mooi, omdat het in zoveel films voor komt. Maar de regio er rond is eigenlijk heel soortgelijk.

Monument Valley was bij ons ook altijd gewoon een overnachting stop... Zo rond 14-15u toekomen. Dan kan je op het gemak die toer doen ( of eerst uitladen) en dan s'avonds in dat semi crappy restaurant iets eten en dan van de sunset genieten...
Als je kan: neem zo'n premium cabin ipv kamer in the view hotel.

Grand Canyon is inderdaad veel van hetzelfde. Laatste keer een heli tour gedaan en dat was ook wel de moeite ( wel niet goedkoop). Maar ik zou ook sneller een dag meer aan Zion geven ipv Grand Canyon. Wij hadden Moab ook nog gedaan, dit blijft toch ook een van men favoriete.

Iemand nog wat tips of optimalisaties voor het onderstaande schema?
Veel ruimte zit er wel niet meer in, de vluchtdatums liggen ook al een tijdje vast.

We zijn met 4 personen, waarin we toch wat variatie voorzien van wat te bezoeken etc..

VERTREK INOVERNACHTEN INMiles
1Monday
27/06/2022​
VLUCHTLas Vegas
2Tuesday
28/06/2022​
Las VegasLas VegasLas Vegas
3Wednesday
29/06/2022​
Las VegasHoover Dam + Valley Of FireKingman1873u40
4Thursday
30/06/2022​
KingmanGrand CanyonFlagstaff3575u55
5Friday
01/07/2022​
FlagstaffRoute 66Las Vegas3694u28
6Saturday
02/07/2022​
Las VegasDeath ValleyVictorville2634u21
7Sunday
03/07/2022​
RidgecrestLos Angeles - Bel Air - HollywoodThousand Oaks3823u
8Monday
04/07/2022​
Thousand OaksLos Angeles -Rodeo Drive - DowntownAnaheim1002u
9Tuesday
05/07/2022​
AnaheimDisney LAAnaheim00u
10Wednesday
06/07/2022​
AnaheimChill - ShoppingSanta Maria2003u24
11Thursday
07/07/2022​
Santa MariaScenic Route 1Belmont2395u
12Friday
08/07/2022​
Belmont17 mile Drive + Silicon ValleyBelmont2254u35
13Saturday
09/07/2022​
BelmontDowntown SFBelmont1001u
14Sunday
10/07/2022​
15Monday
11/07/2022​
BelmontAlcatrazModesto1502u39
16Tuesday
12/07/2022​
ModestoYosemite National ParkFresno2134u53
17Wednesday
13/07/2022​
FresnoSeqouia National ParkVisalia1634u17
18Thursday
14/07/2022​
VisaliaLaatste hand aan inkopen...SFO2003u36
19Friday
15/07/2022​
SFOVLUCHT2630

Paar vraagjes:

• Waarom VoF erbij? Ik zou die laten en meer tijd steken in GC. Als het kan slaap daar bijvoorbeeld in Bright Angel Lodge. Die ligt letterlijk tegen de afgrond.
  • Waarom terug ongeveer dezelfde route en naar LA via DV? Ik zou DV laten vallen en via Joshua Tree NP naar LA rijden eventueel ook Sedona meepikken, wat mij betreft 1 van de mooiste plaatsen in de USA is.
  • Waarom overnachten in Belmont en niet korter bij de toeristische plaatsen zoals Fischermans Warf? Aanrader is Townhouse motel op Lombard street. Deze heeft ook gratis parking.
  • Een halve dag Yosemite is echt wel enorm weinig, wat ben je daar van plan?
  • Waarom Sequoia NP? ik zou eerder naar Mariposa grove gaan. Daar zijn ook veel Sequoias te zien, maar dat ligt een pak minder ver rijden.

Veel ruimte zit er wel niet meer in, de vluchtdatums liggen ook al een tijdje vast.

U eerste week vind ik persoonlijk een beetje vreemd. Je gaat van Vegas naar GC en via Route 66 terug naar Vegas, gewoon om dan Death Valley te zien en dan naar LA te rijden. Dat klopt niet echt in mijn hoofd.
Ik zou persoonlijk gewoon van Vegas naar GC rijden en dan via R66 naar LA. Eventueel Joshua Tree erbij pakken gezien je wel enkele dagen spaart door DV te laten voor wat het is.
Santa Maria - Belmont is een serieuze trip via Highway 1 maar op zich wel doenbaar. Je zou ook de kanten van Monterey kunnen slapen zodat je SF niet terug voorbij moet om die 17-mile drive te gaan doen. Zo heb je op dag 1 meer tijd voor oa Big Sur en kan je dag 2 beginnen met de 17-mile Drive en zo naar SF afzakken. Eventueel die avond al Alcatraz doen zodat je nog een dag uitspaart. Die kan je dan besteden aan Yosemite en Seqoiua NP. Dat ligt trouwens een pak verder uit elkaar in reistijd dan je zou denken.
Wat je dan ook kan doen is logeren de kanten van Venice ipv Santa Maria zodat je dat ook nog kan meepikken op die rustdag.

Jammer dat je terugvlucht al vast ligt op SF. Had je op LV terug gevlogen had je op het eind DV kunnen doen.

In elk geval ga je een betere zomer tegemoet dan ik. Have fun!

We zijn met 4 personen, waarin we toch wat variatie voorzien van wat te bezoeken etc..

VERTREK INOVERNACHTEN INMiles
1Monday
27/06/2022​
VLUCHTLas Vegas
2Tuesday
28/06/2022​
Las VegasLas VegasLas Vegas
3Wednesday
29/06/2022​
Las VegasHoover Dam + Valley Of FireKingman1873u40
4Thursday
30/06/2022​
KingmanGrand CanyonFlagstaff3575u55
5Friday
01/07/2022​
FlagstaffRoute 66Las Vegas3694u28
6Saturday
02/07/2022​
Las VegasDeath ValleyVictorville2634u21
7Sunday
03/07/2022​
RidgecrestLos Angeles - Bel Air - HollywoodThousand Oaks3823u
8Monday
04/07/2022​
Thousand OaksLos Angeles -Rodeo Drive - DowntownAnaheim1002u
9Tuesday
05/07/2022​
AnaheimDisney LAAnaheim00u
10Wednesday
06/07/2022​
AnaheimChill - ShoppingSanta Maria2003u24
11Thursday
07/07/2022​
Santa MariaScenic Route 1Belmont2395u
12Friday
08/07/2022​
Belmont17 mile Drive + Silicon ValleyBelmont2254u35
13Saturday
09/07/2022​
14Sunday
10/07/2022​
15Monday
11/07/2022​
BelmontAlcatrazModesto1502u39
16Tuesday
12/07/2022​
ModestoYosemite National ParkFresno2134u53
17Wednesday
13/07/2022​
FresnoSeqouia National ParkVisalia1634u17
18Thursday
14/07/2022​
VisaliaLaatste hand aan inkopen...SFO2003u36
19Friday
15/07/2022​
SFOVLUCHT2630
Ik vond VoF Wel de moeite, en het is toch in de buurt van Hoover dam. En als je uit Las Vegas komt: huur daar iets leuk om daar naartoe te rijden. Het zijn zowat de leukste wegen in heel die omgeving...

Ik zou minder van LA zelf zien, en desnoods een dag opofferen voor Universal Studios.

17 mile drive, is eigenlijk weinig aan te zien. Je hebt daar aan Pebble beach wel mooie uitzichten, maar die heb je ook overal op de scenic route 1. Je passeert daar ongetwijfeld een paar villa's van celebs, maar who cares...

Alcatraz is ook maar een halve dag ongeveer ;).

Daarnaast is uw route wat raar he, je doet in essentie Las Vegas - Grand Canyon - Las Vegas - LA - SF - Yosemite - SF. Je gaat dus 2x naar zowel LV als SF. Je kan ook wat schuiven en San Diego (de zoo...) nog meenemen in de route bvb.

Terug
Bovenaan