USA

Miami lijkt me niet een omweg waard, tenzij je Florida meeneemt in je reisprogramma (o.a. Everglades). Als "havenstad" vond ik San Diego wel de moeite met Balboa Park en de marinebasis waar je de USS Midway op kan. Uitgaan in het centrum (Gaslamp district) is wel wat anders (lees: opgekleed) dan uitgaan in pakweg Mission District (meer relaxed, "surfer"-sfeer).
Wij zitten vooral in Florida voor Disney World eens te zien, Disney hebben we beide altijd kunnen appreciëren dus dan wil je Disney World eens gezien hebben. Eens kijken wat er in Miami te beleven valt, leek ons niet meer dan logisch.

San Diego zit trouwens misschien nog in onze planning, we moeten alleen even kijken hoe we op 11 dagen van San Diego naar San Francisco gaan of dat het beter is om er toch iets uit te halen.

Als het in je schema past zou ik nog aanraden om vanuit Miami een uitstap naar Key West te doen. Is 'maar' enkele uren rijden en je kan onderweg nog een stukje van de Everglades meenemen. Je kan overnachten in Key West en van daaruit naar Orlando rijden. Dat is dan wel een langere rijdag.

San Diego zit trouwens misschien nog in onze planning, we moeten alleen even kijken hoe we op 11 dagen van San Diego naar San Francisco gaan of dat het beter is om er toch iets uit te halen.
Kan alleen maar aanraden om San Diego zeker mee te nemen. Wij hebben 2 dagen gespendeerd in San Diego en we hebben de helft zeker nog niet gezien. Balboa Park zijn wij doorgewandeld met prachtig zicht vooral nabij de botanical garden en air & space museum. Daarna door de straten gewandeld en aan de haven wat tijd gespendeerd bij de USS Midway. Daar de Ferry genomen naar Coronado Beach, zalig om te wandelen op het strand! Bij het terugkeren Petco Park & Gaslamp quarter meegenomen.

In 11 dagen kun je veel doen. Stops in o.a Dinseyland Park in Anaheim/LA en dan kustroute (Santa Barbara; Morro Bay; Monterey; ...) naar SF of via Bakersfield en Sequoia/ Yosemite..

Goed plannen! :)

Route naar Key West is gewoon ook al iets wat je gewoonweg niet wil rushen :) . Denk dat wij indertijd 2 nachten hebben verbleven op Key West.

Miami lijkt me niet een omweg waard, tenzij je Florida meeneemt in je reisprogramma (o.a. Everglades). Als "havenstad" vond ik San Diego wel de moeite met Balboa Park en de marinebasis waar je de USS Midway op kan. Uitgaan in het centrum (Gaslamp district) is wel wat anders (lees: opgekleed) dan uitgaan in pakweg Mission District (meer relaxed, "surfer"-sfeer).
En de beste zoo ter wereld...

Wij zouden in mei een roadtrip van 3 weken doorheen Tennessee ( Great Smoky Mountains), Louisiana en Florida willen doen...
Is dat te doen in die tijdsspanne?

Iemand tips/suggesties qua route ? Zijn er uberhaupt genoeg dingen om te doen gedurende die 3 weken?

Thanks!

Laatst bewerkt:
Tip voor huurauto:
Ga naar Hertz.nl, zet uw land op Chrismas Islands en gebruik volgende twee boekingcodes: 192021 als PC code en 510000 als die andere code.
Opgepast: Chrismas Island ligt niet in de EU, en je hebt dus niet automatisch alle benodigde verzekeringen. Je moet je verzekeringen nog manueel toevoegen.

Edit: En als je codes gaat gebruiken, altijd de kleine lettertjes lezen. Zou kunnen dat erin staat dat ze alleen gelden in de regio waarvoor ze zijn uitgegeven, en je rijbewijs geeft weg dat dat niet klopt.

De autoprijzen zijn bij ons ook wat ons nog tegenhoudt! We zouden dit jaar gaan eindelijk nog eens willen gaan, maar zitten nu aan 2000€ voor 3w autohuur. Dat is wel een béétje te veel van het goede...

Klopt dat je de verzekering moet nakijken, maar ik denk zelf dat het ook werkt zonder de locatie op christmas island te zetten.
Tja is het foefelen, eigenlijk wel, maar ik las die tip op het allesamerika forum en daar zijn al heel wat leden die deze hebben toegepast zonder problemen.

Klopt dat je de verzekering moet nakijken, maar ik denk zelf dat het ook werkt zonder de locatie op christmas island te zetten.
Tja is het foefelen, eigenlijk wel, maar ik las die tip op het allesamerika forum en daar zijn al heel wat leden die deze hebben toegepast zonder problemen.
Ik geloof dat het ook op AllesAmerika is dat er een groep mensen een code hadden gebruikt bestemd voor een ander land, en allemaal aan de balie 0 op rekest kregen en mochten bijbetalen, was dat niet zoiets? Het Harald-tarief toen, of zo?

Enfin, niet om te zeggen dat je dat absoluut nooit kunt/mag doen. Maar het is niet sowieso zonder risico.

Willen hier toch geen risico lopen om onze reis met een valse noot/ in onzekerheid te starten, dus toch maar gekozen om door de zure appel heen te bijten. Heb via mijn werkgever korting bij Alamo blijkbaar en dus daar maar voor 24 dagen midsize SUV voor 2172 € vastgelegd.

Willen hier toch geen risico lopen om onze reis met een valse noot/ in onzekerheid te starten, dus toch maar gekozen om door de zure appel heen te bijten. Heb via mijn werkgever korting bij Alamo blijkbaar en dus daar maar voor 24 dagen midsize SUV voor 2172 € vastgelegd.
Je kunt je gratis lid maken van National, dan hoor je bij de "Emerald Club". Op zich niks bijzonders, maar als je dan midsize sedan huurt, mag je uit de Emerald Aisle uitkiezen. Daar staat dan minstens midsize sedans, maar kan ook fullsize, of SUV zijn. Als dat tegenwoordig tenminste nog geldt.

Je kunt je gratis lid maken van National, dan hoor je bij de "Emerald Club". Op zich niks bijzonders, maar als je dan midsize sedan huurt, mag je uit de Emerald Aisle uitkiezen. Daar staat dan minstens midsize sedans, maar kan ook fullsize, of SUV zijn. Als dat tegenwoordig tenminste nog geldt.
Ja, Squealer had mij die tip ooit al gegeven dacht ik n.a.v. onze vorige reis naar US in 2019 (ofwel was jij het, ik weet het niet meer:p), maar dat is dan ook weer een risico ( voor hetzelfde geld, schieten er dan enkel nog midsize sedans over). Nu zijn we tenminste zeker dat we een midsize SUV hebben.

Holy, das veel. Nooit meer dan 700-800$ betaald voor SUV rental, ook niet bij Alamo.
Eigenlijk tot nu toe nog nooit issues gehad met car rental en zeker niet in de states, bij verschillende bedrijven.

Ik zou het ook direct opnieuw doen :D

Moeilijke keuze. Grand Canyon is fenomenaal om te zien, dat is iets dat je moeilijk kan beschrijven. Ik herinner me nog dat ik met mijn maat volop aan het praten was en wij op hetzelfde moment gewoon stil werden toen we dat voor de eerste keer zagen.
Maar Death Valley heeft wel iets speciaal wat je toch ook wel eens moet gezien hebben. Er blijven slapen zou ik niet meer doen. Tenzij je als koppel daar bent zodat je snachts buiten het resort terug het park in kan rijden om naar de sterren te kijken. Mocht ik terug met mijne maat gaan zou ik er de $300 die zo'n kamer kost voor 1 nacht niet meer voor over hebben, met mijn vriendin waarschijnlijk wel.
Naar het schijnt zou een zondsondergang ook wel de moeite moeten zijn dus daardoor is een overnachting in het park misschien ook wel weer aan te raden.
Het is ondertussen meer dan 10 jaar terug, maar als ik de hoogtepunten moet opnoemen:

-Venice Beach: 's morgens in de mist gaan ontbijten in een bistrootje met terras, naast het strand (soort eierkoek, enorm lekker). Na de middag brak de zon dan door en was het plots te warm. Fietsje huren...fietspad op strand affietsen. Echt vakantiegevoel.
-Dan de 8 uur durende toch naar Flagstaff...heel gezellig stadje.
-Monument Valley-Marble Canyon. Ja...moet je ns gezien hebben. De sterrenhemel 's avonds ook. Onmogelijk voor te stellen als Vlaming.
-Las Vegas: 4 Vlamingen die eens te voet gingen naar het koopcentrum juist buiten de stad. 'Het was toch maar een paar kilometer' LOL. Na nog geen kilometer zie je natuurlijk niemand meer en stonden de blaren al op ons hoofd. Van 1 dollar ook nog 160 dollar gemaakt :D
-Death Valley: de haardroger in je gezicht... Furnace Creek: zwemmen om 12 uur 's nachts in een zwoele omgeving, terwijl je de sterrenhemel ziet. Zalig.
-Sequoia National Forrest: Wat was dat...
-Cracktown: Fresno. Typisch Amerikaans stadje. Alleen met 'iets' meer verslaafden dan anders.
-San Francisco: Prachtig. Eerder Europees.

En oh ja: de Ford Flex 😍

Terug
Bovenaan