Uitrit aangeven van garage?

Squidward

Redacteur
Dus: onze garagepoort geeft uit op een voetpad, dan een fietspad en dan de baan. Er is een school in de buurt en verder is dat fietspad eigenlijk wel steeds redelijk in gebruik.
Ik heb een halve nachtmerrie dat de neus van die auto buiten rijdt en er een fietser over zal kegelen. Als we met twee zijn ga ik dus eerst buiten om te checken maar als we alleen zijn is dat moeilijk.
Mag ik - en als ik mag, hoe - aangeven dat de garagepoort een effectief gebruikte uitgang is? Vooral de schoolgangers zijn echt niet met hun baan bezig en ik geef ook grif toe dat ik inzit met eventuele kosten als het koekenbak zou zijn.
 
Is er ergens plaats om zo een bolle spiegel te plaatsen zodat je vanuit de garage een 180graden zicht krijgt?
doet men niet meer, geeft vaak een verkeerd beeld en daar zijn al gemeentes voor veroordeeld.

OP je domein mag je alles doen. Maar iets op iemands anders domein hangen mag in principe niet. Je kan het proberen, maar mss best eens afspreken met stad als het écht zou ferm uitsteken. Want het voetpad is wss niet je eigendom/grond.
 
Ga dit weekend eens rondkijken voor eventueel een spiegel. Als het weer goed is, zijn ook een behoorlijk aantal wielertoeristen, zo mogelijk nog erger dan schoolgaanders want de WT stopt niet tot ‘em echt maar een centimeter van u is en is dan nog kwaad.
 
Ga dit weekend eens rondkijken voor eventueel een spiegel. Als het weer goed is, zijn ook een behoorlijk aantal wielertoeristen, zo mogelijk nog erger dan schoolgaanders want de WT stopt niet tot ‘em echt maar een centimeter van u is en is dan nog kwaad.
Stop jij ook aan elk kruispunt waar je voorrang hebt om iedereen door te laten? Fietsers hebben ALTIJD voorrang op een fietspad die moeten dus niet stoppen, en die zijn terecht ontevreden wanneer jij hun voorrang ontzegt.
 
Stop jij ook aan elk kruispunt waar je voorrang hebt om iedereen door te laten? Fietsers hebben ALTIJD voorrang op een fietspad die moeten dus niet stoppen, en die zijn terecht ontevreden wanneer jij hun voorrang ontzegt.
Het punt is niet dat ik ze geen voorrang wíl geven, het punt is dat de auto met lange neus uit de garage rijdt en daarvoor over voet-en fietspad moet om parallel met het huis te eindigen op de parkeerstrook. Er zijn twee seconden waar je het fietspad niet ziet omdat chauffeur nog in garage zit terwijl auto-neus al buiten is. En op die twee seconden wil ik vermijden dat er een fietser over de auto tuimelt. Dat heeft niks met willen te maken.
 
Hoezo?
Ik weet verschillende plaatsen waar zo een spiegels staan. Een aantal daarvan zijn zelfs in de afgelopen maanden nog vervangen geweest.
Link
Ik vermoed dat het hier om gaat. Anderzijds ken ik ook nog redelijk wat openbare wegen waar dergelijke spiegels onderhouden worden, dus ik vraag me ook af in hoeverre dat overal doorgevoerd/teruggefloten is.
 
doet men niet meer, geeft vaak een verkeerd beeld en daar zijn al gemeentes voor veroordeeld.
Niet meer overal, maar het wordt nog heel vaak toegepast, zelfs in uw eigen buurt. Ieper is er idd van af gestapt, maar Poperinge, Vleteren, Lo-Reninge, ... Toch allemaal rond Ieper en daar is het nog zeer vaak gebruikt. Hier bij ons ook, met duidelijke onderborden dat de afstand bedriegt en je moet wachten als je iets ziet.
 
Daarvoor zijn bepaalde volvo's wel interessant.(mogelijk ook andere merken)
Die hebben een dubbele camera in de grille waardoor je op uw scherm links en rechts kan zien.
Misschien kan je zo een systeem laten naplaatsen in uw wagen('s)
Of eventueel met 1 fisheye camera van 180° in de grille van uw wagen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan