UEFA Europa League 2023-2024

Blitsbezoek aan Liverpool ten einde.

Jammer dat het int stadion zo stil was bij de thuisfans. Europa League is duidelijk te min voor hen. Onze ploeg was ook veel minder als hen, ging allemaal een paar stappen te snel voor ons middenveld.

Vorig jaar was het team van speeldag 1 op elkaar ingespeeld. Nu zie je toch dat die automatismen er nog niet zijn. Ook (veel) minder kwaliteit vanvoor.

Maar door straffe saves van Moris en dikke missers langs Liverpool hun kant toch lang in de match gebleven. Wa miste die darwin daar in de eerste helft.

Wel trots. Voorjaar '21 kampioen in 2de klasse. Nu op Anfield. Moest toch ff in mijn arm knijpen.

En ons nu proberen opladen voor het kunstgras in Sint Truiden.

Liverpool zelf zag er wel een leuke stad uit. Enkel nachts bezien. Wel de cliché uitgaansbuurt gezien. Vrouwen met hun gezicht helemaal oranje geschminkt, bij 15 graden rondlopen in kleren alsof het 25 graden is. Stoorde me niet 😂
Ooit ga ik wel eens terug.

Qua organisatie ook 100x beter als Leverkusen. Mopjes vd stewards, mopjes van de stadion omroeper... Gewoon als mensen behandeld en niet als vee in België/Leverkusen.

Enkel het bier was bijzonder slecht. Lauwe 500ml carlsberg van 3,4°. Ge drinkt ne liter en ge voelt nog niks.

@Wilto blij dat ge toch genoten hebt van uw bezoek en dat jullie top behandeld zijn, ik had niks anders verwacht. Ik las langs Liverpool kant ook al dat Anfield enorm stil was, jammer.

Ik gok dat je het over Matthew Street hebt, daar zie je wel wat inderdaad.

Voor de rest echt een leuke stad, dus je moet zeker eens terug. Als je eens mee wil naar een thuismatch, laat maar iets weten!

Ik hoorde op tv ook enkel de Union supporters zingen. Blijft gewoon een erg sympathieke club op die manier.

Qua voetbal: ik vond Union defensief wel relatief solide tegen zo'n grootmacht. Ok, vaak no nonsense de bal gewoon weg trappen, maar dat is de enige manier tegen zo'n tegenstander lijkt me.
In balbezit konden ze idd totaal niet mee, maar je ziet dat je zelfs dan nog 1 of 2 kansen krijgt.

Morris valt weinig te verwijten. Ja, het was een blunder, maar hij heeft voor de rest meermaals de meubelen gered met uitstekende saves.

Vorig jaar was het team van speeldag 1 op elkaar ingespeeld. Nu zie je toch dat die automatismen er nog niet zijn. Ook (veel) minder kwaliteit vanvoor.
Vorig jaar had je een trainer die de kern al kende en die verder borduurde op het jaar ervoor. En vooral vooraan was je basis kwijt die werd vervangen door spelers van buiten de club. Nielsen werd vervangen door Lynen als ik mij goed herinner. Dit jaar heb je gewoon bijna een volledig nieuwe ploeg en ben je vooral je grote leider op het veld kwijt met Teuma en van je centrale as heb je enkel nog de minst goeie over nl Burgess (de rest met Teuma, Lynen en Boniface ben je kwijt geraakt). Voor de rest stond er gisteren maar 1 middenvelder op het veld bij jullie die vorig jaar basisspeler was (Lazare). Ook zijn jullie 2 van jullie 3 CV's kwijt. Dus al je even vlug rekent ben je Kandous, Vdh, Nieuwkoop, Teuma, Lynen, Boniface, Adingra kwijt die vorig jaar allemaal basisspeler waren.

Kwaliteit is er met Amoura zeker aanwezig en ook die Rodriguez kon mij wel bekoren bij zijn invalbeurt. Maar het zijn (nog) gene Bonifacen natuurlij.

Zelfs de locale straatkat die hier graag naar binnen komt als West Ham speelt (wss fan van Zouma) is zonet weg gelopen.

2-0 achter en een ongelooflijke snertpartij aan het spelen.

Allé weer int Astrid Park vandaag. 3 punten een must om te overwinteren... Nog niks gezien v LASK geen enkel idee of die goed (op dreef) zijn of ni.
Maar wel 90 min zingen 🤩

Terug
Bovenaan