UEFA Champions League 2025-2026

Ik kan duidelijk mijn gevoel niet juist beschrijven over deze match....

Het heeft er toch alle schijn naar dat ze "gewoon" wel relatief hard voor volle aanval gegaan zijn, wat met zo'n 2 ploegen natuurlijk fantastisch is.
Dat Bayern en PSG dat al een gans seizoen doen tegen (veelal andere, mindere) tegenstanders maakt mij weinig uit.

Met een beetje "pech" blijft het 5-3 of zelfs 5-2, dan heb je nog een fantastische match gezien maar zit Bayern toch dik in de problemen.

Maar ik ben benieuwd naar de terugmatch, met wat ze nu weten, zal die (heel) anders aangepakt worden vermoed ik?

Het heeft er toch alle schijn naar dat ze "gewoon" wel relatief hard voor volle aanval gegaan zijn, wat met zo'n 2 ploegen natuurlijk fantastisch is.
Dat Bayern en PSG dat al een gans seizoen doen tegen (veelal andere, mindere) tegenstanders maakt mij weinig uit.

Met een beetje "pech" blijft het 5-3 of zelfs 5-2, dan heb je nog een fantastische match gezien maar zit Bayern toch dik in de problemen.

Maar ik ben benieuwd naar de terugmatch, met wat ze nu weten, zal die (heel) anders aangepakt worden vermoed ik?

Heb maar bepaalde fases gezien aangezien ik op vakantie was, maar die penalty voor PSG is toch niet correct? Bal komt toch tegen zijn hand via zijn eigen lichaam? Hoe is dat penalty volgens het IFAB reglement?

Heb maar bepaalde fases gezien aangezien ik op vakantie was, maar die penalty voor PSG is toch niet correct? Bal komt toch tegen zijn hand via zijn eigen lichaam? Hoe is dat penalty volgens het IFAB reglement?
Kan wel, als je daarna je onnatuurlijk breed gaat maken. Alleen lijkt mij dit niet zo een heel onnatuurlijke beweging als je je lichaam draait.

Ik zal het anders proberen verwoorden omdat ik toch de mening deel. Je kan inderdaad man op man spelen en dan gaat de aanvaller regelmatig winnen en kunnen scoren. Maar bij sommige goals denk je toch dat ze beter konden doen?

De goal van Olise waarbij de zee opengaat en hij dan (praktisch) in het midden van de goal binnentrapt ziet er toch niet goed uit? Die handsbal waarbij de verdediger met de handen op de rug staat om ze dan toch te gebruiken kan toch ook de bedoeling niet zijn? Bij de kopbal van Tah ga je als coach toch eens kijken wie zijn man het was? Bij de 4-2 dekken 2 Bayernspelers dezelfde speler van PSG en geven ze Hakimi een boulevard.

Dit is toch ook niet allemaal te wijten aan kiezen voor de aanval ipv voor de verdediging?

Laatst bewerkt:
De xG gisteren was 1.9 - 3.06. Dit betekent dus ook gewoon dat ze beiden (en vooral PSG dan) heel erg goed afwerkten. Enkele goals zouden normaal dus eerder niet binnen gaan.

Vandaag toch wel wat minder. Atleti verdient het toch iets meer, vooral obv de 2e helft dan.

Gisteren had het gewoon een saaie 0-0 moeten zijn. Ik vind alle penaltyfases enorm licht. Jammer dat een van deze ploegen de finale haalt en dan een hold-up kan plegen.

Terug
Bovenaan