UEFA Champions League 2025-2026

City verdiende hier wel om minstens 1 goal te maken. In het eerste kwart haalde Doku daar al 2x de achterlijn om dan perfect de bal voor te trekken maar niemand die zijn voet er kon/wil tegen zetten.
Real is toch weer die ongelooflijke counterploeg geworden die aan nog geen halve kans genoeg heeft om te scoren
Ben het hier eigenlijk niet echt mee eens. Ze hebben 0,59 xG wat voornamelijk te danken is aan die fout van Pitarch waarop Courtois weer eens een mirakelsave doet, maar buiten dat? Eigenlijk amper iets gecreëerd.

Die acties van Doku in het begin was toch ook weer vintage Doku? Als er niemand die bal kan binnenduwen, is het niet perfect voorgezet hè. Twee goede acties, maar dan geen overzicht en gewoon blindelings voorgezet. Idem die actie helemaal in het begin: Hij kan kiezen tussen een schot of een steekballetje naar Semenyo, maar loopt zich dan simpelweg vast.

Ik hou wel altijd mijn adem in als Doku daar in die zones aan de bal komt, want hij blijft enorm gevaarlijk en je weet nooit waar uiteindelijk die ballen terechtkomen, maar zijn gebrek aan deftig overzicht blijft toch een mankement hoor.

Die acties van Doku in het begin was toch ook weer vintage Doku? Als er niemand die bal kan binnenduwen, is het niet perfect voorgezet hè. Twee goede acties, maar dan geen overzicht en gewoon blindelings voorgezet.
Toch effe specifiek hierover, het kan wel degelijk de perfecte voorzet zijn. Aanvallers kunnen ook gewoon verkeerd lopen en niet zijn waar ze moeten zijn.

Absolute voorbeeldclub op alle mogelijke vlakken, echt waanzinnig. Nog indrukwekkender dan pakweg Union.
Dat is gewoon het voorbeeld waar iedere voetballiefhebber van kan genieten. Ongelooflijk sterke organisatie in die club met zeer leuk voetbal. Ik ben benieuwd wat Knutsen bij een betere club kan laten zien, want die zal ooit wel eens de stap maken gok ik. Alleen maar respect voor die club.

Ben het hier eigenlijk niet echt mee eens. Ze hebben 0,59 xG wat voornamelijk te danken is aan die fout van Pitarch waarop Courtois weer eens een mirakelsave doet, maar buiten dat? Eigenlijk amper iets gecreëerd.

Die acties van Doku in het begin was toch ook weer vintage Doku? Als er niemand die bal kan binnenduwen, is het niet perfect voorgezet hè. Twee goede acties, maar dan geen overzicht en gewoon blindelings voorgezet. Idem die actie helemaal in het begin: Hij kan kiezen tussen een schot of een steekballetje naar Semenyo, maar loopt zich dan simpelweg vast.

Ik hou wel altijd mijn adem in als Doku daar in die zones aan de bal komt, want hij blijft enorm gevaarlijk en je weet nooit waar uiteindelijk die ballen terechtkomen, maar zijn gebrek aan deftig overzicht blijft toch een mankement hoor.
Dat was een 100% kans maar verbrodt ze compleet. Hij durft niet te schieten van aan de baklijn, maar past ook niet naar Semenyo die volledig vrijstond.

Toch effe specifiek hierover, het kan wel degelijk de perfecte voorzet zijn. Aanvallers kunnen ook gewoon verkeerd lopen en niet zijn waar ze moeten zijn.
Idd. Wordt dan al rap een kip zonder kop genoemd, terwijl er weldegelijk vaak een idee achter die voorzetten zit dat op zich niet slecht is uitgevoerd. Velen fixeren zich dan op de “slechte pas”.

Dat is een discussie zonder einde, zeker aangezien wij geen buiten de tactische besprekingen staan. Maar uiteindelijk is het minste dat je dan nog kan zeggen is dat hij de pas blind trapt zonder te kijken waar zijn ploegmaats staan wat een gevolg kan zijn van gebrekkig overzicht. Maar ook dat kan natuurlijk een opdracht zijn om de bal naar die bepaalde zone te trappen waardoor het niet zijn verantwoordelijk is om te kijken.

Dat is een discussie zonder einde, zeker aangezien wij geen buiten de tactische besprekingen staan. Maar uiteindelijk is het minste dat je dan nog kan zeggen is dat hij de pas blind trapt zonder te kijken waar zijn ploegmaats staan wat een gevolg kan zijn van gebrekkig overzicht. Maar ook dat kan natuurlijk een opdracht zijn om de bal naar die bepaalde zone te trappen waardoor het niet zijn verantwoordelijk is om te kijken.
Klopt. Imo moet een aanvaller ook gewoon weten dat als Doku aan een actie begint, dat ge moet maken dat ge op het einde van die actie uw looplijn richting kleine baklijn hebt ingezet. Idem voor uw middenvelders waar er altijd eentje rond het penaltypunt moet zijn. Dan zijn uw twee belangrijkste zones bezet.

Klopt. Imo moet een aanvaller ook gewoon weten dat als Doku aan een actie begint, dat ge moet maken dat ge op het einde van die actie uw looplijn richting kleine baklijn hebt ingezet. Idem voor uw middenvelders waar er altijd eentje rond het penaltypunt moet zijn. Dan zijn uw twee belangrijkste zones bezet.
Maar is dat niet waar de beste spelers zich altijd onderscheiden? Je hebt de standaardactie (de achterlijn halen) en dan heb je die spelers die je kunnen doen twijfelen en die ook effectief tussendoor nog naar binnen kunnen snijden door de snelheid van hun voeten.

Zoals Robben steeds dezelfde modus operandi had, maar ook telkens twijfel kun strooien of gewoon sneller kon zijn.

Alleen spijtig dat Doku effectief dat overzicht niet heeft om de juiste beslissingen te maken. het zit echt wel in de voetjes en ik heb hem toch echt al mooie dingen zien doen als hij vertrekt vanaf de middellijn, omdat hij dan alles mooi voor zich heeft. Maar vanop die flank, kop in de grond en veel moeilijke te overzien en vooral : terugvallen op de versnelling vanuit stilstand... Maakt alles moeilijker.

Daarom vind ik veel van zijn goals meer geluk dan kunde uiteindelijk. Maar soms zit hij echt wel perfect lekker in zijn vel en dan zie je waar zijn piek zou kunnen liggen.

Alleen vrees ik dat hij onder Pep nooit gaat uitgroeien tot de speler die wij bij de RD bv nodig hebben. En wij gaan hem nooit kunnen gebruiken zoals Pep dat doet.

Anderlecht heeft 10 jaar geleden ook eens de halve finale van de Youth League gehaald, dus het verzekert allesbehalve een mooie toekomst :wink:

Het zegt zeker ook niet alles. Als je kijkt naar de finalisten van de voorbije jaren, daar staan ook ploegen tussen als Trabzonspor en Hadjuk Split. 3 jaar geleden won AZ zelfs. Het zijn dus niet alleen maar de grote traditionele clubs wiens jeugdploegen het doen.

Desalniettemin wel iets waar je als club fier op mag zijn natuurlijk :-)

Als Real Madrid vanavond met Mbappé en Bellingham speelt, dan zie ik het City nog wel eens heel spannend maken. Real heeft niet de helft van de organisatie die het vorige week had als het met die twee speelt.

Als Real Madrid vanavond met Mbappé en Bellingham speelt, dan zie ik het City nog wel eens heel spannend maken. Real heeft niet de helft van de organisatie die het vorige week had als het met die twee speelt.
Ik ben het gedeeltelijk eens met je post, maar niet per se om die reden. Vorig jaar werd er namelijk gewoon 2x gewonnen van City mét Mbappé en Bellingham.

Probleem is dat beide nog niet topfit gaan zijn. Mbappé heeft bv. blijkbaar nog steeds pijntjes dus die zou ik om te beginnen al zeker niet laten starten. Als het in de tweede helft nog spannend is, kan je die nog altijd inbrengen. Ik zou die niet forceren... In een wedstrijd zoals vandaag prefereer ik trouwens sowieso Bellingham ipv Arda, gezien zijn workload. En Mbappé ipv Diaz, ja dat is toch op alle vlakken een verbetering...

Ik denk eerder dat ze bij City blij zijn dat die twee (zeker Mbappé) nog niet topfit zijn hoor.

Hebben ons ook volledig weggespeeld, en wij zijn imho toch sterker dan Bodo Glimt, hoe mooi hun parcours wel niet is.
Inderdaad, daar moest ik ook aan denken.

Er was toen redelijk wat kritiek op de prestatie van Club kan ik mij herinneren, maar als zo'n club als Sporting hun dag heeft dan zijn ze gewoon erg sterk en kunnen ze thuis van iedereen winnen. Dat bewijzen ze hier toch ook weer.

Terug
Bovenaan