UEFA Champions League 2025-2026

Tja die moet dus bepalen of dit opzettelijk/bewist is of niet?

Ook nog altijd geen buitenspel lijn gezien, ofwel?

Wil toch ook die fase met Cherki nog zien in de openingsfase

Niet akkoord dat het principe hetzelfde is. Suarez is 100% bewust een bal eruit slaan, hier twijfel ik toch of het echt bewust is, maakt zich breed in een reflex. Da's toch een beetje anders. Moeilijk te beoordelen vind ik. Nu ja, er valt iets voor te zeggen natuurlijk, ma vind het wel zwaar.
Bernardo is toch ook gewoon bewust een doelpunt vermijden? Daarin verschilt de intentie toch helemaal niet. Hij maakt een duidelijke beweging naar de bal toe. Of dat nu uit reflex is of niet, dat doet er hier niet toe.

Ik begrijp jullie dat dit misschien streng oogt, maar het is gewoon terecht volgens de regels.

Suarez was 100% doelpunt. Deze bal ging richting paal (mogelijk paal-binnen, maar was zeker geen 100% doelpunt)
Dat is helaas niet relevant vrees ik.

Tja die moet dus bepalen of dit opzettelijk/bewist is of niet?

Ook nog altijd geen buitenspel lijn gezien, ofwel?

Wil toch ook die fase met Cherki nog zien in de openingsfase
Reflex of niet maakt niet veel uit, toch? Hij raakt hem met de elleboog, en die was zeker nimeer langs het lichaam.
En een natuurlijke beweging van een sprong ofzo was dit ook niet, uit stilstand plots uw ellebogen uitsteken is ook niet echt verklaarbaar op die manier (of enkel als het publiek in de buurt net de vogelkesdans inzette, maar dat kunnen we ni weten)

Reflex of niet maakt niet veel uit, toch. Hij raakt hem met de elleboog, en die was zeker nimeer langs het lichaam.
En een natuurlijk beweging van een sprong ofzo was dit ook niet, uit stilstand plots uw ellebogen uitsteken is ook niet echt verklaarbaar op die manier (of enkel als het publiek in de buurt net de vogelkesdans inzette, maar dat kunnen we ni weten)

Jawel. Voor de beslissing geel of rood is het opzettelijk of onopzettelijk hands

Kunt toch nie met 100% zekerheid zeggen dat dit een opzettelijke beweging was? Een reflex is een onbewuste beweging

Stoeme regel gewoon, maak dat gewoon zwart/wit.

Commentaar is ook weer zo irritant

Courtois krijgt een bal recht op zich "beste ter wereld, een muur,..."
Donaruma krijgt een bal recht op zich "tja die doet niks hè, veel geluk dat die bal op hem komt"

Kom zeg, zijn er hier nu echt mensen die de rode kaart in twijfel trekken? Maakt een beweging naar de bal met zijn zijn elleboog, en staat op dat moment ook gewoon op de doellijn zonder dat de keeper nog iets kan doen. Duidelijker worden ze toch nog?

Laatst bewerkt:
Jawel. Voor de beslissing geel of rood is het opzettelijk of onopzettelijk hands

Kunt toch nie met 100% zekerheid zeggen dat dit een opzettelijke beweging was? Een reflex is een onbewuste beweging

Stoeme regel gewoon, maak dat gewoon zwart/wit.
Maar dit is toch geen reflex om uw gezicht te beschermen of wegdraaien in een muur ofzo?
Als Courtois 3 zulke “reflexen” doet op een match noemen we hem man of the match. Dit was toch een heel bewuste safe met de elleboog? Wat doet je daaraan twijfelen dan?

Bernardo is toch ook gewoon bewust een doelpunt vermijden? Daarin verschilt de intentie toch helemaal niet. Hij maakt een duidelijke beweging naar de bal toe. Of dat nu uit reflex is of niet, dat doet er hier niet toe.

Ik begrijp jullie dat dit misschien streng oogt, maar het is gewoon terecht volgens de regels.

Dat is helaas niet relevant vrees ik.
Het is penalty en rood. De regels zijn daar duidelijk in.

Maar jammer genoeg nog steeds geen buitenspel lijn gezien aan het begin van de fase.

Maar dit is toch geen reflex om uw gezicht te beschermen of wegdraaien in een muur ofzo?
Als Courtois 3 zulke “reflexen” doet op een match noemen we hem man of the match. Dit was toch een heel bewuste safe met de elleboog? Wat doet je daaraan twijfelen dan?

Voor mij mag dat rood zijn he voor spelbederf
Maar de regel zegt opzettelijk en onopzettelijk

Die van Suarez destijds was overduidelijk opzettelijk want slag naar de bal met 2 handen

Wat ik ambetant vind aan die regel
Een reflex is een onbewuste actie dus ook een onopzettelijke dus dan moet je volgens de regels geel geven
Je kan als ref nie in het hoofd van de speler kijken bij zo'n situatie dus ook niet oordelen of dit nu een opzettelijke of onopzettelijke beweging was

En gewoon bij 11 vs 11 was het als neutrale fan gewoon een leukere match geweest 😄

En dan nog zoals @quo_vadis zegt
Hij fluit zelfs nog na de VAR tussenkomst voor offside en bedenkt zich dan nog eens + ze tonen geen lijn helaas (was wel zeer nipt)

Terug
Bovenaan