UEFA Champions League 2025-2026

Kakploeg om tegen te spelen. Een topper dat zelf bijna nooit voor de aanval kiest.maar moeilijk van te winnen is
5 jaar geleden misschien. Is al lang niet meer het Atlético van weleer hoor dat toen de allerbeste ploegen over de knie kon leggen met hun spel.

Zijn desondanks natuurlijk nog altijd wel duidelijk favoriet.

Edit: Dat Real trouwens nu binnen twee weken opnieuw tegen Benfica moet, zegt alles over hoe zwak dit deel van het toernooi (nog) in elkaar zit. Comedy capers vind ik het.

Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen, ik vind het nieuwe format wel een stuk leuker dan de vroegere groepsfase. Meer variatie in wedstrijden en tegenstanders, en een spannendere slotdag.

Daar doet een toevallige 'herhaling' van tegenstander in de volgende ronde niets van af.

Het nieuwe format van de groepsfase is ook leuker dan vroeger, vandaar dat ik specificeer naar "dit deel". Ik vind het niet logisch dat je kan uitkomen tegen een ploeg dat je al gehad hebt. Het is ook geen toevallige herhaling, want Leverkusen en Olympiacos spelen eveneens tegen elkaar en vorig jaar zijn er ook al zo'n gevallen geweest. Bijkomend ook dat ploegen uit hetzelfde land tegen elkaar kunnen uitkomen, zie PSG-Monaco (en vorig jaar o.a. PSG-Brest). In het vorige format was dat beide niet mogelijk en nu wel, terwijl er de helft meer ploegen inzitten ten opzichte van toen. Ik vind dat niet logisch en het is ook nog eens simpel te vermijden.

Ik vind het ook niet leuk dat Real mogelijks in de ronde die erna komt mogelijks wéér City kan treffen, maar dat is iets wat kan gebeuren als je jaar na jaar CL speelt als topploeg en daar heb ik geen enkel probleem mee want dat is puur geluk/ongeluk met de loting. Maar dit? Perfect vermijdbaar.

Het nieuwe format van de groepsfase is ook leuker dan vroeger, vandaar dat ik specificeer naar "dit deel". Ik vind het niet logisch dat je kan uitkomen tegen een ploeg dat je al gehad hebt. Het is ook geen toevallige herhaling, want Leverkusen en Olympiacos spelen eveneens tegen elkaar en vorig jaar zijn er ook al zo'n gevallen geweest. Bijkomend ook dat ploegen uit hetzelfde land tegen elkaar kunnen uitkomen, zie PSG-Monaco (en vorig jaar o.a. PSG-Brest). In het vorige format was dat beide niet mogelijk en nu wel, terwijl er de helft meer ploegen inzitten ten opzichte van toen. Ik vind dat niet logisch en het is ook nog eens simpel te vermijden.

Ik vind het ook niet leuk dat Real mogelijks in de ronde die erna komt mogelijks wéér City kan treffen, maar dat is iets wat kan gebeuren als je jaar na jaar CL speelt als topploeg en daar heb ik geen enkel probleem mee want dat is puur geluk/ongeluk met de loting. Maar dit? Perfect vermijdbaar.
Het grootste probleem van die hele Champions League is dat het alleen nog maar draait om geld voor de grote ploegen. Er komen alleen maar meer ploegen bij in die competitie. En meestal zijn dat telkens ploegen van de grootste landen zoals Engeland of Spanje. Als je al 6 Engelse teams hebt die mogen meedoen, is het toch onmogelijk om te zeggen : de ronde erop niet tegen je eigen land. Als die zich allemaal kwalificeren, heb je al 6 wedstrijden die je gaan moeten bekijken om ze niet tegen elkaar te laten komen. En dat is maar 1 land. 4 Spaanse ploegen door, 4 Duitse en ga zo maar verder. Dat is gewoon onmogelijk om te loten dan

Plus heb je in de groepsfase ook al tegen 8 ploegen gespeeld. Als Engelse ploeg zijnde mag je dan niet tegen 5 andere Engelse teams spelen én niet tegen die andere 8 uit de groepsfase ook al. Dan eliminieert ge potentieel al 13 tegenstanders in de eerste knock-out fase (in de hypothese dat geen enkel in de top 8 zou zitten en al de tegenstanders naar de volgende ronde gaan). Dan schieten er nog amper teams over.

Van mij mogen ze in die tussenronde nog country protection houden voor die ene ronde maar dat ge wel teams uit de groepsfase moogt tegenkomen. Uiteindelijk is dat ook maar één match uit 8 da ge tegen een bepaald team gespeeld hebt he. Vanaf de volgende ronde free for all. Zo zou ik het doen.

Laatst bewerkt:
Zie ik dat nu goed, Real speelt dag na onze match daar ook thuis? Hoe realistisch is het om daar ticket voor te kunnen kopen?

Die kalender zal nog wel aangepast worden, zeker? Afaik is het volgens de FIFA regels niet toegestaan om 2 opeenvolgende dagen match te hebben

Ene dag Atletico en de andere dag Real he
Ja, maar kheb ook al gelezen dat dat eigenlijk niet mag volgens het reglement van de UEFA. Ploegen die op minder dan x-aantal km van elkaar spelen, mogen geen thuiswedstrijden afwerken binnen de x-aantal uur van elkaar. De dinsdag de ene en de woensdag de andere zou dan niet mogen.

Zou ook wel wat geven in Madrid als daar Benfica en Clubmannen door elkaar lopen, want daar is blijkbaar nog een te vereffen rekening. :(

Monaco 2-0 voor tegen PSG..
Met Faes in de basis :unsure:
Ik snap er niets van, maar 't is nog lang natuurlijk!

Daarnaast, er is toch geen enkele Real fan die enthousiast kan worden van deze ploeg? Nul beweging in die ploeg, niets van vloeiend spel. Gewoon de bal veroveren, naar voor wandelen, wat rondpingelen en kijken of je een (stilstaande) Mbappé of Vinicius kan bereiken..

Heerlijke goal Vinicius, direct erna geel omdat hij de lul uithangt.

Als er nu één speler naar de zandbak mag gaan, direct.. Arrogante, debiele, over het paard getilde voetballer die als enige kwaliteit heeft dat hij op een bal kan schoppen

Nu wat racistisch geroepen (?) door een speler van Benfica en die dweil van een Arbeloa die de beslissing mag nemen of ze blijven spelen of niet:rofl:

Terug
Bovenaan