UEFA Champions League 2024/25

Wat vind jij van het nieuwe format?

• Totaal aantal stemmers
    117
Bij mij is dat helemaal het tegenovergestelde. Ik kijk daar gewoon niet meer naar. De overdaad aan matchen zorgt daarvoor.
Buiten Club, en eens een Nederlandse ploeg kijk ik daar ook niet meer naar. Andere Belgische ploegen probeer ik wel te volgen altijd, hopelijk is er vandaag nog iets mogelijk tegen fener hoe jullie daar bestolen zijn...

Ik keek sowieso al maar enkel Belgische ploegen meer in de CL/EL tijdens de laatste 10 jaar ofzo, tenzij vanaf de kwartfinale CL. Dat is nu niet veranderd.

Vroeger toen ik nog student was (middelbaar/unief) dus van pakweg 2002-2011 keek ik bijna elke dinsdag/woensdag wel een CL match. Ik heb daar nu gewoon geen behoefte meer aan. Vanaf de kwartfinale CL kijk ik meestal wel de match van de dag die ze uitzenden (als ze iets uitzenden op de niet betaalzenders), maar zelfs dan ook niet altijd. Finale CL kijk ik wel steevast - heb ik sinds 1997 niet meer gemist denk ik (maar dat geldt wellicht voor velen :) ).

Ik vind het nieuwe systeem wel interessant om volgen en het heeft er blijkbaar toch voor gezorgd dat bepaalde top-teams onderpresteerden in de 1e fase (o.a. PSG, City, Real) waardoor er ruimte kwam voor minder grote namen.

Ik kijk bijna altijd enkel naar de Engelse Multicast waarbij alle matchen tezamen te zien zijn en er telkens geswitched wordt bij een goal. Enige manier waarop ik 90 minuten volledig naar de voetbal kan kijken zonder interesse te verliezen.

Nieuwe systeem is wel interessant en vooral in dit eerste jaar een verbetering. hopelijk blijft dat zo.

In het oude systeem had je hele groepen waar je eigenlijk niet geïnteresseerd in was, enfin, ik toch niet. Doordat ze nu allemaal in één tabel zitten, zijn alle resultaten belangrijk. Dat maakt het systeem interessanter om te volgen.

Buiten Club, en eens een Nederlandse ploeg kijk ik daar ook niet meer naar. Andere Belgische ploegen probeer ik wel te volgen altijd, hopelijk is er vandaag nog iets mogelijk tegen fener hoe jullie daar bestolen zijn...
Zelfs naar Anderlecht zal ik niet kijken ( heenmatch trouwens ook niet gezien, dus weet niets van die fases af; had nog een avondvergadering opstaan die dag), 3-0 is over en out dus spendeer ik de tijd liever in iets nuttigs ;)

Ik vind het nieuwe systeem voorlopig wel heel fijn eigenlijk. Het is veel boeiender om te volgen.
Idd, ik was geen fan toen ze er mee afkwamen, maar het werkt wel. Op Europees niveau toch. Zo ver mogelijk weghouden van nationale competities wel.

Nu, waar kan je eigenlijk de schorsingen vinden die de UEFA oplegt na rode kaarten? Ik ben wel benieuwd wat ze voor Toloi gaan geven.

1740143182573.png

Laatst bewerkt:
Weer een gigantisch verschil tussen de 2 helften van de draw. Diegene die uit de helft met real, Liverpool, Arsenal komt zal het wel verdiend hebben :)

Vraag me af of ze niets kunnen implementeren dat je niet kan spelen tegen een ploeg waar je in de groepsfase tegen gespeeld hebt. Is misschien moeilijk met zoveel wedstrijden in de groepsfase maar het zou het toch leuker maken.

Benieuwd naar Leverkusen, ik zie die wel tot in de halve finale geraken.

Eerst nog Aston Villa. Het is niet omdat je daar vorige keer 1-0 van gewonnen hebt met een ongelooflijke cadeau dat dit in een tweeluik opnieuw gaat zijn.
Weet ik wel hoor :biglaugh:
Denk ook helemaal niet dat we doorgaan, over twee matchen is een heel ander verhaal sowieso idd, heel andere match, gaan weer giga efficiënt moeten zijn, wat we eigenlijk quasi nooit zijn, dusja.

Terug
Bovenaan