UEFA Champions League 2024/25

Wat vind jij van het nieuwe format?

• Totaal aantal stemmers
    117
Het enige nadeel hieraan: de kloof tussen Club Brugge en de rest gaat alleen maar groeien :D
2 extra CL matchen, dus weer extra puntenverlies in de competitie -> kans op titel wordt weer wat kleiner dus goed voor andere teams?

met onze club-coëfficient is een 2e plaats en CL voorrondes wel plots een pak haalbaarder natuurlijk dan het vroeger was

Lille of Villa lijken me van het niveau van Atalanta te zijn.

Teams die eigenlijk intrinsiek iets meer talent hebben dan Club, wat niet betekent dat Club niet de betere ploeg kan zijn (zie de match tegen Villa en 3 helften tegen Atalanta). Als Club zijn momenten blijft nemen zoals recent in de CL (hetgeen het eigenlijk vaak net niet deed in de competitie en ook niet in het begin van de CL tegen Dortmund en Milan), is er zeker iets mogelijk tegen dit soort teams. Het niveau van Club is al heel de CL campagne hoog genoeg daarvoor.

Wat een absoluut geweldige eerste helft met als apotheose de gigantische kansenregen op 2 minuten tijd voor Atalanta vlak voor rust gevolgd door de dodelijke counter met de bliksemschicht van Jutgla als orgelpunt. Tweede helft werd nog billen knijpen vooral gevoed door de zeer vroege tegengoal. Ondanks dat Atalanta nog 3x moest scoren, had je eigenlijk niet het gevoel dat dit onmogelijk was. Gelukkig ging die penalty er niet in...

De rode kaart voor Atalanta was trouwens een van de vreemdste acties die ik ooit zag op een professioneel voetbalveld. Comedy capers door de stunteligheid ook vooral.

Hulde voor Vanaken trouwens ook. Haalt de laatste maanden toch echt het hoogste niveau uit zijn carrière denk ik zelfs. Verder ook wederom genieten van Jashari (heerlijke stijl ook), Jutgla (héél sterk gisteren) en Mignolet (vond precies dat hij meer kon doen bij de goal, maar nadien wederom enkele cruciale saves, incl. de penalty).

2 extra CL matchen, dus weer extra puntenverlies in de competitie -> kans op titel wordt weer wat kleiner dus goed voor andere teams?

met onze club-coëfficient is een 2e plaats en CL voorrondes wel plots een pak haalbaarder natuurlijk dan het vroeger was
Bwa zolang die halvering er is, moet Club zich weinig zorgen maken. Het zou wel anders zijn moest die afgeschaft worden. Dan had het nu wel heel precair geworden.

Lille speelt ook wel echt goed voetbal, is zeker niet minder dan het huidige Atalanta denk ik.

Maar goed ik denk dat het Club van de eerste helft praktisch iedereen kan kloppen.

Ik zie toch gewoon Club QF halen in de CL, de beker pakken en de titel in de wacht slepen.
Toch wel onder de indruk van Hayen ook, lijkt op het eerste zicht iemand die niet stevig in zijn schoenen staat, maar daar was ik compleet mis in.

Laatst bewerkt:
Ik zie toch gewoon Club HF halen in de CL, de beker pakken en de titel in de wacht slepen.
Toch wel onder de indruk van Hayen ook, lijkt op het eerste zicht iemand die niet stevig in zijn schoenen staat, maar daar was ik compleet mis in.
eerste stuk van je reply is voor te lachen vermoed ik, maar ivm Hayen: absoluut, heeft mij ook ontzettend verbaasd: slaagt erin anciens beter te maken (Vanaken, Mechele, Mignolet), houdt zijn kern tevreden, weinig blessurelast en ontwikkelt de jonge gasten ontzettend snel.

Is dan ook nog eens rustig in zijn interviews en langs de lijn, hopelijk wil hij niet te snel hogerop

eerste stuk van je reply is voor te lachen vermoed ik, maar ivm Hayen: absoluut, heeft mij ook ontzettend verbaasd: slaagt erin anciens beter te maken (Vanaken, Mechele, Mignolet), houdt zijn kern tevreden, weinig blessurelast en ontwikkelt de jonge gasten ontzettend snel.

Is dan ook nog eens rustig in zijn interviews en langs de lijn, hopelijk wil hij niet te snel hogerop
Ik had me vergist in kwartfinale en halve, maar aangepast.
De rest absoluut geen grap.

Proficiat voor Club,
maar De Cuyper is toch echt een etter eerste klas hé.Tegen Man City ook al gaan duwen tegen de keeper daar opt einde,
en nu ook weer gefrustreerd Toloi gaan jennen (die zich natuurlijk makkelijk laat vangen).

Nee, de cuyper kan ik echt niet uitstaan.

Ik had me vergist in kwartfinale en halve, maar aangepast.
De rest absoluut geen grap.
Beker denk ik ook, kampioen maybe, zal veel afhangen van hoe genk presteert, volgende ronde in CL -> als ze spelen zoals gisteren kan dat echt wel

Er is blijkbaar ook een goede mogelijkheid dat ze toch rechtstreeks geplaatst gaan zijn voor CL indien ze 2e eindigen omdat ze ondertussen zo'n hoge coëfficient hebben. (moet Sporting wel 2e eindigen in Portugal en moet een ploeg de Europe league winnen die zich ook voor CL plaatst... maar beiden zijn verre van onmogelijk)

Dat nu ook niet, maar laten we vooral die 'keuze voor altijd' afschaffen. Om nu maar iets te zeggen, na 2 jaar geen interlandvoetbal, mag je weer kiezen voor welk land je speelt. Of je nu zelf kiest om niet in te gaan op de invitaties van land X of zij je gewoon niet uitnodigen, maakt in dat opzicht geen verschil.

Maar misschien wel met een maximum van 2 landen, of de eerste keer kan je veranderen na 2 jaar geen interlandvoetbal, de 2de keer moet je 4 jaar wachten, ...

Je wil dus dat Saoedi-Arabië wereldkampioen voetbal wordt :p.

Een welgemeende proficiat aan de brugge supporters hier van een Antwerp fan.
Echt chapeau dat ze hun zo op de kaart zetten en hopelijk met uitbreiding het belgische voetbal. Kan allen maar goed zijn voor de coefficient trouwens en voor spannendere play offs.
Al moet ik zeggen dat ik altijd dacht Brugge steekt Genkt nog makkelijk voorbij maar begin daar toch aan te twijfelen.

Proficiat voor Club,
maar De Cuyper is toch echt een etter eerste klas hé.Tegen Man City ook al gaan duwen tegen de keeper daar opt einde,
en nu ook weer gefrustreerd Toloi gaan jennen (die zich natuurlijk makkelijk laat vangen).

Is geen etter, gewoon slim want hij wist dat die man al gefrustreerd was.
Als kapitein zou je je toch zo niet mogen laten uitlokken.

Proficiat voor Club,

Is geen etter, gewoon slim want hij wist dat die man al gefrustreerd was.
Als kapitein zou je je toch zo niet mogen laten uitlokken.

Is zoiets in je voordeel is het "slim" "leep" "ervaring" en is de andere een domme kloot die zich nie moet laten vangen

Is zoiets in je nadeel dan "moet men de aanstoker ook hard bestraffen" "dit soort spelletjes moet uit het voetbal"

Het is maar afhankelijk aan welke kant je staat, daarom is het ook moeilijk discuteren met een voetbalfan.
Vandaag is het zwart, morgen is het wit

Er is een kleine beweging van DeCuyper, maar dat rechtvaardigde de reactie niet natuurlijk

De Cuyper is ook gewoon bestraft geweest uiteindelijk, hij heeft een gele kaart gekregen daarvoor.
Ik blijf het een irritante vent vinden.
In elke match moet hij wel eens ergens een "zetje geven" of tonen dat hij "de man is".
Is ocharme pas uit zijn luiers, en komt voor het eerst piepen op het internationaal niveau.

Een beetje integer zijn, kan geen kwaad.

@Tkleinstrand "gewoon slim dat uitlokken" Ach kom, op 3 minuten voor tijd had Atalanta nog 3 goals nodig om gelijkstand te krijgen.
Dan is dat kinderachtig gedrag toch écht niet meer nodig hé.
Das gewoon de tegenstander op een onsportieve manier jennen, zonder dat er ook nog maar iets bij te rapen valt.
Voor mij is dat gelijk een kleuter die net gewonnen heeft met een kaartenspelletje, en die dan zijn tong uitsteekt naar de verliezende kleuter. Juist hetzelfde.

Voetballer jennen elkaar constant
Dat is geen waar. Ik kan genoeg voetballers opnoemen die ik nog nooit heb zien jennen hoor.
als ge altijd zo moet reageren t zou er schoon uit zien
Ik keur de actie van Toloi daarmee niet automatisch goed.
, slim gezien van de cuyper
Tja, dat jij een club supporter bent dat weten we allemaal.

Als ik iemand van "mijn ploeg" zie, de tegenstander een kaart probeer aan te naaien, dan ga ik dat nooit verdedigen. Meer zelfs, ik zou me er voor schamen.
Maar goed, je hebt verschillende soorten mensen natuurlijk.

Terug
Bovenaan