UEFA Champions League 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Brugge niet slecht begonnen, maar lijkt me typisch in zo'n wedstrijd (de kleinere ploeg die heel intens start, maar dan geleidelijk aan het onderspit moet delven)

edit: voila, tis al van dat... Mbappe gaat zich nog amuseren vrees ik

Sporza vindt geel terecht. Ik twijfel, veel hangt af van hoe De Ketelaere die bal zou meegenomem hebben als hij niet werd getackled. Indien weg van Marquinhos toch laatste man denk ik.

Echt ofwa geen rood???

Tis weer een blik scheids uit den aldi...
Zoals hier al eens uitgelegd:

"Laatste man staat zo niet letterlijk in het reglement, laatste man zoals wij dat in de volksmond kennen is eerder algemeen omschreven, en een interpretatie van de spelleiding in plaats iets afgelijnd.

Sending-off offences
A player, substitute or substituted player who commits any of the following offences is sent off:
• denying a goal or an obvious goal-scoring opportunity to an opponent whose overall movement is towards the offender’s goal by an offence punishable by a free kick
[...]
Denying a goal or an obvious goal-scoring opportunity:
[...]
The following must be considered:
• distance between the offence and the goal
• general direction of the play
• likelihood of keeping or gaining control of the ball
• location and number of defenders""

Laatste drie criteria zijn te interpreteren hier, dus geel zeker het correctst IMO. Fuck off De Bilde met uw kutstem, ge kent er geen fluit van.

Brugge liet zich te veel leiden door de arbitraire beslissing en liet dan vervolgens niet op: 1-0. Die commentaar ook. Marquinhos stond er nog he

Terecht geel gewoon he mensen, Marquinhos is geen trage meneer en had hem ook onderschept. Als ge moet gaan beginnen inschatten of CDK bij een optimale balaanname voorbij de laatste man was geraakt zijt ge al te ver aan het fantaseren om tot rood te komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan