Ubisoft kondigt The Rogue Prince of Persia aan

Een van de meer opvallende aankondigingen tijdens The Triple-I Iniative-livestream was waarschijnlijk The Rogue Prince of Persia, een 2D actie-platforming rogue-lite game, ontwikkeld met partnerstudio Evil Empire. Zij hebben in het verleden meegewerkt aan de DLC van Dead Cells. The Rogue Prince of Persia zal vanaf 14 in Early Access beschikbaar zijn op Steam. De volwaardige release, inclusief op andere platformen, volgt later.

The Rogue Prince of Persia speelt zich af in een fictieve weergave van Ctesiphon, de hoofdstad van het Perzische Rijk. De stad staat voor een invasie van het Hunnenleger van bezeten soldaten, onder leiding van het kwaadaardige Hunnenopperhoofd Nogai. Spelers kruipen in de huid van de Prins, die een mystieke bola heeft gekregen die hem doet herrijzen elke keer dat hij sterft. Dankzij dit magische artefact heeft hij in zijn jeugd enorme risico's genomen om zijn acrobatiek en gevechtsvaardigheden te perfectioneren en is hij uitgegroeid tot een indrukwekkende krijger. De ene poging na de andere moeten spelers de prins helpen om verschillende omgevingen te verkennen, nieuwe wapens te leren beheersen, zich met nieuwe voorwerpen uit te rusten, zijn uitrusting te upgraden in de Oasis en zijn bondgenoten te mobiliseren om de stad van de ondergang te redden.

Om de platformsecties onder de knie te krijgen, moeten spelers de iconische muurloop gebruiken, zodat ze gemakkelijk over kloven kunnen springen, valstrikken kunnen ontwijken en vijanden te slim af kunnen zijn. Van het aquaduct naar de grote academie, via de wilde tuinen, moet de Prins al zijn acrobatische vaardigheden gebruiken om veilig een route te vinden door procedureel gegenereerde levels die bestaan uit een verscheidenheid aan kleurrijke biomen, geïnspireerd op Perzische architectuur. Naast alle omgevingsgevaren waar spelers mee te maken krijgen, moeten ze het opnemen tegen verschillende vijanden, zowel Hunnen die de duistere sjamanistische magie gebruiken als wezens die aangetast zijn door de invloed ervan. Er zijn genoeg opties beschikbaar voor alle speelstijlen, van dubbele dolken en speren, tot brede zwaarden en bijlen. Met secundaire wapens kun je de gevechten nog verder uitbreiden, met een keuze uit schilden, bogen, grijphaken en nog veel meer! Door deze wapens te gebruiken in combinatie met onder andere de muurloop en schoudersprong, maak je van de prins een formidabele krijger, die elke loop compleet uniek maakt.

 
Terug
Bovenaan