Tv'tje nu de analoge tv is uitgevallen

sinvayne

Member
Dag iedereen,

Mijn bomma heeft al jaar en dag een tv'tje van 21" in haar keuken staan waar ze tijdens het eten vaak eventjes naar het nieuws kijkt.
Met het wegvallen van het analoge tv signaal is deze tv jammer genoeg onbruikbaar geworden.
Nu zou ik voor haar graag een nieuw toestel kopen, maar is het voor mijzelf onduidelijk hoe ze daarop een signaal kan ontvangen.
Ik zou willen vermijden dat ze met apps naar de tv moet streamen. Zolang ze een beetje kan zappen tussen VTM en VRT is het goed genoeg.
Iemand een idee welke toestellen hiervoor in aanmerking komen? Of waar ik op moet letten?

Ze heeft ook een andere tv in de living die voorzien is van een decoder.

EDIT: ik denk dat de opties zijn:
- Dyon live 22 pro zwart; kan er via DVB-C in SD gekeken worden naar TV voor +/- 100EUR. Ik heb echter geen ervaring met SD kwaliteit? Te vergelijken met 480P neem ik aan dan? Best zwak
- Samsung series 5 UE22D5000 Zwart (263EUR) + telenet kaartje (69EUR); kan je tv kijken in HD.
Ik heb zelf het gevoel dat de eerste optie geen echte optie is, dus best voor de 2de gaan lijkt me dan?
 
Laatst bewerkt:
Tv met een kaartje werkt eens het ingesteld is als de gewone analoge tv. Dat maakt het eens zo gemakkelijk denk ik. Dus dat gaat naar mijn mening de beste optie zijn.
 
Bij die eerste tv ga je evenzeer een CI+ kaartje moeten hebben. Dat is eigenlijk een soort mini decoder die je in uw tv plaatst. Dus als die dat niet ondersteund gaat ze nog steeds geen tv kunnen kijken aangezien analoog weg is gevallen en alle signalen gecodeerd zijn.

Dan kan je inderdaad best voor die Samsung gaan in combinatie met een kaartje.
 
je hebt helemaal geen kaartje nodig.