Tv'tje nu de analoge tv is uitgevallen

sinvayne

Member
Dag iedereen,

Mijn bomma heeft al jaar en dag een tv'tje van 21" in haar keuken staan waar ze tijdens het eten vaak eventjes naar het nieuws kijkt.
Met het wegvallen van het analoge tv signaal is deze tv jammer genoeg onbruikbaar geworden.
Nu zou ik voor haar graag een nieuw toestel kopen, maar is het voor mijzelf onduidelijk hoe ze daarop een signaal kan ontvangen.
Ik zou willen vermijden dat ze met apps naar de tv moet streamen. Zolang ze een beetje kan zappen tussen VTM en VRT is het goed genoeg.
Iemand een idee welke toestellen hiervoor in aanmerking komen? Of waar ik op moet letten?

Ze heeft ook een andere tv in de living die voorzien is van een decoder.

EDIT: ik denk dat de opties zijn:
- Dyon live 22 pro zwart; kan er via DVB-C in SD gekeken worden naar TV voor +/- 100EUR. Ik heb echter geen ervaring met SD kwaliteit? Te vergelijken met 480P neem ik aan dan? Best zwak
- Samsung series 5 UE22D5000 Zwart (263EUR) + telenet kaartje (69EUR); kan je tv kijken in HD.
Ik heb zelf het gevoel dat de eerste optie geen echte optie is, dus best voor de 2de gaan lijkt me dan?
 
Laatst bewerkt:
Tv met een kaartje werkt eens het ingesteld is als de gewone analoge tv. Dat maakt het eens zo gemakkelijk denk ik. Dus dat gaat naar mijn mening de beste optie zijn.
 
Bij die eerste tv ga je evenzeer een CI+ kaartje moeten hebben. Dat is eigenlijk een soort mini decoder die je in uw tv plaatst. Dus als die dat niet ondersteund gaat ze nog steeds geen tv kunnen kijken aangezien analoog weg is gevallen en alle signalen gecodeerd zijn.

Dan kan je inderdaad best voor die Samsung gaan in combinatie met een kaartje.
 
je hebt helemaal geen kaartje nodig.
Als die 21 inch tv een platteke is en iewat recente tv (10 jaar) hebt kan je over naar het digitale/compacte signaal. We hebben het hier ingesteld op al onze tv's en ik heb hier al veel mensen mee geholpen ook die al in paniek waren. Mijn oude samsung uit 2008 kan er ook al mee overweg.

 
je hebt helemaal geen kaartje nodig.
Als die 21 inch tv een platteke is en iewat recente tv (10 jaar) hebt kan je over naar het digitale/compacte signaal. We hebben het hier ingesteld op al onze tv's en ik heb hier al veel mensen mee geholpen ook die al in paniek waren. Mijn oude samsung uit 2008 kan er ook al mee overweg.


Wji hebben ook een soortgelijk probleem en heb via uw link het geprobeerd met de TV die wij hebben hangen in de keuken, staat er al even en is van vorige eigenaar dus voor 2011.

Blijkbaar stond onze kabel en analogie ingesteld op Oostenrijk :unsure:

Digitaal veranderen naar België ging niet watn staat er simpelweg niet tussen, analoog wel maar ik krijg gewoon zwart beeld.

DUS ik verander beide zaken terug naar Oostenrijk zoals het er stond en nu krijg ik overal zwart beeld.

Hij is nu automatisch aan het zoeken...hopelijk vindt hem iets terug :|

edit: posten zijn teruggevonden, opnieuw sommige wazig zoals ervoor en allemaal door elkaar
 
Laatst bewerkt:
Wji hebben ook een soortgelijk probleem en heb via uw link het geprobeerd met de TV die wij hebben hangen in de keuken, staat er al even en is van vorige eigenaar dus voor 2011.

Blijkbaar stond onze kabel en analogie ingesteld op Oostenrijk :unsure:

Digitaal veranderen naar België ging niet watn staat er simpelweg niet tussen, analoog wel maar ik krijg gewoon zwart beeld.

DUS ik verander beide zaken terug naar Oostenrijk zoals het er stond en nu krijg ik overal zwart beeld.

Hij is nu automatisch aan het zoeken...hopelijk vindt hem iets terug :|

edit: posten zijn teruggevonden, opnieuw sommige wazig zoals ervoor en allemaal door elkaar
tiens, das curieus.
dat die door elkaar staan is normaal, dat was met de oude analoge tv ook zo. Normaal kan je die eenvoudig op een plaats naar keuze zetten. (ik zeg normaal, want op onze nieuwe LG van verleden jaar is dat schijtemoeilijk, en ik beschouw mezelf toch wel iewat technisch aangelegd).
Heb je geen factory reset optie?
Lijkt me vreemd dat het werkte met die instellingen van oostenrijk.
 
CI+ kaartje is niet nodig voor de basiszenders die (vroeger?) ook op het analoog aanbod zitten. Die zitten al enige tijd vrij beschikbaar op het digitale "compact signaal". Een en canvas in HD, de rest in SD. Enige requirement is een tv met DVB-C ondersteuning, maar Telenet loopt hiermee natuurlijk niet graag te koop want gemiste inkomsten.

Scannen op 290 MHz met netwerk id 32. Zie ook https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=102&t=56384
 
ik ben zeer tevreden van CI PLUS module.

ik woon nu 5 jaar alleen, en heb zelfs mijn digibox na 1 week terug gebracht naar telenet. overdreven duur voor hetgeen ik maar TV kijk.

ik snap niet dat niet meerdere mensen hier gebruik van maken. 1 keer een aankoop van 69 euro ofzo (ik lees zelfs dat de meeste TVs dit zelfs niet eens nodig hebben). nooit geen digibox huur meer....
en voor films en serie's ben je toch veel goedkoper af een netflix share abo te nemen, dan een digibox huren.

het enige dat je niet kan is inderdaad iets opnemen, maar naart schijnt kan je via USB ook opnemen dus dat is ook te verhelpen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
CI+ kaartje is niet nodig voor de basiszenders die (vroeger?) ook op het analoog aanbod zitten. Die zitten al enige tijd vrij beschikbaar op het digitale "compact signaal". Een en canvas in HD, de rest in SD. Enige requirement is een tv met DVB-C ondersteuning, maar Telenet loopt hiermee natuurlijk niet graag te koop want gemiste inkomsten.

Scannen op 290 MHz met netwerk id 32. Zie ook https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=102&t=56384
Ja leuk, maar hoe kan ik mijn Samsung tv le32r82b omschakelen naar het digitale signaal? Ik vind niet de juiste instelling hiervoor.
 
Terug
Bovenaan