Tuinhuis

Horse

Well-known member
Wanneer ik Google naar tuinhuis kom ik mooie exemplaren tegen rond €2500. Ik had me nochtans laten wijsmaken dat hout belachelijk gestegen is in prijs en dat je voor minder dan €5000 geen deftig tuinhuis meer kan vinden. Waar moet je eigenlijk op letten bij het kiezen van een tuinhuis? Waar zit het verschil?

Type hout en dikte vooral.
Al dan niet vooraf geimpregneerd.
Type opbouw
Afwerking, zoals deur, ramen, dak,...

Zijn dit goede tuinhuizen?
Prijs valt toch enorm mee neen?

Iemand zei dat tuinhuizen onbetaalbaar zijn geworden door de prijsstijging van hout. Dat valt nog goed mee neen ?

Zijn dit goede tuinhuizen?
Prijs valt toch enorm mee neen?

Iemand zei dat tuinhuizen onbetaalbaar zijn geworden door de prijsstijging van hout. Dat valt nog goed mee neen ?

Net het tuinhuis dat we in 2020 hebben gekocht nog eens opgezocht.
De prijs die wij betaald hebben is 2950 euro (basisprijs zonder de opties mee te tellen), nu kost die 4250. Dat is een prijsstijging van 44 percent. Onbetaalbaar is relatief natuurlijk, maar het is een feit dat je veel minder waar voor je geld krijgt nu als je een tuinhuis koopt.

Als je echt wil weten of het degelijke tuinhuizen zijn, kan je best eens demomodellen gaan bekijken. Misschien eens bij Van Kooten gaan zien?

Mijn schoonbroer heeft zo een tuinhuis. Na 4 jaar begint deur al wat krom te trekken etc.
Kwalitatief stelt zoiets niks voor.

Ik heb juist prijs laten maken bij een paar firma's.
Tuinhuis 4 op 3 meter in padouk kost 9000 euro, in thermowood 6500 euro.(prijs geplaatst)

Mijn schoonbroer heeft zo een tuinhuis. Na 4 jaar begint deur al wat krom te trekken etc.

Tuinhuis 4 op 3 meter in padouk kost 9000 euro, in thermowood 6500 euro.(prijs geplaatst)
Direct laten zetten dan, ons tuinhuis kostte in 2019 bijna evenveel aan materiaalkost alleen (dus geen bouwpakket maar ruwe materialen)

Dus ik moet padoek of thermowood nemen als ik het goed begrijp?
Je kan u best even (laten) informeren over de verschillende houtsoorten, daar zit het grote prijsverschil. Tropisch hard hout is duurder maar ook duurzamer. Heb je 25-30 jaar geen omzien naar als je het niet in contact met de grond/water plaatst. Goedkopere opties zijn grenen en vuren, al dan niet voorbehandeld. Thermowood zit daar wat tussenin. Dat is thermisch behandeld zacht hout dat hierdoor meer aanleunt bij hardhout.

Van Gamma bedoel je dan? Want die van Van Kooten zijn best kwalitatief hoor. Als je die laat impregneren en daarna nog beitst, kan je daar ook lang mee doen normaal gezien.

Dat van ons is nu 2 jaar oud en ziet er nog altijd als nieuw uit, dus kan me moeilijk voorstellen dat dat binnen 2j kromgetrokken is. Wel alles volgens de regels van de kunst gedaan (funderingsbalken gebruikt, dakgoten gehangen, ventilatieroosters op de juiste plaats voorzien, ...).

Hier staat een kot van grenen geimpregneerd hout en pallet hout. Palen op paalhouders, dakgoten en roofing. Of een dag in elkaar geflanst mer her idee om later iets permanent te zetten.

Staat hier al 7y en niks op aan te merken. Zelfs niet geschilderd of zo. Blijft gewoon forever staan.

Om maar te zeggen dat prijs niks wil zeggen. Dat kot heeft hier misschien 200 euro gekost aan material.

Hier staat een kot van grenen geimpregneerd hout en pallet hout. Palen op paalhouders, dakgoten en roofing. Of een dag in elkaar geflanst mer her idee om later iets permanent te zetten.

Staat hier al 7y en niks op aan te merken. Zelfs niet geschilderd of zo. Blijft gewoon forever staan.

Om maar te zeggen dat prijs niks wil zeggen. Dat kot heeft hier misschien 200 euro gekost aan material.
Een betonpoer kost al rap tientallen euro's, dus voor 200€ ga je er nu niet meer geraken hoor ;)

Ik gruwel nog altijd als ik terug denk aan het schuren en zo van het tuinhuis van mijn ouderlijke thuis. Hier kijk ik toch vooral om een metalen tuinhuis te plaatsen, zoals deze bij Fonteyn.

Ik ben just in de hubo geweest waar het promo week is. 4 paalhouders, vijzen en 4 palen van 2m40, snel beton. 50 euro.

Lijkt me nog steeds te doen voor een pak minder dan 2000.

Exact wat cege zegt. Gewoon paalhouders, hout en dakplaten kopen en het zelf doen. De voldoening krijg je er gratis bij.

Terug
Bovenaan