BearPils
Well-known member
Hier worden de grasstroken tussen het voetpad en de rijbaan ook frequenter gemaaid. Binnen de bebouwde kom gelden andere regels en worden die stukken beschouwd als gazonstroken. De gemeente maait die hier in het groeiseizoen om de twee weken denk ik. Voor echt bermbeheer zijn die stukken wat te klein denk ik, het voetpad moet wel vrij blijven bvb.Het is bij wet verboden om die bermen te maaien voor juni, niet alleen voor de gemeente, ook voor de bewoners. Bermen mogen ook maar één keer per jaar gemaaid worden door de gemeente, dus niet wekelijks.
Vreemd, hier wordt dat echt wekelijks door de gemeente gedaan vanaf juni. Ben ik ook wel blij voor, want het zou geen zicht zijn in een wijk om constant gras en onkruid van 20cm hoog te hebben staan. Het zijn ook geen echte bermen naast een gewestweg ofzo, eerder "grasperkjes" naast het voetpad in een rustige wijk.
Ik heb zelfs de indruk dat sommige mensen een haag of een bodembedekker geplant hebben in plaats van het gras om geen onkruid te hebben, want dat is maar op enkele plaatsen zo. Zou vreemd zijn dat de gemeente voor 2 huizen gekozen heeft om een haag of een bodembedekker te planten. In de beken naast de weg zie je dikwijls ook een worteldoek die mensen spannen om het onkruid weg te houden.
Die voor mijn deur is redelijk 'wild' met wat bloemen in, maar er zijn hier een paar puristen die daar een uitbreiding van hun stukje 'golfgazon' van gemaakt hebben...
Toen wij hier kwamen wonen zat het stukje voor ons huis vol putten en waren er plekken die volledig kaal waren en dus modder werden als het regende. Alles gefreesd, geëgaliseerd en terug ingezaaid. Nu is het een mooie gazonstrook.