ook in private tuinen? Als ik hier in de buurt zie wat er allemaal gebeurd moet ik dan concluderen dat die allemaal illegaal bezig zijn.Nog een paar jaar 'trekken' heh. Maar dat is redelijk snel hoor, boompje met diameter van 10 cm = kapvergunning
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ook in private tuinen? Als ik hier in de buurt zie wat er allemaal gebeurd moet ik dan concluderen dat die allemaal illegaal bezig zijn.Nog een paar jaar 'trekken' heh. Maar dat is redelijk snel hoor, boompje met diameter van 10 cm = kapvergunning
Die zijn allemaal illegaal bezig dan idd. Een kapvergunning wordt meestal niet geweigerd, dus gewoon legaal doen.ook in private tuinen? Als ik hier in de buurt zie wat er allemaal gebeurd moet ik dan concluderen dat die allemaal illegaal bezig zijn.
Ik deel je mening. Ook zou ik er aan toevoegen dat men bomen mag kappen als die op hetzelfde perceel terug gecompenseerd worden. Zo kan ik wel geloven dat bepaalde soorten meer overlast geven en als mensen die dan vervangen door een wat minder "overlast" veroorzakende soort zie ik niet in waarom dit niet zou kunnen.Die zijn allemaal illegaal bezig dan idd. Een kapvergunning wordt meestal niet geweigerd, dus gewoon legaal doen.
Ik ken een verhaal van iemand die 4 mooie monumentale, oude lindes heeft omgelegd zonder vergunning, en dat heeft 60 kEUR gekost. Dat was in Mortsel, had een kapvergunning gevraagd, die was geweigerd en toen toch omgelegd.
We moeten leren dat bomen die op onze grond staan niet alleen van ons zelf zijn, maar onderdeel uitmaken van het straatzicht, en een onderdeel vormen van een biotoop.
Zelf zou ik de regels rond kap aanpassen. Je mag alle bomen die je zelf hebt gepland omleggen, maar alles wat al op de grond staat voor je er gaat wonen kan alleen weg met kapvergunning.
Ik wil hier nu een hoogstam appelboom weghalen die scheefgegroeid is, ik heb die 10 jaar geleden zelf in de grond gezet, ik moet nu dus een kapvergunning aanvragen, dat lijkt me niet logisch...
Je kan moeilijk een 100 of 200-jarige boom compenseren door een nieuw klein boompje. Daarom vind ik dat wel logisch dat dat via een kapvergunning gebeurt. Meestal moet je een hoogstammige boom ook vervangen door een andere hoogstammige boom.Ik deel je mening. Ook zou ik er aan toevoegen dat men bomen mag kappen als die op hetzelfde perceel terug gecompenseerd worden. Zo kan ik wel geloven dat bepaalde soorten meer overlast geven en als mensen die dan vervangen door een wat minder "overlast" veroorzakende soort zie ik niet in waarom dit niet zou kunnen.
Ja en neen. Imo spreek ik zeker niet over 100 of 200 jarige bomen (want als liefhebber zijn dat bomen waar ge gewoon met uw pollen afblijft) maar ik kan mij wel voorstellen dat ge een populier van 20m hoog die naast uw huis staat en hol begint te klinken vanbinnen liever platlegt en vervangt door een beuk of een eik.Je kan moeilijk een 100 of 200-jarige boom compenseren door een nieuw klein boompje. Daarom vind ik dat wel logisch dat dat via een kapvergunning gebeurt. Meestal moet je een hoogstammige boom ook vervangen door een andere hoogstammige boom.
En er gaat niemand jou die kapvergunning weigeren hoor.Ja en neen. Imo spreek ik zeker niet over 100 of 200 jarige bomen (want als liefhebber zijn dat bomen waar ge gewoon met uw pollen afblijft) maar ik kan mij wel voorstellen dat ge een populier van 20m hoog die naast uw huis staat en hol begint te klinken vanbinnen liever platlegt en vervangt door een beuk of een eik.
Ik ken een verhaal van iemand die 4 mooie monumentale, oude lindes heeft omgelegd zonder vergunning, en dat heeft 60 kEUR gekost. Dat was in Mortsel, had een kapvergunning gevra
Een duidelijke en dikke NEEN.Is een muurhaspel de meerprijs waard?
Bwa, hangt wat van situatie af zeker? Ik heb er ene van Hozelock, gekocht met één van de vele promoties in de Brico en ben daar wel heel content van.Een duidelijke en dikke NEEN.
Ik gebruik zoiets als dit: https://www.dewiltfang.nl/water-gev...houders/wandslanghouder-groot-verzinkt-staal/
Veel goedkoper, en volgens mij een pak handiger. Ik maak lange lussen met de tuinslang, zodat ze minder snel dichtdraait...
En lang maak je daar al gebruik van?Bwa, hangt wat van situatie af zeker? Ik heb er ene van Hozelock, gekocht met één van de vele promoties in de Brico en ben daar wel heel content van.
kost nu de wereld niet zo een zak mest maar zou maar zonde zijn als ik het allemaal voor niks heb uitgestrooid.Ik vind thans zo een muurhaspel ideaal. Werkt perfect en die van Gardena zijn kwalitatief genoeg.Een duidelijke en dikke NEEN.
Ik gebruik zoiets als dit: https://www.dewiltfang.nl/water-gev...houders/wandslanghouder-groot-verzinkt-staal/
Veel goedkoper, en volgens mij een pak handiger. Ik maak lange lussen met de tuinslang, zodat ze minder snel dichtdraait...
Vandaag de eerste keer terug in de tuin gewerkt. Alles is echt al aan 't uitlopen, dit gaat weer een rampjaar zijn qua late nachtvorst