Tuin topic: Bloemen, struiken, bomen en groenten..

ZfDHH0q.jpeg

HWNxolr.jpeg

Dit is voorkant van onze 'voortuin' en zoals je ziet groeit het gras over. Kzou graag onze grens weer zichtbaar maken. Hoe pak ik dit het beste aan?

En dan vervolgens met een schup de losgekomen stukken weg schrapen.

Ik zou dat toch ook gewoon met een kantenmaaier doen. Vergt niet teveel moeite en zo kan je het ook makkelijk regelmatig bijhouden.

Ik denk dat je eerder een tegelrits/voegenkrabber nodig hebt. Daar haal je het gras dat tussen de tegels groeit heel vlot mee weg.
Een voegenkrabber heb ik al, gebruik ik af en toe voor ons terras. Maar twas vooral voor die grote stukken gras die aan het overgroeien zijn, dat ik geen idee had hoe ik er best aan begon. Met een voegenkrabber gaje efkes bezig zijn, denk ik :crazy:

Maar zal binnenkort dan een kantensteker in huis halen :)

Een voegenkrabber heb ik al, gebruik ik af en toe voor ons terras. Maar twas vooral voor die grote stukken gras die aan het overgroeien zijn, dat ik geen idee had hoe ik er best aan begon. Met een voegenkrabber gaje efkes bezig zijn, denk ik :crazy:

Maar zal binnenkort dan een kantensteker in huis halen :)
Ik snij hier de graskant af ter hoogte van het einde van de verharding (met een voegenkrabber) en ga dan met de voegenkrabber onder het stukje grasmat.

Fargesia robusta 'Campbell', 35 stuks. Bij Bamboebergh.
Had jij trouwens geen kinderen? Niets zo handig als kinderarbeid.
Als ze die bamboe correct aanplanten ga je voor hen naar de frituur, of zo.
Of bakt papa hun favoriet eten op de BBQ.

Had jij trouwens geen kinderen? Niets zo handig als kinderarbeid.
Als ze die bamboe correct aanplanten ga je voor hen naar de frituur, of zo.
Of bakt papa hun favoriet eten op de BBQ.

Ik vrees er een beetje voor.
Tzijn wel redelijke kolossen in die 35 liter potten, zijn ondertussen al bijna 4 meter hoog :lol:

Ik ben normaal echt geen fan van overheids programmas, maar wauw ik heb gisteren bezoek gehad van 2 tuinrangers
Die 2 dames hebben me op bijna twee uur een volledig tuin plan getekend met 101 ideeën en recommendaties over inheemse planten en dingen die je kan doen met je tuin (zonder te veel onderhoud). Van inzichten over pergolas en haagjes tot detail plant recommendaties. En achteraf nog een uitgebreide mail met links naar producten en meer info! Echt een aanrader voor iedereen die in een gemeente woont die deelneemt. Prachtig initiatief, en gratis!.
Niet voor de mensen die gewoon 1000m2 gras gaan leggen uiteraard :)

Heb onlangs ook die tip gehoord van een collega van mijn vriendin. Zijn blijkbaar ook actief hier in Roeselare en ze boffen ermee

Terug
Bovenaan