Ik houd echt mijn hart vast voor de nakende "24-uren-onderhandelingen" tussen Trump en Poetin. Ik geef het 90% kans dat het een soort 2de Munich-pact wordt waarbij Ukraïne niet eens aan de tafel zit en wordt gedwongen een significant deel van zijn industrie en volk (1.5 miljoen?) af te geven aan Poetin. Hij zal het rustig annexeren, en x aantal jaar (dagen?

) later gewoon verder gaan met waarmee hij bezig is. Dit natuurlijk omdat hij weet dat USA niet geïnteresseerd is in een oorlog en zich niet zal mengen. Hmm... waar hebben we dat nog gehoord?
Het scheelde indertijd niet veel of er was een kans dat Hitler bij de aankondiging van zijn inval door de legertop zou gevangen genomen zijn, en een WOII mogelijk vermeden. Misschien was het een kleine kans, want na Game of Thrones te zien hebben zo'n intrigues vaak weinig kans op slagen, maar het kon. Wat hen tegenhield om het te proberen was dat GB vasthield aan hun 'pact'-je en Hitler niet wou afdreigen met oorlog.
We weten ook nog allemaal hoe Trump's aftocht uit Afghanistan is gëindigd. Ze hadden ook nochtans 'iets' getekend waarbij ze moesten negotiëren met de regering. Er was wel iets gebeurd - ik weet er het fijne niet van - maar heel serieus was het allemaal niet. Ik geloof dat het 4 dagen later was (na het laatste vliegtuig weg) dat ze controle genomen hadden van het land, maar misschien duurde het wat langer.
In beide gevallen zat het land in kwestie - de regering van Afghanistan en Tjechoslowakije - NIET aan tafel, en we zagen hoe het afliep. Heel de situatie in Israel kan je ook zo analyseren: GB en Frankrijk die (na WOII dan) de boel regelen over het hoofd van de locale 'officiële' autoriteiten.
EDIT: Alvorens er nen dwiep commentaar geeft: Neen, ik vergelijk hier Trump niet met Hitler.