Trump kondigt tariffs aan en start handelsoorlog

Allez de 10% wereldwijde handelstarieven zijn ook als ongeldig geacht.

Amerikaans handelshof oordeelt tegen Trumps wereldwijde invoerheffing van 10 procent

Het Amerikaanse handelshof heeft donderdag een uitspraak gedaan tegen de nieuwste wereldwijde importheffing van 10 procent van president Donald Trump. Dat meldt persbureau Reuters.

Het hof oordeelde dat algemene heffingen niet gerechtvaardigd zijn op basis van een handelswet uit de jaren 70.

Zeg toch als EU gewoon de boom in Trump. En zorg er zeer zeker voor dat dat akkoord niet in orde of getekend is tegen 4 juli.
Voor mijn part beloof je het hem door stroop aan zijn baard te smeren. Maar effectief doen... nope...
Trump belt met Ursula von der Leyen en geeft EU tot 4 juli om handelsdeal met VS goed te keuren

Allez de 10% wereldwijde handelstarieven zijn ook als ongeldig geacht.

Zeg toch als EU gewoon de boom in Trump. En zorg er zeer zeker voor dat dat akkoord niet in orde of getekend is tegen 4 juli.
Voor mijn part beloof je het hem door stroop aan zijn baard te smeren. Maar effectief doen... nope...

Mooie timing een week voor dat Trump naar China reist om over handel te spreken.

Die 4 juli deadline is ook weer een eenzijdig uitstel (na een telefoontje met VDL) nadat hij eerst aangaf dat hij extra tarieven ging heffen indien de EU deze week de overeenkomst niet uitvoert.

Dit dus. Hij schrapt zelfs verdragen uit zijn eerste termijn omdat hij vindt dat ze door een idioot zijn opgesteld.
Het handelsverdrag met Canada, "the worst trade deal ever negotiated". Maar hij was vergeten dat hij die deal gemaakt had in zijn vorige termijn.

Maanden geleden zou ik verbaast gekeken hebben, vandaag niet meer - of wel?

Maar zijn het nu extra importheffingen. Dus bovenop de bestaande 10% die maar 150 dagen mogen voorzien worden of is dit een uitvlucht om na die 150 dagen dat bestaande tarief te vervangen door deze versie.

Al zie ik niet in hoe dat de versie dwangarbeid betrekking kan hebben voor de EU... gebaseerd op onze grote sociale bescherming en sterke vakbonden...

Oei, dan toch geen comrades meer?
Ze hebben geld nodig... ze zijn ook al niet akkoord met het terugbetalen van de importheffingen die ervoor geïnd zijn. Daarvoor gaan ze ook al in beroep.

Maar zijn het nu extra importheffingen. Dus bovenop de bestaande 10% die maar 150 dagen mogen voorzien worden of is dit een uitvlucht om na die 150 dagen dat bestaande tarief te vervangen door deze versie.

Al zie ik niet in hoe dat de versie dwangarbeid betrekking kan hebben voor de EU... gebaseerd op onze grote sociale bescherming en sterke vakbonden...

Ze hebben geld nodig... ze zijn ook al niet akkoord met het terugbetalen van de importheffingen die ervoor geïnd zijn. Daarvoor gaan ze ook al in beroep.
Is dat misschien een manier om het er wettelijk door te krijgen in Amerika? Dwangarbeid in EU?

Ik interpreteer het idd als een nieuw tarief, dus bovenop de geldende - maar niet 100% zeker.

M.b.t. dwangarbeid - op basis van het hoge aantal burn-outs zou je anders kunnen besluiten, migratie problematiek, .. Trump heeft niet veel nodig om er iets groot van te maken, en zelfs als het er niet is heb je nog steeds gewillig papier, verzinsels en verbeelding.

Ik interpreteer het idd als een nieuw tarief, dus bovenop de geldende - maar niet 100% zeker.

M.b.t. dwangarbeid - op basis van het hoge aantal burn-outs zou je anders kunnen besluiten, migratie problematiek, .. Trump heeft niet veel nodig om er iets groot van te maken, en zelfs als het er niet is heb je nog steeds gewillig papier, verzinsels en verbeelding.

Ja ik vond het raar omdat er duidelijk gerefereerd wordt naar die 150 dagen in dezelfde tekst, waardoor het mij meer lijkt als zijnde een alternatief in plaats van het tarief te verhogen van 10% naar 20% om dan terug te laten vallen naar 10%.

Daarnaast leek het mij evident dat dit op papier nog altijd gemakkelijk ingevoerd wordt. Ik stelde mij dan ook vooral de vraag of dit achteraf ook niet gewoon teruggefloten wordt.

Het is natuurlijk weer een smoes omdat Trump zijn vorige tariffs dreigen af te lopen want die zijn maar 150 dagen geldig
:)

Het wordt wel elke keer minder geloofwaardig. Ik ben ook niet voor dwangarbeid , behalve voor zware criminelen misschien dan (om hun gevangeniskosten te betalen), maar dat is toch een binnenlandse kwestie en een extern land zoals de VS moet zich daar niet mee moeien.

Terug
Bovenaan