Transferthread 2026 - 2027 (Binnenland)

Is natuurlijk geen slechte kortetermijnoptie nu Camara weer 2 maanden geblesseerd is. Wat extra ervaring toevoegen aan deze kern is ook niet slecht.

Kom, niet te hautain doen. Was gewoon basisspeler bij de 3e in Frankrijk afgelopen seizoen, die gaat echt niet te kort komen voor een subtopper in de JPL.
En krijgt er geen contract verlenging. Die is veel te blessuregevoelig. Je hebt met Camara op de RB al 1 iemand die continue in de lappenmand zit. Meunier heeft ook 0,0 snelheid en laat verdedigend veel steken vallen. Daar moet je nu toch niet meer mee beginnen. Kijk eens hoeveel matchen die per seizoen mist met blessures

1782894301239.png

Wetende dat Sardella en Maamar daar spelen en Camara nog terugkomt uit blessure, is het toch opmerkelijk om, met alle respect want ik ben altijd wel fan geweest, een finished Meunier te gaan halen? Zal ook geen goedkope vogel zijn, regelmatig geblesseerd, valt op het WK defensief door de mand

Serieuze leegloop bij NXT dan
U18, denk niet dat Braspenning en Naert al voor Club NXT hebben gespeeld afgelopen seizoen. Ook de reden waarom ze naar ons komen denk ik, jaartje ervaring draaien bij de U23 in 1e Nationale en dan hopelijk stilaan aansluiten bij de grote jongens. Minder grote drempel, veel doorstroming (laatste jaren alleen al Schingtienne, Patris, Keita, George, Opoku, dit jaar waarschijnlijk minstens Souanga en Murru en mogelijk nog een paar andere jongens) en een jeugdwerking die stilaan aansluit bij de absolute Belgische top hier in Leuven.

Wetende dat Sardella en Maamar daar spelen en Camara nog terugkomt uit blessure, is het toch opmerkelijk om, met alle respect want ik ben altijd wel fan geweest, een finished Meunier te gaan halen? Zal ook geen goedkope vogel zijn, regelmatig geblesseerd, valt op het WK defensief door de mand
Zal vermoedelijk ook centraal worden uitgespeeld.

Meunier centraal?
Is een ideetje dat al vaker werd gefloat en dat ik heb horen vallen bij Belgische clubs die geïnteresseerd waren. De redenering is (of was, want is al even geleden) : hij heeft héél veel ervaring en genoeg kwaliteit om in de JPL overal in de verdediging en op defensieve mid te spelen. En indertijd was hij ook nog redelijk snel. Bovendien durft men wel eens met drie centrale Cvs spelen waarvan eentje uitwijkt naar de flank op bepaalde momenten. Hij kan dan RCV en RWB beide spelen in zo'n systeem.

Was bij een Belgische club die toen een sterkhouder op CV zouden verliezen en een Rode Duivel was dan een goede move, maar de speler wou zelf uiteindelijk liever op een leukere plek meer geld verdienen.

Ik zou het half snappen als hij voor een normaal loon wilt afkomen. Hij brengt wel leiderschap bij in de linie, los van het feit dat ik hem abominabel vind spelen op het hoogste niveau. Maar in de JPL moet hij nog steeds op elke plek in de verdediging uit de voeten kunnen én zelfs op het middenveld depanneren centraal of op de RB. Lengte en ervaring op overschot, het zou kunnen.

Een andere reden kan ik niet bedenken waarom Anderlecht hem zou halen. Rechtsmidden... Je bent veel meer met een jonge snaak met buskruit in zijn voetjes in de JPL want Meunier zijn voorzetten zijn ook om een depressie van te krijgen dus je hebt geen goede output op die positie.

Meunier was een topspeler omwille van zijn offensieve kwaliteiten, verdedigend was hij ook in zijn hoogdagen nooit top. Om hem dan als CV te gebruiken ... Ik zou het niet doen, zelfs niet als Anderlecht.

Terug
Bovenaan