Transferthread 2025

Zoals bij elk arbeidscontract van bepaalde duur is er een afkoopsom, waarom dat bij sport ineens iets vuils wordt is me een raadsel,
much fuss about nothing tbh.

Bora is toch gestoffeerd genoeg om kopmannen bij te staan lijkt me:
Martinez, Hindley, Pellizzari, Lazkano, Van Gils, Adria, Fisher-black, Vlasov, Cattaneo (als die meekomt?).

Afgaande op dat knack artikel hebben ze nen hoop middelen ter beschikking i.e. professors voedingswetenschappen, sportwetenschappen, aerodynamica, en wat ex-trainers van Visma. Lijkt me dat het nu zaak is om een structuur op te zetten die werkt, afgelijnde en meetbare processen, performance metrics, feedback loops, wa beter people management (Lodewyck en SVT kunnen hier wel een bepalende rol in spelen lijkt me) etc.

In 2026 naar de tour met 2 speerpunten, Lipo en Remco.
En Rogla voor Giro/Vuelta, het is niet dat Rogla nog voor de prijzen gaat rijden in de Tour op zijn leeftijd?

Dat gezegd zijnde, Bora zou wel eens een vergiftigd geschenk kunnen worden voor Remco, de verwachtingen en druk gaan geweldig hoog liggen, bij SQS kon hij eigenlijk nog weinig mis doen gezien zijn palmares, maar als ie bij Bora er in de GTs opnieuw zou doorzakken, laat ons hopen van niet, maar dan vrees ik wel het ergste. Time will tell! :unsure:

Voor een Lipo is dit gewoon ook een ideaal scenario dat Remco erbij komt, nen bak duvel dat lipo sowieso beschermd statuut krijgt, en de grootste druk zal gewoon altijd op Remco liggen, je kan eigenlijk geen beter scenario bedenken voor diee kerel :S

Laatst bewerkt:
2 a 3M volgens HLN/VTM, dat is toch echt enorm weinig? Red Bull haalde Van Gils weg voor bijna een miljoen bij Lotto. Ineos moest Movistar naar verluidt tussen 2 en 3M euro betalen om het (voor)contract dat Rodriguez daar getekend had te verbreken. Verdiende Remco dan echt zo weinig of is Quick Step "braaf" geweest?

Het verhaal was toch dat hij 2,5 miljoen verdiende. Met bonus en zo liep dat in 22' met WK winst, LBL en Vuelta op naar 4 miljoen.

Hij tekende dit contract in april 21' hij won pas zijn eerste monument in april 22'. Als je ziet wanneer hij dit tekende was dit gewoon een dik vet contract. Vandaag de dag is dat naar huidige normen met zijn palmares redelijk mager.

Daar zit ook de grootste verbetering met zijn transfer natuurlijk vergeet omkadering en wat weet ik nog allemaal. Dikke vette euros daar draait het natuurlijk allemaal om.

Sta eigenlijk wel versteld dat RB zowel SVT als Lodewyck heeft binnengekomen als sportdirecteurs ten nadele van Aldag en Pellizotti, zou mogelijk voor soort conflict of interest kunnen zorgen binnen de ploeg of op zen minst de perceptie en uitmonden in een Astana 09 revisited met toen de tweespalt Contador - Armstrong*.

:unsure:

Laatst bewerkt:
Sta eigenlijk wel versteld dat RB zowel SVT als Lodewyck heeft binnengekomen als sportdirecteurs ten nadele van Aldag en Pellizotti, zou mogelijk voor soort conflict of interest kunnen zorgen binnen de ploeg of op zen minst de perceptie en uitmonden in een Astana 09 revisited met toen de tweespalt Contador - Armstrong*.

:unsure:

Wie zegt dat? Waarom zouden Aldag en Gasparotto niet ontslagen zijn wegens een tegenvallend voorjaar nadat ze daar vorig seizoen heel zwaar in hebben investeert?

We bekijken alles nogal door een Belgische bril waarbij onze landgenoten de hoofdrolspelers zijn en alles rond hen draait.

Toch altijd een wereld apart, topsport.

Ik stel me voor dat ik morgen een contract ga tekenen bij een andere werkgever, en m’n moeder is er gewoon bij 🙃
Ik facetime wel altijd even met Lukaku als ik een contract teken :laugh:
Wat een ongeloofelijk (en compleet overbodig) circus toch weeral...

Je kan je, los van zijn palmares, soms toch afvragen: Wat als ál díe energie ging waar het telt ipv in dit soort onnozelheid?

Let the games begin!
Tijd zal uitwijzen of dit een goeie stap was voor SQS.
Let er maar op, volgend jaar zijn eerste WT-rittenkoers en als hij geen etappe wint, mag je het overal + hier incluis horen.
Sporza zal al een artikel klaar hebben met: "Waarom loopt het mis met Remco bij Bora?"
Allee, hopelijk gaat het Remco beter af dan die andere Belgische Bora Bro'kes die hun contract hebben verbroken.
Juist. Zij waren die ploeg waar een aantal coureurs ineens vertrokken, zeker?
Lipowitz lijkt me niet iemand met wie je makkelijk ruzie krijgt. Het kan ook een voordeel zijn om met twee klassementsrenners hoog te staan.

Stiekem hoopt hij wellicht dat Roglic over z'n hoogtepunt zal zijn gezien z'n leeftijd, maar dat hoopte Quintana destijds ook met Valverde.
Hetgeen wat Jorgenson moest doen en in faalde, dat zal het idee zijn met Lipowitz.
Dan heb je twee ploegen, die Pogacar moe gaan maken. Tadej ging nu al achter Jorgenson aan, dan zie ik hem ook achter Lipowitz aangaan volgend jaar.

Let er maar op, volgend jaar zijn eerste WT-rittenkoers en als hij geen etappe wint, mag je het overal + hier incluis horen.
Sporza zal al een artikel klaar hebben met: "Waarom loopt het mis met Remco bij Bora?"
Net zoals er waarschijnlijk al een hele reeks artikels klaar staan genre "Hoe Jurgen Foré de erfennis van 'The Godfather' de vernieling in reed", terwijl de man een ploeg in verval heeft geërfd en ook maar moet roeien met de riemen die hij heeft. Dat alles in een volledig ander tijdperk in het wielrennen waar een handvol renners de grote koersen onderling verdelen, en waar terwijl Ineos vroeger de kruimels nog liet liggen voor de rest, UAE ook die nu opkuist met hun "U23 team".

Hetgeen wat Jorgenson moest doen en in faalde, dat zal het idee zijn met Lipowitz.
Dan heb je twee ploegen, die Pogacar moe gaan maken. Tadej ging nu al achter Jorgenson aan, dan zie ik hem ook achter Lipowitz aangaan volgend jaar.
Pogacar rijdt/reed niet achter Jorgenson omdat hij die als een bedreiging ziet, dat is gewoon een gevolg van de bitse concurrentiestrijd tussen Visma & UAE, oa omdat Vingegaard en Visma bij uitbreiding ook gewoon de enigen zijn die Pogacar al op de knieën gekregen hebben als het er écht om te doen is. Of Bora zich daar nu gaat tussen smijten of niet, ik denk niet dat dat veel gaat veranderen.

Juist. Zij waren die ploeg waar een aantal coureurs ineens vertrokken, zeker?

En de inhoud is ook al klaar.
1. Te grote druk?
2. Te veel vrienden mee overgekomen?
3. Blijvende impact ongeval?
4. Perikelen Oumi?

Eigenlijk is een Sporza-journalist zijn niet zo moeilijk.

Roglic ook einde contract zeker?
Lipo ook maar die zal als Duitser wel een verlenging krijgen. Remco is de beste qua tijdrijden, maar zware cols moet hij nog altijd in beteren imo.

Iemand die weet wat Gianni Vermeersch gaat doen? Enkele maanden terug verscheen er eens een bericht over een transfer naar Bora, geen idee of die nu ook overgaat?

Roglic ook einde contract zeker?
Lipo ook maar die zal als Duitser wel een verlenging krijgen. Remco is de beste qua tijdrijden, maar zware cols moet hij nog altijd in beteren imo.
Lipo gaat vooral een nieuw contract krijgen op basis van zijn Tour podium, het feit dat het nog een jonge renner is en zijn nog vrij recente intrede in het wielrennen met bijhorende potentiële groeimarge. Dat hij Duitser is zal misschien helpen in het verhaal maar dat is niet de kern.

Roglic zal wel ergens anders terecht kunnen, maar Denk gaat sowieso weer opzettelijk vervelend doen natuurlijk in de hoop dat hij ergens toch nog wat extra € uit de zakken van een ander team kan kloppen. Net als toen er 2 jaar geleden gerust een probleemloze swap had kunnen gemaakt worden met Uijtdebroeks en Roglic maar Denk ondanks het feit dat hij zich aan de (veel) betere zijde van de deal bevond zich toch verongelijkt voelde.

Ik was het bijna vergeten dat Cian inderdaad door pesterijen daar weggegaan is.
Oeh oej ik hoop dat Remco daar niet aan ten prooien valt.

Pogacar rijdt/reed niet achter Jorgenson omdat hij die als een bedreiging ziet, dat is gewoon een gevolg van de bitse concurrentiestrijd tussen Visma & UAE, oa omdat Vingegaard en Visma bij uitbreiding ook gewoon de enigen zijn die Pogacar al op de knieën gekregen hebben als het er écht om te doen is. Of Bora zich daar nu gaat tussen smijten of niet, ik denk niet dat dat veel gaat veranderen.
Visma kan samen met Bora de handen in elkaar slaan tegen UAE.
We zien dat Vingegaard toch de op een na beste is en zich niet veel zorgen hoeft te maken over anderen.
Visma laat Lipo en Evenepoel altijd rijden en UAE mag het telkens oplossen. Jorgenson in de wachtkamer, als Lipo en Remco worden teruggegrepen en Tadej nog meer moe maken :unsure: met Jorgenson (als ze de Amerikaan toch niet willen laten rijden), met Vingegaard klevend aan het wiel tot wanneer het hem uitkomt.

We zien dat Vingegaard toch de op een na beste is en zich niet veel zorgen hoeft te maken over anderen.
Visma laat Lipo en Evenepoel altijd rijden en UAE mag het telkens oplossen. Jorgenson in de wachtkamer, als Lipo en Remco worden teruggegrepen en Tadej nog meer moe maken :unsure: met Jorgenson (als ze de Amerikaan toch niet willen laten rijden), met Vingegaard klevend aan het wiel tot wanneer het hem uitkomt.

Ze hebben Lipowitz deze Tour laten rijden hij verloor er bijna zijn podium door. Lipowitz eindigde op 12 minuten. Evenepoel vorig jaar op 9 minuten. Jorgenson vorig jaar op 25 minuten geen idee waar hij dit jaar eindigde. Hoe ver denk je wel dat die mannen gaan geraken? Pogacar heeft ook nog een ploeg hé, ze mogen eens een minuutje pakken dan nog komen ze geen stap dichter.

Weet je wat het geheim is om Pogacar te kloppen?

Beter zijn dan Pogacar!

Wielrennen is geen denksport het gaat niet over briljante plannetjes te bedenken het gaat gewoon over hard rijden en geen domme dingen doen (zoals Del Toro/Carapaz in de Giro).

De meeste vergeten nog dat UAE dit jaar niet op volle sterkte was.
Almeida die wegviel, sivakov die ziek was.

Kunnen ze nog een Del Toro in die trein gooien moest het nodig zijn.
Of als Ayuso of Christen een beetje beginnen luisteren ook nog :p

Ze hebben Lipowitz deze Tour laten rijden hij verloor er bijna zijn podium door. Lipowitz eindigde op 12 minuten. Evenepoel vorig jaar op 9 minuten. Jorgenson vorig jaar op 25 minuten geen idee waar hij dit jaar eindigde. Hoe ver denk je wel dat die mannen gaan geraken? Pogacar heeft ook nog een ploeg hé, ze mogen eens een minuutje pakken dan nog komen ze geen stap dichter.

Weet je wat het geheim is om Pogacar te kloppen?

Beter zijn dan Pogacar!

Wielrennen is geen denksport het gaat niet over briljante plannetjes te bedenken het gaat gewoon over hard rijden en geen domme dingen doen (zoals Del Toro/Carapaz in de Giro).
In een ideale wereld waarin we strijd zien tot diep in de laatste week, verbetert Lipowitz aanzienlijk in de winter en blijft Evenepoel vrij van blessures. Matteo J. rijdt op zijn beurt door na een plaspauze van Pogi. En de rest van UAE zit in waaier vier.
Dat zal het twee geheim zijn om Pogacar te kloppen. Alleen, moeten alle puzzelstukjes goed vallen.

Dat laatste punt half mee eens. Smeerlap zijn als ploeg, door dus door te rijden na een val of plaspauze, irritante mensen betalen om het hotel van een ploeg op stelten te zetten 's nachts of aanval in de lunchzone :coolbrows:.

Terug
Bovenaan