Transferthread 2025

Kans dat die de komende jaren de Tour rijden is toch klein? Met al die nieuwe ploegen erbij zoals Tudor en die van Pidcock? Groenewegen ook al 32 en nu al niet meer bij de absolute top dus is niet dat je er echt een lange termijn plan mee kan uitwerken.

Als Arkea ophoudt met bestaan en Lotto en Intermarché fuseren zit dat er gewoon volgend jaar misschien of zelfs waarschijnlijk al aan te komen hé. Die extra wild card (sinds dit jaar) en de grote financiële problemen van bepaalde WT ploegen opent heel veel deuren voor die ploeg.

Als Arkea ophoudt met bestaan en Lotto en Intermarché fuseren zit dat er gewoon volgend jaar misschien of zelfs waarschijnlijk al aan te komen hé. Die extra wild card (sinds dit jaar) en de grote financiële problemen van bepaalde WT ploegen opent heel veel deuren voor die ploeg.
Zeker omdat ze met Franse licentie rijden

Zeker omdat ze met Franse licentie rijden

Ja, zal naast de regels omtrent goksponsoring ook wel een belangrijke reden geweest zijn voor die Franse licentie. Hoewel ik het zelf maar niets vindt, is het op dat vlak natuurlijk slim. Maar zelfs zonder Franse licentie, ze hebben goede contacten met ASO en niemand van alle andere Pro Teams die nog geen uitnodiging hebben kan zeggen dat ze iemand als Groenewegen hebben. Het is niet dat de ASO Caja Rural, Kern Pharma, Polti, etc. boven Tietema zou kiezen imo.

De zaken veranderen natuurlijk als Hubert toch nog een vervanger vindt voor Arkea en/of B&B en die ploeg door kan gaan.

Mogen ze volgend jaar weer met 23 ploegen een GT rijden? Als dat mag dan is de kans inderdaad groot dat ze al volgend jaar kunnen starten.

Dacht eigenlijk dat de PRT wat sterker gestoffeerd was maar echt veel vet zit daar niet in.

Mogen ze volgend jaar weer met 23 ploegen een GT rijden? Als dat mag dan is de kans inderdaad groot dat ze al volgend jaar kunnen starten.

Dacht eigenlijk dat de PRT wat sterker gestoffeerd was maar echt veel vet zit daar niet in.

Dat zal inderdaad zo zijn, 3 gegarandeerde wild cards (op basis van de 2025 ranking) en 2 gekozen door de organisatoren.

Enerzijds wel jammer dat ze de bekendere Groenewegen hebben gepakt.

Vond het net leuk dat ze eigenlijk groeien als team met voor het grote publiek onbekendere renners (Kubis , Carboni)
Nu het doel is zo snel mogelijk naar de tour en dan telt charme niet en is een grotere naam als Groenewegen een logische aantrekker (zeker als team met Nederlandse sponsors).

Evenepoel officieel naar Bora :eek: Wat een verrassing.

mooi getimed om 17u :D

f
fun.gif

This is brand new information :oink:

Wat betekent dit trouwens voor een sponsor als Soudal? Tot wanneer loopt hún overeenkomst nog? Want was Remco geen heel belangrijke factor voor de overstap van Lotto naar Quickstep? Of vergis ik me?

This is brand new information :oink:

Wat betekent dit trouwens voor een sponsor als Soudal? Tot wanneer loopt hún overeenkomst nog? Want was Remco geen heel belangrijke factor voor de overstap van Lotto naar Quickstep? Of vergis ik me?

Die hun contracten lopen nog en de clausule dat hun contract stopt als Evenepoel vertrekt is ook al een tijdje verwijderd. Sponsors waren dus op de hoogte en zijn al mee in het nieuwe verhaal met nog altijd de beste sprinter (Merlier) en ook weer een nieuwe focus op het vlaamse werk met oa Stuyven.

Toch altijd een wereld apart, topsport.

Ik stel me voor dat ik morgen een contract ga tekenen bij een andere werkgever, en m’n moeder is er gewoon bij 🙃

Let the games begin!
Tijd zal uitwijzen of dit een goeie stap was voor SQS.
Eerder of het een goede stap is voor Remco…

SQS had ook niet veel keuze. Was het dit jaar niet, dan waren ze hem volgend jaar wel kwaad. Zij moeten verder, geen andere keuze.

Terug
Bovenaan