Transferthread 2025

Quick Step zit nu officieel aan 29 renners. Ceriel Desal werd nog genoemd, en die heeft ook daadwerkelijk getekend, maar die zou misschien in het devo team gestald worden. Nu ze extra geld hebben door het vertrek van Remco willen ze bij de ploeg namelijk nog iets extra. De naam van Turgis hoorde ik gisteren vallen.

Ik las ergens dat Jasper Stuyven 1.5M per jaar vangt bij Quickstep. Is dat niet zwaar overbetaald voor een coureur die - om het cru te stellen - al jaren niks gewonnen heeft en bijna fin de carriere is ? Contract van 3y bij Quickstep, zal ook wel tot zijn fietspensioen zijn.

Hij pakt zijn jaarlijke ereplaatsen en zal wel wat UCI puntjes binnensprokkelen. Maar als je dan ziet dat Remco bij Quickstep 2.5-4M verdiende, is het verschil in loon toch magertjes voor het verschil in prestaties. Zeker de recente jaren - waar hij zich als een ware fietspensio ook al op de gravel toegelegd heeft...

Remco lees ik dat 6-8M zou binnenharken bij RedBull. "Gecharmeerd door het project" . Komaan sporters, wees nu toch eens eerlijk en zeg gewoon 'zoveel mogelijk binnenkrabben in zo kort mogelijke tijd'. Groetjes van Chris Froome.

Ik las ergens dat Jasper Stuyven 1.5M per jaar vangt bij Quickstep. Is dat niet zwaar overbetaald voor een coureur die - om het cru te stellen - al jaren niks gewonnen heeft en bijna fin de carriere is ? Contract van 3y bij Quickstep, zal ook wel tot zijn fietspensioen zijn.

Hij pakt zijn jaarlijke ereplaatsen en zal wel wat UCI puntjes binnensprokkelen. Maar als je dan ziet dat Remco bij Quickstep 2.5-4M verdiende, is het verschil in loon toch magertjes voor het verschil in prestaties. Zeker de recente jaren - waar hij zich als een ware fietspensio ook al op de gravel toegelegd heeft...

Remco lees ik dat 6-8M zou binnenharken bij RedBull. "Gecharmeerd door het project" . Komaan sporters, wees nu toch eens eerlijk en zeg gewoon 'zoveel mogelijk binnenkrabben in zo kort mogelijke tijd'. Groetjes van Chris Froome.
Hoe zou uzelf zijn.. mocht je het dubbele verdienen bij een andere werkgever.

"Ik wil deel uitmaken van dit mooie project" is min of meer de rechtstreekse vertaling van "Ik ben blij dat ik hier getekend heb, dit is de mooiste club ter wereld. Ik was als kind al fan!".

1.5M voor Stuyven lijkt mij ook veel, ik krijg dan toch een beetje Defenkolb/Gilbert naat Lotto vibes maar ik denk dat het zo wel een beetje werkt. Wat denk je dat iemand als Lampaert bv heeft? Die rijdt ook niet rond voor 200k en Stuyven is toch duidelijk de betere coureur.

Uiteindelijk is de €6-8M die de ronde doet voor Remco ook zwáár overbetaald in vergelijking met de €8-12M die Pogacar zou hebben en zeker in vergelijking met de €4.5M van Vingegaard. Maar is het voor normale mensen die in de privé werken ook niet zo dat overstappen naar een andere werkgever vaak beter betaald dan bij de huidige blijven? Er zijn wel een aantal zaken die spelen die lonen hoger kunnen duwen, zoals Bora en Quick-Step die allebij wanhopig naar versterking zochten... dan betaal je vaak meer dan iemand waard is om ze toch maar binnen te halen.

"Ik wil deel uitmaken van dit mooie project" is min of meer de rechtstreekse vertaling van "Ik ben blij dat ik hier getekend heb, dit is de mooiste club ter wereld. Ik was als kind al fan!".

1.5M voor Stuyven lijkt mij ook veel, ik krijg dan toch een beetje Defenkolb/Gilbert naat Lotto vibes maar ik denk dat het zo wel een beetje werkt. Wat denk je dat iemand als Lampaert bv heeft? Die rijdt ook niet rond voor 200k en Stuyven is toch duidelijk de betere coureur.

Uiteindelijk is de €6-8M die de ronde doet voor Remco ook zwáár overbetaald in vergelijking met de €8-12M die Pogacar zou hebben en zeker in vergelijking met de €4.5M van Vingegaard. Maar is het voor normale mensen die in de privé werken ook niet zo dat overstappen naar een andere werkgever vaak beter betaald dan bij de huidige blijven? Er zijn wel een aantal zaken die spelen die lonen hoger kunnen duwen, zoals Bora en Quick-Step die allebij wanhopig naar versterking zochten... dan betaal je vaak meer dan iemand waard is om ze toch maar binnen te halen.
Vingegaard, buiten winsten in TdF, is totaal geen marketingwapen en zijn range in wedstrijden is toch ook beperkt. Dat speelt toch ook mee in dergelijke verhalen veronderstel ik.

Vingegaard, buiten winsten in TdF, is totaal geen marketingwapen en zijn range in wedstrijden is toch ook beperkt. Dat speelt toch ook mee in dergelijke verhalen veronderstel ik.
Absoluut. Vingegaard is uiteraard de betere tdf renner maar heeft evenveel charisma als Kevin Pauwels. Rijdt geen uitslagen in eendagskoersen, is geen meervoudig wereldkampioen tijdrijden etc.

Tegenwoordig is social media ook erg belangrijk. Daar heeft Vingegaard (een paar honderdduizend) volgers minder als een Evenepoel, van aert, Vdp.

"Buiten winsten in de TdF" :unsure: De Tour de France is wel verantwoordelijk voor 85-90% van de commercial exposure van wielerploegen. Je moet geen range in wedstrijden hebben... je moet presteren in de Tour, dat is waar het commercieel om gaat.

De enige reden dat Bora Evenepoel hier €6-8M/jaar betaald is omdat Pogacar en Vingegaard nog járen vast liggen en omdat Remco (momenteel en op papier) de beste kaarten lijkt te hebben om die Tour te winnen als er ooit iets met die 2 gebeurd. Alles wat ze nu bij Bora zeggen van "er zijn nog andere wedstrijden dan de Tour" is zever in pakskes en zuiver om de druk zogezegd wat weg te houden. Ze hebben de Giro & Vuelta reeds gewonnen daar, en het commercieel belang van de meeste eendagskoersen is nihil in het totaalplaatje van een volledig seizoen.

Absoluut. Vingegaard is uiteraard de betere tdf renner maar heeft evenveel charisma als Kevin Pauwels. Rijdt geen uitslagen in eendagskoersen, is geen meervoudig wereldkampioen tijdrijden etc.

Tegenwoordig is social media ook erg belangrijk. Daar heeft Vingegaard (een paar honderdduizend) volgers minder als een Evenepoel, van aert, Vdp.
Níemand ligt wakker het WK tijdrijden en uitslagen in eendagskoersen zijn nauwelijks relevant voor commercial exposure, zeker buiten Vlaanderen. Zelfs als Vingegaard per ongeluk L-B-L of Lombardije zou winnen dan nog is dat peanuts in vergelijking met de exposure die hij krijgt als grote uitdager van Pogacar in de Tour.
Is er iemand die nog weet dat Jan Ulrich ooit Olympisch kampioen op de weg werd en zelfs maar met 8 seconden naast de dubbel pakte dat jaar? Dat hij 2x WK tijdrijden werd en de Vuelta won? Nee... bij het brede publiek staat Ulrich vooral bekend als "de grote uitdager van Armstrong", misschien wel meer nog dan van het feit dat hij zelf die Tour ooit won.

Graag ook wat context bij "een paar honderdduizend meer". Als dat 220k vs 20k is, is dat massive maar 1,1M VS 923k volgers (instagram) is nauwelijks een wereldschokkend verschil te noemen, zeker als je ziet dat Evenpoel daarvoor dan ook nog 6x meer berichten heeft gepost dan Vingegaard. Dan doet Vingegaard dat lang niet slecht met zijn charisma van iemand die na een veldrit zelden verder kwam dan "wah..." als men hem iets vroeg. En eerlijk: wat zijn 200-300k volgers in vergelijking met de naar schatting 1 miljard mensen die jaarlijks de Tour de France volgen? :laugh:

Ik vind het verschil tussen topper, absolute topper, GOAT van zijn generatie en een goeie waterdrager nogal beperkt in het wielrennen.

In het voetbal zijn die verschillen toch veel groter ? Christiano R had 20-30-100M per jaar in zijn europese gloriedagen (nu laat hij zich in het poepje pakken voor oliedollars, dat tel ik niet mee). En dan speelde hij tegen Club Brugge en zo in CL waar er jongens lopen die 200k of zo hebben.

Ik vind Remco nu niet 'zwaar overbetaald'. Die wint elk jaar zijn emmertje koersen, doet het goed in de klassementen, en die zie je graag op tv komen. En hij is 6 maanden aan het koersen. Dan is Pogger eerder onderbetaald.

Vignegaard is toch de meest ubersaaie coureur ever ? Hoeveel dagen zie je die per jaar ? De TDF. En dan nog Parijs-Nice, Tirreno of Dauphine en wat geluk nog eens een 3e klas meerdagen wedstrijd in het voorjaar of najaar omdat hij waarschijnlijk contractueel X aantal dagen per jaar moet koersen of om wat gemakkelijke WT punten te sprokkelen. Zou die nu zoveel commerciele waarde hebben ? Ik betwijfel het.

"Buiten winsten in de TdF" :unsure: De Tour de France is wel verantwoordelijk voor 85-90% van de commercial exposure van wielerploegen. Je moet geen range in wedstrijden hebben... je moet presteren in de Tour, dat is waar het commercieel om gaat.

De enige reden dat Bora Evenepoel hier €6-8M/jaar betaald is omdat Pogacar en Vingegaard nog járen vast liggen en omdat Remco (momenteel en op papier) de beste kaarten lijkt te hebben om die Tour te winnen als er ooit iets met die 2 gebeurd. Alles wat ze nu bij Bora zeggen van "er zijn nog andere wedstrijden dan de Tour" is zever in pakskes en zuiver om de druk zogezegd wat weg te houden. Ze hebben de Giro & Vuelta reeds gewonnen daar, en het commercieel belang van de meeste eendagskoersen is nihil in het totaalplaatje van een volledig seizoen.

Níemand ligt wakker het WK tijdrijden en uitslagen in eendagskoersen zijn nauwelijks relevant voor commercial exposure, zeker buiten Vlaanderen.

Pretty sure dat die foto met zijn velooke in de lucht voor de Eifel toren bij zowel Quickstep als de fietsenboer in het groot in de HQ hangt en de nodige marketing dollars bespaard heeft. Heb je nog een marketing campagne nodig als je gewoon die foto op je foldertjes kunt zetten ?

Zelfs als Vingegaard per ongeluk L-B-L of Lombardije zou winnen dan nog is dat peanuts in vergelijking met de exposure die hij krijgt als grote uitdager van Pogacar in de Tour.
Is er iemand die nog weet dat Jan Ulrich ooit Olympisch kampioen op de weg werd en zelfs maar met 8 seconden naast de dubbel pakte dat jaar? Dat hij 2x WK tijdrijden werd en de Vuelta won? Nee... bij het brede publiek staat Ulrich vooral bekend als "de grote uitdager van Armstrong", misschien wel meer nog dan van het feit dat hij zelf die Tour ooit won.

Graag ook wat context bij "een paar honderdduizend meer". Als dat 220k vs 20k is, is dat massive maar 1,1M VS 923k volgers (instagram) is nauwelijks een wereldschokkend verschil te noemen, zeker als je ziet dat Evenpoel daarvoor dan ook nog 6x meer berichten heeft gepost dan Vingegaard. Dan doet Vingegaard dat lang niet slecht met zijn charisma van iemand die na een veldrit zelden verder kwam dan "wah..." als men hem iets vroeg. En eerlijk: wat zijn 200-300k volgers in vergelijking met de naar schatting 1 miljard mensen die jaarlijks de Tour de France volgen? :laugh:

Vignegaard is toch de meest ubersaaie coureur ever ? Hoeveel dagen zie je die per jaar ? De TDF. En dan nog Parijs-Nice, Tirreno of Dauphine en wat geluk nog eens een 3e klas meerdagen wedstrijd in het voorjaar of najaar omdat hij waarschijnlijk contractueel X aantal dagen per jaar moet koersen of om wat gemakkelijke WT punten te sprokkelen. Zou die nu zoveel commerciele waarde hebben ? Ik betwijfel het.
In zijn verdediging, hij rijdt dit jaar wel de Vuelta en de kans is groot dat hij hem wint.
Een paar jaar terug reed hij hem ook.
In de afgelopen vier jaar, gaan ze gelijk op qua koersdagen. Het ene jaar zijn er meer voor de Deen; het andere jaar voor de Sloveen.

Dat Vingegaard weinig koersdagen doet is dan ook zo'n mythe die totaal niet waar is. Het verschil is dat Vingegaard amper tot geen eendagskoersen doet, dus veel minder op tv komt bij het algemene publiek. Wat totaal niet raar is voor een renner van zijn type. Dat toont ook nog maar eens hoe veelzijdig Pogacar is en hoe iedereen dat het nieuwe normaal lijkt te vinden.

Pretty sure dat die foto met zijn velooke in de lucht voor de Eifel toren bij zowel Quickstep als de fietsenboer in het groot in de HQ hangt en de nodige marketing dollars bespaard heeft. Heb je nog een marketing campagne nodig als je gewoon die foto op je foldertjes kunt zetten ?
Die foto onder de Eifeltoren is waarschijnlijk het eerste waar veel mensen aan denken als je over die titel spreekt. Die zal daar inderdaad zeker mee omhoog hangen maar helaas is die foto gemaakt in de outfit van de Belgische federatie en is er exact 1 sponsor die daar rechtstreekse exposure uithaalt met dat S-works frame en die Roval wielen.
Er zit wel indirecte exposure achter door dat Olympische goud maar toch... ik zou dat toch ook niet al teveel overschatten. En ook die gouden fiets en helm nadien is Specialized materiaal. Ik weet niet of Quick-Step door die titel nu een extra m² vinyl gaat verkopen.

En eerlijk: wat zijn 200-300k volgers in vergelijking met de naar schatting 1 miljard mensen die jaarlijks de Tour de France volgen? :laugh:
1 miljard mensen 😂. Dus dik 10% van de wereldbevolking volgt de Tour, yeah right.

Waarom geeft Canyon Vdp een 10-jarig contract? Omdat hij op de weg, mtb en cross rijdt. Omdat hij zichtbaar is in de winter en het voorjaar. Het zal niet geweest zijn voor zijn fantastische resultaten in de Tdf de voorbije jaren.

Voor een grote shirtsponsor a la Bora telt die Tour dubbel en dik door. Voor een fietssponsor telt zichtbaarheid over het ganse jaar, en dus ook social media anno 2025.

Níemand ligt wakker het WK tijdrijden en uitslagen in eendagskoersen zijn nauwelijks relevant voor commercial exposure, zeker buiten Vlaanderen. Zelfs als Vingegaard per ongeluk L-B-L of Lombardije zou winnen dan nog is dat peanuts in vergelijking met de exposure die hij krijgt als grote uitdager van Pogacar in de Tour.

Ze hebben u weer getriggerd eh manneke :P
Het is weer de "de tour en de rest betekent niks"-show.

Ik geef u 100% gelijk dat de tour commercieel gewoon de belangrijkste koers op de kalender is. Maar het is echt niet zo dat alles buiten die 3 weken niks betekent en geen waarde heeft.
Want commercieel gezien heeft dat ook waarde natuurlijk. En sportief uiteraard ook. De monumenten en andere grote ronden en grote wedstrijden geven ook veel exposure en zijn ook van groot belang.

Remco zijn prestaties en de atleet die hij is, het aura dat rond hem hangt bepalen zijn commerciële waarde. En ontegensprekelijk is Remco van grote commerciële waarde.
Niet alleen omdat hij een uitdager kan zijn in de tour. Nee ook omdat hij een palmares kan voorleggen en quasi een garantie is voor exposure met de manier hoe hij zijn koersen rijdt en wint.

Het is zever in pakskes dat Vingegaard weinig koersen zou rijden. Wat wel zo is dat is dat zijn manier van koersen en de keuzes die hij maakt verdeeldheid creëert en van minder flitsend niveau is.
Zeker vroeger was zijn charisma niet altijd vergelijkbaar met zijn prestaties. En ook dat speelt gewoon een rol. De manier hoe je wint, en hoe je omgaat met die overwinningen. Een atleet op en naast de fiets.
Maar uiteraard is hij bekend genoeg en iedereen die maar half de koers kent die kent hem. En dat is 99,999% door de tour natuurlijk.

En je slaat tevens ook de nagel op de kop eh. Dat rijden voor landenteams, waarbij rivalen ineens in uw dienst moeten rijden en je in het nadeel van uw broodheer rijdt daar schort iets aan.
Ja de WK in uw team hebben is van commercieel belang. Maar je verliest als broodheer ook immens veel exposure. En veel broodheren winnen er zelfs gewoon niks mee.

1 miljard mensen 😂. Dus dik 10% van de wereldbevolking volgt de Tour, yeah right.

Waarom geeft Canyon Vdp een 10-jarig contract? Omdat hij op de weg, mtb en cross rijdt. Omdat hij zichtbaar is in de winter en het voorjaar. Het zal niet geweest zijn voor zijn fantastische resultaten in de Tdf de voorbije jaren.

Voor een grote shirtsponsor a la Bora telt die Tour dubbel en dik door. Voor een fietssponsor telt zichtbaarheid over het ganse jaar, en dus ook social media anno 2025.
"The Tour de France is watched by over 1 billion television viewers globally."
Lijkt mij ook veel maar watched betekend niet per se elke rit live bekijken. Tzal alleszins gigantisch veel meer zijn dan voor gelijk welke andere koers.

Canyon geeft MvdP een tienjarig contract omdat hij een uniek profiel heeft en kan dienen als boegbeeld voor alle disciplines. Hij is misschien wel het profiel bij uitstek die roadies richting een MTB kan trekken en MTB richting de weg. Het is ook niet dat MvdP nooit wat gepresteerd heeft in de Tour, die rit op Mur De Betragne één van de meest memorabele momenten uit de recente Tour geschiedenis.

Ze hebben u weer getriggerd eh manneke :p
:tongue:

"The Tour de France is watched by over 1 billion television viewers globally."
Lijkt mij ook veel maar watched betekend niet per se elke rit live bekijken. Tzal alleszins gigantisch veel meer zijn dan voor gelijk welke andere koers.
Net zoals bij het WK voetbal tellen ze gewoon alle kijkers van elke match/etappe bij elkaar op, waardoor je aan zo'n astronomisch cijfer komt.
Nog een geluk dat de Tour geen 2 maanden duurt of volgens ASO keek heel de wereld :p

Zana wordt nu bij Quick Step genoemd (die dus zoals eerder gezegd misschien nog niet aan 30 zitten omdat ze Desal in het devo team zouden stallen).

Dat zou voor Desal toch een ontgoocheling zijn. Kan ie evengoed blijven waar ie nu zit en wel starten in de grotere wedstrijden

Dat zou voor Desal toch een ontgoocheling zijn. Kan ie evengoed blijven waar ie nu zit en wel starten in de grotere wedstrijden

Het is een beetje raar ja, dus we zullen zien of die transfer echt doorgaat, maar zijn huidige ploeg zit ook in vieze papieren en zelfs als hij in de WT ploeg van Quick Step zou zitten, zou hij toch de selecties van de klassiekers niet halen. Ik denk dan niet dat het veel uitmaakt of hij met een profcontract bij de devo zit of niet. Hij zal toch gewoon worden gebruikt "31e man". Ze hebben dat eerder ook al met Warlop gedaan.

Terug
Bovenaan