Transferthread 2025-2026 (Binnenland)

Ajax moet gewoon 10 miljoen neerleggen. Dat is imo nog steeds een goede prijs voor Dolberg. Ik vind dan nog steeds dat Anderlecht het slecht speelt eerlijk gezegd :unsure:
Ik snap wat je wil zeggen maar Ajax speelt het nu toch ook niet goed uit. Straks zitten ze zonder een transfer. Tijd begint voor hen toch te dringen

Ik vind 10 miljoen voor Dolberg toch echt aan de lage kant.

Ik zou die voor dat bedrag ook gewoon graag bij Club zien. Maar aan Club zouden ze bij RSCA gewoon meer vragen me dunkt.

Huurdeal met verplichte aankoop kunnen ze nog overwegen of aanvaarden, maar met gewoon een optie tot koop? Zeer slechte deal voor RSCA dan.

Ik snap wat je wil zeggen maar Ajax speelt het nu toch ook niet goed uit. Straks zitten ze zonder een transfer. Tijd begint voor hen toch te dringen
Absoluut. Ajax speelt het ook slecht. Ze zijn beperkt in hun financiële middelen, maar die 10 miljoen moet toch lukken lijkt me. Osula van Newcastle zou als Huurtransfer een back-up zijn, maar zijn stats zijn nogal onrustwekkend. Ik ben wel benieuwd naar de komende uren.

Absoluut. Ajax speelt het ook slecht. Ze zijn beperkt in hun financiële middelen, maar die 10 miljoen moet toch lukken lijkt me. Osula van Newcastle zou als Huurtransfer een back-up zijn, maar zijn stats zijn nogal onrustwekkend. Ik ben wel benieuwd naar de komende uren.
Beperkt? Ze hebben toch net goed verkocht, Champions League startgelden, tv gelden daarvan. 10 miljoen moeten die toch zo kunnen neerleggen

Beperkt? Ze hebben toch net goed verkocht, Champions League startgelden, tv gelden daarvan. 10 miljoen moeten die toch zo kunnen neerleggen
Ze kunnen maar 40% van het geld gebruiken dat naar binnen is gekomen via transfers. Van de nettoprijs he. Uiteraard moet die 10 miljoen kunnen, want ze hebben al serieus bespaard op de 6 positie, maar het is niet dat Ajax de financiële middelen heeft van 2 jaar geleden.

Ik las op X een commentaar dat Coucke de transfer van Dolberg zou tegenhouden omdat er in dat geval een kapitaalsverhoging moet doorgaan waardoor Wouter zijn blokkeringsminderheid verliest (want < 25%).

Vertrekt hij wel, dan is er genoeg geld in kas om de lening af te betalen.

Klopt dit? Sportingboy? Hans? Flappy?

Ik las op X een commentaar dat Coucke de transfer van Dolberg zou tegenhouden omdat er in dat geval een kapitaalsverhoging moet doorgaan waardoor Wouter zijn blokkeringsminderheid verliest (want < 25%).

Ik zou het niet weten. Het is een feit dat als de kapitaalverhoging in gang gaat, de waarde van de aandelen van Mauvavie dalen waaronder die onder de grens zitten. Maar of dat in gang gaat zonder verkoop van Dolberg. Ik zeg niet nee en niet ja.

Waar ik wel zeker van ben, is dat het geld mag kosten om mauvavie eruit te flikkeren. Coucke is het beu :)

Ik voel gewoon dat we zonder spits gaan achterblijven. Tenzij Kroes proeft dat hij iets van de prijs kan afdoen, vraag ik me oprecht af waarom dit zolang moet duren. Dolberg wilt naar Amsterdam, Ajax wilt hem en Anderlecht wilt verkopen voor 10 miljoen. Dat zou alleen een formaliteit moeten zijn over de betaling en eventueel een bonus.

Ik voel gewoon dat we zonder spits gaan achterblijven. Tenzij Kroes proeft dat hij iets van de prijs kan afdoen, vraag ik me oprecht af waarom dit zolang moet duren. Dolberg wilt naar Amsterdam, Ajax wilt hem en Anderlecht wilt verkopen voor 10 miljoen. Dat zou alleen een formaliteit moeten zijn over de betaling en eventueel een bonus.
Misschien wilt Coucke nu 25 miljoen dan :p

Gierige Nederlanders he, daar staan we toch niet van versteld?

(ik had ook een Wout Weghorst grapje kunnen maken, maar wil je niet oververzadigen. Misschien morgen, stay tuned!)

De clubs zijn zo goed als akkoord over een definitieve transfer. Het gaat nog over details en alles rondkrijgen.

Dan hoop ik dat er deze week nog wel een spits bijkomt, ik heb weinig zin om 8 weken op Vazquez te moeten zien. 😅

Het voordeel aan geen Europees spelen is wel dat we geen transfers moeten rushen om de Europese spelerslijst in orde te krijgen.

Het gevoel dat de meeste belgische topclubs buiten Club Brugge toch (serieus) verzwakt of toch zeker niet versterkt uit deze transferperiode komen. Niet goed voor het niveau van de belgisch competitie.

Dan hoop ik dat er deze week nog wel een spits bijkomt, ik heb weinig zin om 8 weken op Vazquez te moeten zien. 😅

Het voordeel aan geen Europees spelen is wel dat we geen transfers moeten rushen om de Europese spelerslijst in orde te krijgen.
Ben ik blij dat ik alvast nergens moet betalen om voetbal te zien. Dank u dazn :love:

Zou steek maken waarom een deel van het bestuur een absolute firesale is aan het houden.

Als dat effectief klopt is het nog een schandaligere roofbouw move dan het wegjagen van half de jeugd én Jean Kindermans.

Terug
Bovenaan