Transferthread 2025-2026 (Binnenland)

ik snap het concept huur-met-verplichte-aankoop ook gewoon niet.
tof als aankopende ploeg, als ge efkes geen budget hebt, maar die versterking broodnodig is, maar als verkopende ploeg is dat uw eigen in de voet schieten?
Je krijgt (als je het goed doet) meer geld. Je krijgt een fee voor de huur én een verplichte aankoopprijs. Dat samen zou een grote surplus moeten zijn. Als ze de aankoop niet uitvoeren is er een schadebeding. Dus in het slechtste geval krijg je je spits terug en cash je dubbel voor de huur.

maar de prijzen moeten navenant zijn. Dolberg verkoop je nooit voor minder dan 15M aan Ajax.

Je krijgt (als je het goed doet) meer geld. Je krijgt een fee voor de huur én een verplichte aankoopprijs. Dat samen zou een grote surplus moeten zijn. Als ze de aankoop niet uitvoeren is er een schadebeding. Dus in het slechtste geval krijg je je spits terug en cash je dubbel voor de huur.

maar de prijzen moeten navenant zijn. Dolberg verkoop je nooit voor minder dan 15M aan Ajax.
Amoura is ook met huur + verplichte aankoop naar Wolfsburg gegaan. Dat was eigenlijk een voorstel van Union. Om tax (& cashflow) redenen wilden ze die winst in dit jaar boeken.

Amoura is ook met huur + verplichte aankoop naar Wolfsburg gegaan. Dat was eigenlijk een voorstel van Union. Om tax (& cashflow) redenen wilden ze die winst in dit jaar boeken.
Ook een legitieme reden, maar meestal wil je meeste van dat geld al uitgeven natuurlijk.

Kan ik maar 1 ding over bedenken, namelijk dat ze Belgen nodig hebben. Want beide zijn toch niet heel goed. Patris bij ons was rampzalig
Totaal geen fan van Patris maar ik vond die met momenten wel 'iets' tonen, drive naar voren, veel gedraaf en scherpe voorzetten. Niet hetgeen wat ik belangrijk of voldoende vind voor een Anderlechtspeler maar ik zie die dan eigenlijk wel misschien bij dat voetbal van Union en in die context passen.

Vanhoutte-Sadiki vervangen gaat daar een veel grotere opgave zijn.

Kan je je het al inbeelden? Wout en Kasper samen in de spits, wat een gouden spitsenduo :love2:
De Telegraaf liet ook meer los over de exacte deal die nu op tafel ligt. 'Op tafel ligt nu een hoge huursom voor één seizoen die na dat jaar zal worden afgetrokken van de transfersom (van circa tien miljoen euro en bonussen) die Anderlecht verlangt', klinkt het in Nederland.

Ze zijn achterlijk als ze dit zouden doen bij Anderlecht. Das volgend jaar nog korting geven ook.

Andres Ferrari (STVV) naar Praag voor 4,5 miljoen. En dan zie je voor wat habbekrats Dolberg naar Ajax zou trekken :rofl:
Is dat niet steeds zo dat er nog steeds “rare”
Dingen gebeuren? Ik herinner me ten tijde “propere handen”, ineens een onbeduidende speler die voor verbazend veel geld verkocht wordt omdat er nog ergens een gelinkte deal wordt gedaan?

Wereld van de voetbalmakelaars zeker?

Denk niet dat ge er veel aan kunt doen qua transfer. Ge kunt misschien wel "moeilijk gaan doen" omdat dit wel de reputatie van club en speler benadeelt in functie van een latere transfer. Maar wilt ge zoiets doen als club?
Heel moeilijk te zeggen zonder te weten hoe concreet de transfer was. Kan bijvoorbeeld een twist worden over of de medische keuring al dan niet correct was, want je kan wel degelijk een transfer annuleren na een slechte keuring want die veiligheid ga je zelfs letterlijk in enige (pre)overeenkomst zetten.

De Telegraaf liet ook meer los over de exacte deal die nu op tafel ligt. 'Op tafel ligt nu een hoge huursom voor één seizoen die na dat jaar zal worden afgetrokken van de transfersom (van circa tien miljoen euro en bonussen) die Anderlecht verlangt', klinkt het in Nederland.

Ze zijn achterlijk als ze dit zouden doen bij Anderlecht. Das volgend jaar nog korting geven ook.
Tenzij Dolberg zijn kniën gemaakt zijn van papier marché is dat helemaal bonkers. Die deal moet dubbel betalen zijn ipv solden.

Morgen zou Dolberg medisch gekeurd worden. Gaat rond de 10 miljoen kosten en er wordt nog gesproken over een bonus en doorverkooppercentage.

Leoni gaat voor €600k naar Reims.
Bonkers deal, dan laat je hem beter zijn contract uitdoen gewoon. Of beter nog : laat hem bijtekenen. maar dat zal die niet willen omdat Anderlecht momenteel een clown school is.

En blijkbaar maar voor 6 miljoen? Met de prijzen die we tegenwoordig zien, toch zeker geen gouden deal voor Union?
Nog meer bonkers langs twee kanten. Club Brugge zou altijd op die speler moeten springen voor die prijs, zelfs twee miljoen meer. En Union zou die altijd voor minstens 10 en zelfs misschien tegen de 15 miljoen moeten verkopen. Voor zes is het gewoon de moeite niet?

Soit als Renard die uitgaande transfers zelf brokert bij Anderlecht mag die wel nu al zijn ontslag krijgen. Ge zou haast denken dat die zwarte enveloppen krijgt in ruil voor soldenprijzen. Nu kan er misschien nog iemand even ingrijpen en op de noodknop duwen. En volgend seizoen ook Stroeykens en Verschaeren die gratis wegwandelen? Okay, niet de gouden boys van weleer. Maar die hadden ook wel samen 10 miljoen kunnen opleveren met een beetje moeite.

Ajax wil blijkbaar alleen huren. Het is toch simpel. Of harde cash of niks.
Toen Ordonez en Jashari het hard speelden moesten we van de sups van andere clubs luisteren naar de speler en was het niet slim een speler tegen zijn goesting te houden ;)

Misschien wil Dolberg weg uit gans die paarswitte soap en is hij liever bij Ajax en kan hij daar CL spelen ...

Toen Ordonez en Jashari het hard speelden moesten we van de sups van andere clubs luisteren naar de speler en was het niet slim een speler tegen zijn goesting te houden ;)

Misschien wil Dolberg weg uit gans die paarswitte soap en is hij liever bij Ajax en kan hij daar CL spelen ...
Het is wel een verschil als je als ploeg een bod hebt van meer dan 30 miljoen euro of zoals Anderlecht nu 0 euro. Ze willen huren hè. Je laat effectief uw beste speler toch niet gaan in een huurbeurt. 10 miljoen dat ze willen is zelf onder zijn marktprijs. Bij jullie hebben ze steeds een bod boven de marktprijs geboden. Dit is iets totaal anders. Dolberg kan zeker weg willen. En dat begrijp ik helemaal. Maar toch niet aan een huurbeurt, Ajax heeft geld genoeg ontvangen. Ze moeten maar betalen. Als ze 10 miljoen geven, gun ik het de speler meteen. Maar niet aan een huurbeurt. In mijn ogen weinig vertrouwen van Ajax naar Dolberg toe als je wilt huren

Als jullie voor Jashari een bod van 5 miljoen hadden ontvangen, had ik net hetzelfde gereageerd als nu

Patris naar Union voor 3,8 mio terwijl STVV hem zelf op 1 juli 2025 voor 1,75 mio definitief overnam van RSCA (die hem zelf voor €3,5 mio had gehaald bij OHL).

Kan je dat statement hard maken of vul je nu zelf iets in?

Is Ordonez het trouwens hard aan het spelen? Die is nauwelijks aan bod gekomen hier meen ik, enkel wanneer hij niet speelde in de matchen van club.
En de reactie op Jashari is er vnl gekomen omdat gesteld werd dat het geen moeilijke mens was en dat hij er geen probleem had met te blijven. Terwijl dan toch duidelijk werd dat hij wel gewoon weg wou nr Milan. Als je dan een bod van +30mio krijgt kan je als Belgische club beter samenwerken tot een oplossing, dat klopt.
Maar jij maakt er nogal een stropop van meen ik.

Kan je dat statement hard maken of vul je nu zelf iets in?

Is Ordonez het trouwens hard aan het spelen? Die is nauwelijks aan bod gekomen hier meen ik, enkel wanneer hij niet speelde in de matchen van club.
En de reactie op Jashari is er vnl gekomen omdat gesteld werd dat het geen moeilijke mens was en dat hij er geen probleem had met te blijven. Terwijl dan toch duidelijk werd dat hij wel gewoon weg wou nr Milan. Als je dan een bod van +30mio krijgt kan je als Belgische club beter samenwerken tot een oplossing, dat klopt.
Maar jij maakt er nogal een stropop van meen ik.
Maar neen, je moet het zo hevig niet opnemen: ik zeg gewoon dat rsca misschien onder druk gezet wordt door Dolberg en zijn management, hetzelfde wat gebeurde bij Ordonez en Jashari.

Ik "weet" helemaal niets hé, ik probeer maar in te schatten waarom rsca hem zou willen verhuren ipv te cashen.

Het is wel een verschil als je als ploeg een bod hebt van meer dan 30 miljoen euro of zoals Anderlecht nu 0 euro. Ze willen huren hè. Je laat effectief uw beste speler toch niet gaan in een huurbeurt. 10 miljoen dat ze willen is zelf onder zijn marktprijs. Bij jullie hebben ze steeds een bod boven de marktprijs geboden. Dit is iets totaal anders. Dolberg kan zeker weg willen. En dat begrijp ik helemaal. Maar toch niet aan een huurbeurt, Ajax heeft geld genoeg ontvangen. Ze moeten maar betalen. Als ze 10 miljoen geven, gun ik het de speler meteen. Maar niet aan een huurbeurt. In mijn ogen weinig vertrouwen van Ajax naar Dolberg toe als je wilt huren

Als jullie voor Jashari een bod van 5 miljoen hadden ontvangen, had ik net hetzelfde gereageerd als nu
Ik snap je volledig, maar er zijn 3 partijen: Ajax - Rsca én Dolberg zelf -> misschien zijn er beloftes gemaakt indien geen Europees gehaald werd of zo??

Maar neen, je moet het zo hevig niet opnemen: ik zeg gewoon dat rsca misschien onder druk gezet wordt door Dolberg en zijn management, hetzelfde wat gebeurde bij Ordonez en Jashari.

Ik "weet" helemaal niets hé, ik probeer maar in te schatten waarom rsca hem zou willen verhuren ipv te cashen.
Anderlecht wilt niet verhuren hè. Daarom zit het nu vast. Anderlecht wilt 10 miljoen, Ajax wilt huren. En hier hebben ze toch gewoon gelijk in. Ze willen zelf huren zonder verplichte aankoopoptie. Dat doe je toch nooit om een van je beste spelers te laten gaan. Dat is gewoon lachwekkend van Ajax

IMG_5188.png

Ik snap je volledig, maar er zijn 3 partijen: Ajax - Rsca én Dolberg zelf -> misschien zijn er beloftes gemaakt indien geen Europees gehaald werd of zo??
Ja dat begrijp ik. En hij mag weg hè. Maar niet als huur en dat is toch gewoon te begrijpen. Je zit financieel al in moeilijker vaarwater. Dan ga je uw kapitaal niet gratis ter beschikking stellen ergens hè

Lol ik moet het niet zo hevig opnemen maar jij insinueert maar wat en wil een prikje onder de gordel uitdelen. Dan moet je maar kunnen aanvaarden als je gepakt wordt daarop.

En zoals anderen al duidden, waarom zou je een basisspeler voor een habbekrats gaan verhuren. Boter bij de vis of geen vis.

Ajax moet gewoon 10 miljoen neerleggen. Dat is imo nog steeds een goede prijs voor Dolberg. Ik vind dan nog steeds dat Anderlecht het slecht speelt eerlijk gezegd :unsure:

Terug
Bovenaan