Transferthread 2025-2026 (Binnenland)

Die heeft er over alle competities 24 gemaakt met de flanken die wij hebben. Ik zeg niet dat we dramatische flanken hebben, maar een Baah zijn laatste pass is dikwijls een ramp en Steuckers kan soms geniaal zijn en soms niks klaarkrijgen. Om maar te zeggen dat ik die van Brugge op dat vlak van een hoger niveau vind. Dus ja... Daar zou die er 30 maken :) Die mist er idd veel, maar die creëert door zijn spel wel enorm veel kansen. En met een betere aanvoer zijn er dat nog meer, waardoor hij er ook gewoon nog meer zou maken.

En nee, met exact het seizoen zoals in Genk zou die daar niet op de bank zitten en uitgefloten worden (nogmaals: 21 goals in de competitie en 3 in de beker). Op bvb SN3 is er een redelijk stevige mening dat met een spits als Tolu ze gewoon kampioen waren geworden.

Als Tolu zijn afwerking wel top was, had die ook nooit in België gezeten. Dan maakte die er hier zelfs meer dan Onuachu. Oh is een meer doelgerichte spits, maar komt qua spel momenteel niet in Tolu zijn buurt. Die gaat zich serieus moeten bewijzen om dezelfde impact te hebben, tenzij we onze spelwijze wat gaan veranderen.
Ik zie hem niet intraining bezig dus ik kan moeilijk inschatten of hij daadwerkelijk beter wordt in afwerken maar ik vind dat idd ook dramatosch en met het hoofd al helemaal. Niet vergeten dat jullie anaval best een focus heeft op Tolu de beste kansen aan te bieden.

Als hij koelbloediger zou afwerken is hij inderdaad heel waardevol voor elke JPL ploeg. Maar uiteindelijk is hij niet bijster beweeglijk (logisch voor zo'n bonkige speler), afwerken is matig, kopspel idem, niet super snel, wel héél sterk etc. Dus je hebt een skillset die we quasi elk jaar wel zien opduiken in de JPL. Ik vind hem voldoende voor Genk/Club/Anderlecht etc maar het is niet de speler die je nu gaat kpen omdat hij nog een grote stap gaat zetten. Er zijn er betere hem vooraf gegaan om zwaar te falen bij de eerste kleine stap hogerop.

En ik ken zijn karakter niet, maar de crash and burn begint vaak ook al in de JPL wanneer men ongeduldig wordt om naar het buitenland te trekken omdan uiteindelijk in Turkije te gaan stinken. :unsure:

tl;dr : op zich volstaat hij, maar geen briljante diamant en zeker niet het financieel risico waard om een Koen Daerden te doen (die wel het risico waard was, RIP kniën van Koen, god bless)

Algemeen zag ik onlangs een samenvattingetje van ex-JPL spitsen die beschikbaar zijn op vrije transfer. Daar sprong Thomas Henry wel in het oog. Die moet je opspringen als Standard of zelfs Anderlecht zijnde. Laat je broek niet afdoen door de makelaar en je hebt weinig risico om een handige spits binnen te halen. In Italië heeft die één goed seizoen er uit kunnen slepen en dan is die doodgeknepen door concurrentie en het feit dat ze je daar een hele gesloten pot lang in de tang pakken met degelijke verdedigers.

Volgens mij kan Club een Jutgla laten gaan voor een deftig bod om die gratis te vervangen door Henry waarna je een jaar lang kan nadenken over een betere vervanger. En ik denk eerlijk gezegd dat Henry meer goals maakt dan Jutgla.

Percy Tau, Ryan Mmaee en consorten zijn iets risicovoller. :unsure:

Dat is toch een grapje, dat Anderlecht of Standard achter Henry moeten gaan? Als doublure misschien, dan? Krijgt sinds zijn blessure geen bloemkool meer uit elkaar gestampt.
Een 31-jarige spits die vorig seizoen ook niks klaarspeelde in Serie B, heeft niets te zoeken bij clubs die subtop ambieeren. Of beter gezegd, clubs die de subtop ambieeren, mogen/moeten hoger mikken dan een 31-jarige spits die na zware blessure ook in Serie B niets klaarspeelde.

Het terughalen van oude glories, is vaak minder productief dan gedacht.

Bonsuh bah naar Saoedi Arabië

Momenteel vooral babbelen. Ze zouden 15 miljoen bieden, maar gezien de hoge prijs die Genk betaald heeft en het feit dat hij hier nog maar 2 van de bedoelde 3 jaar is gebleven, mikken ze op meer.

Dubbel wel. Een heel talentvolle speler die vorig seizoen stappen leek te zetten, maar ik had qua efficiëntie iets meer verwacht. Dus aan één kant verdient die nog een jaar, maar aan de andere kant hebt ge een Sternberg en kunt ge mits een goede prijs ook een leuke vervanger hebben.

Other news:
* Feyenoord wil Oh, maar die mag niet weg. Die zou volgens insiders ook effectief bedoeld worden als eerste spits.
* Een eerste naam als vervanger voor Tolu is Patrick Agyemang van Charlotte FC.

Momenteel vooral babbelen. Ze zouden 15 miljoen bieden, maar gezien de hoge prijs die Genk betaald heeft en het feit dat hij hier nog maar 2 van de bedoelde 3 jaar is gebleven, mikken ze op meer.

Dubbel wel. Een heel talentvolle speler die vorig seizoen stappen leek te zetten, maar ik had qua efficiëntie iets meer verwacht. Dus aan één kant verdient die nog een jaar, maar aan de andere kant hebt ge een Sternberg en kunt ge mits een goede prijs ook een leuke vervanger hebben.

Other news:
* Feyenoord wil Oh, maar die mag niet weg. Die zou volgens insiders ook effectief bedoeld worden als eerste spits.
* Een eerste naam als vervanger voor Tolu is Patrick Agyemang van Charlotte FC.
Meer dan 15 miljoen. Das toch gewoon een strik rond en laten gaan. Hoe die nu anderhalf jaar heeft gespeeld , is die het hoge bedrag dat Genk betaalde toch absoluut niet waard. En als je er nu kan voor cashen, moet je dat toch gewoon laten gebeuren

De Condé is op dat vlak geen quitter en geeft spelers veel tijd en Baah is iemand waar hij extreem hard in gelooft. Dus die gaat die niet simpel laten gaan. Kijk maar eens naar Paintsil. En Sor zit ook in dat bootje.
Zelf ben ik ook meer geneigd naar uw kant van deze zaak alleszins, maar ik denk toch dat ze er nog wat uit gaan proberen te trekken en dat hij dan ook gewoon weg is.

Laatst bewerkt:
De Condé is op dat vlak geen quitter en geeft spelers veel tijd en Baah is iemand waar hij extreem hard in gelooft. Dus die gaat die niet simpel laten gaan. Kijk maar eens naar Paintsil. En Sor zit ook in dat bootje.
Zelf ben ik ook meer geneigd naar uw kant van deze zaak alleszins, maar ik denk toch dat ze er nog wat uit gaan proberen te trekken en dat hij dan ook gewoon weg is.
Paintsil bracht uitendelijk nog een 10 miljoen op dacht ik? Als je voor iemand als Baah (weliswaar nog jong maar wel al bijna 100 matchen in 1ste klasse) 15 miljoen kan krijgen dan moet je die gewoon wegdoen. Dat is een mooi bod voor zo iemand lijkt me. En je kan natuurlijk er altijd wat meer willen uithalen en vooral voor dat geld kan je zeker iemand halen die minstens dezelfde statistieken zal halen

Paintsil bracht uitendelijk nog een 10 miljoen op dacht ik? Als je voor iemand als Baah (weliswaar nog jong maar wel al bijna 100 matchen in 1ste klasse) 15 miljoen kan krijgen dan moet je die gewoon wegdoen. Dat is een mooi bod voor zo iemand lijkt me. En je kan natuurlijk er altijd wat meer willen uithalen en vooral voor dat geld kan je zeker iemand halen die minstens dezelfde statistieken zal halen

Sternberg heeft met minder minuten al evenwaardige of zelfs iets betere statistieken (ik vind de cijfers even niet). Die zijn verdedigend werk is wel minder, want dat deed Baah wel echt heel goed. Maar dat traint ge wel.

Ben geen aandachtige kijker van Racing Genk, maar heb toch wel wat wedstrijden gezien en deze jongen is mij nooit specifiek opgevallen eigenlijk. Als je daar 3x zoveel voor kan krijgen als je betaalt hebt, zou ik echt niet twijfelen.

Algemeen zag ik onlangs een samenvattingetje van ex-JPL spitsen die beschikbaar zijn op vrije transfer. Daar sprong Thomas Henry wel in het oog. Die moet je opspringen als Standard of zelfs Anderlecht zijnde. Laat je broek niet afdoen door de makelaar en je hebt weinig risico om een handige spits binnen te halen. In Italië heeft die één goed seizoen er uit kunnen slepen en dan is die doodgeknepen door concurrentie en het feit dat ze je daar een hele gesloten pot lang in de tang pakken met degelijke verdedigers.
Brugge had die na z'n wonderseizoen bij OHL tijdens corona moeten halen. Wat die toen liet zien in combo met Mercier, dat heb ik sindsdien niet meer aan Den Dreef gezien.

Ben geen aandachtige kijker van Racing Genk, maar heb toch wel wat wedstrijden gezien en deze jongen is mij nooit specifiek opgevallen eigenlijk. Als je daar 3x zoveel voor kan krijgen als je betaalt hebt, zou ik echt niet twijfelen.
Als ik die zijn naam lees, moet ik altijd denken aan domme rode kaarten?

Als ik die zijn naam lees, moet ik altijd denken aan domme rode kaarten?

Die heeft op korte tijd twee ridicule rode kaarten gepakt. Eentje aangenaaid door Vertonghen en eentje waar hij rechtstreeks rood krijgt voor een zwaaibeweging die gelijk gesteld werd met een elleboog. En sindsdien is er de reputatie zoals aangetoond.

Waar hij wel last van had, was een Paintsilliaanse opvliegendheid. Niet voor niets was hij best buds met die laatste.

Soit. 17.2 miljoen + bonussen blijkbaar.

Die heeft op korte tijd twee ridicule rode kaarten gepakt. Eentje aangenaaid door Vertonghen en eentje waar hij rechtstreeks rood krijgt voor een zwaaibeweging die gelijk gesteld werd met een elleboog. En sindsdien is er de reputatie zoals aangetoond.

Waar hij wel last van had, was een Paintsilliaanse opvliegendheid. Niet voor niets was hij best buds met die laatste.

Soit. 17.2 miljoen + bonussen blijkbaar.
Voor dat bedrag moet je niet twijfelen imo, strik errond en opsturen naar de zandbak.

Voor dat bedrag moet je niet twijfelen imo, strik errond en opsturen naar de zandbak.
Zeker weten. Dat is toch een waanzinnig hoog bod voor zo een speler. En het zegt ook veel over het karakter van die speler als je op zo een jonge leeftijd in de zandbak in wilt voor het geld. Carrière meteen in het slop

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan