Transferthread 2024-2025 (Binnenland)

Dat is nog altijd 12 miljoen gewoon weggepist. Niet dat Club het zich niet kan veroorloven op dit moment, maar zo'n transfers moeten er toch niet teveel zijn want het tij kan snel keren.
2 jaar loon, zal nog meer dan 12 miljoen zijn. Maar wat die gast laten zien heeft voorbije 2 jaar is 5 miljoen toch veel geld.

Te vaak deden Mannaert en Verhaeghe nog prestige transfers voor henzelf, spelers waar ze zelf teveel fan van waren die ze echt bij Club wilden. Laten we hopen dat die tijd nu gedaan is. De huidige transferperiode waar het allemaal op tijd is en de nodige versterkingen zijn gehaald is wel al positief.

Nu ik had ook wel gedacht dat Yaremchuk veel meer ging tonen.

Te vaak deden Mannaert en Verhaeghe nog prestige transfers voor henzelf, spelers waar ze zelf teveel fan van waren die ze echt bij Club wilden. Laten we hopen dat die tijd nu gedaan is. De huidige transferperiode waar het allemaal op tijd is en de nodige versterkingen zijn gehaald is wel al positief.

Nu ik had ook wel gedacht dat Yaremchuk veel meer ging tonen.
Gohja, het klopt dat de spelers er wel zijn maar of dat positief is weet je ook maar achteraf. Als blijkt dat de transfer nu niet gaan renderen of floppen ben je niet veel met snel te handelen. Het is een moeilijke oefening en alles staat met resultaten

Yaremchuck voor 5 miljoen naar Griekenland. Das nog veel geld voor iemand dat niets kan

Dat is toch ook overdreven. Bij Gent was hij gewoon degelijk tot goed, bij Benfica ook gewoon degelijk, vooral bij Club en nadien bij Valencia viel het tegen en dan vooral in verhouding tot die belachelijke 16 miljoen.

Maar voor 5 miljoen vind ik dat gewoon voor een club als Olympiakos, als hij zijn niveau van bij Gent/Benfica terug vindt, een degelijke spits.

16m voor Yaremchuk was sowieso al van de zotte. Het is nu niet dat die er bij Gent torenhoog er bovenuit stak in der tijd.

Was dat ook geen paniekaankoop omdat er andere targets afgesprongen waren?

Als het in een model is waarbij hij nog 2 jaar bij Genk mag spelen (à la Vandevoordt en Leipzig), why not?
Vind het ook verschrikkelijk rap, maar met de juiste constructie kan dat een win-win-win zijn.

Als het in een model is waarbij hij nog 2 jaar bij Genk mag spelen (à la Vandevoordt en Leipzig), why not?
Vind het ook verschrikkelijk rap, maar met de juiste constructie kan dat een win-win-win zijn.

Ik vind dit echt een WAL GE LIJ KE evolutie. Dan zouden we daar mooi staan met onze beste keepersopleiding. De ene verkiest de mensenmolen genaamd Chelsea om zo tien jaar uitgeleend te gaan worden en de andere verkiest de bank in Lommel boven het doel in Jong Genk omdat "De City Group een mooi sportief plan heeft". En dan laat ge de minste van de bende ook gaan naar Union omdat ge met Penders en Pieklak voor jaren goed zat waardoor we nu niets meer over hebben...

En dan zit ge nog eens met Van Crombrugge die dit seizoen normaal eerste keeper ging zijn zodat Penders vanaf volgend seizoen de nummer 1 zou worden. Als Penders dit doet, gaat die wellicht MOETEN keepen en zijt ge ook Van Crombrugge wellicht kwijt. Dat wordt tof volgend seizoen.

Met als laatste klepper zet ge zo de deur open om al uw jonge spelers in zo een constructie te zien stappen vooraleer die hier een collectieve of individuele prijs zouden halen.

Ik ben echt woedend. Vorige week deze tijd had ik echt goede hoop dat we aan een traject begonnen waren waarmee we volgend seizoen en dat erna weer zouden meedoen. Maar dan krijgt ge eerste die absolute bagger match tegen wellicht de zwakste ploeg die dit seizoen op ons veld gaat staan (buiten onszelf dan) en dan daarna shit als dit. Hoop weg.

Inderdaad. Stel je voor hoe goed Courtois had kunnen zijn als hij niet naar Chelsea was vertrokken in der tijd. :unsure:
Kwam in het begin nochtans ook niet tot spelen, net zoals De Bruyne en Lukaku. Die hebben het uiteraard gehaald, via transfers en uitleenbeurten trouwens, maar er zijn tal van voorbeelden van spelers die te snel zo'n stap hebben gezet.
Ironisch genoeg is Musonda de enige die de juiste keuze heeft gemaakt door zo snel naar daar te gaan. Als Lavia hetzelfde gestel blijkt te hebben heeft die ook goed gekozen. Maar al de rest zie je vaak een stap terug zetten om verder te groeien.

Je gaat toch niet ontkennen dat Chelsea niet de beste club is om naartoe te gaan als jonge speler he?
Uiteraard niet. Ik vond het enkel een ironische uitspraak omdat Courtois exact dezelfde stap heeft gezet en die is nu de beste keeper van de wereld. Niet dat ik verder beide keepers met elkaar wil vergelijken trouwens.

Kwam in het begin nochtans ook niet tot spelen, net zoals De Bruyne en Lukaku. Die hebben het uiteraard gehaald, via transfers en uitleenbeurten trouwens, maar er zijn tal van voorbeelden van spelers die te snel zo'n stap hebben gezet.
Ironisch genoeg is Musonda de enige die de juiste keuze heeft gemaakt door zo snel naar daar te gaan. Als Lavia hetzelfde gestel blijkt te hebben heeft die ook goed gekozen. Maar al de rest zie je vaak een stap terug zetten om verder te groeien.
Courtois is natuurlijk gehaald geweest om hem vervolgens direct drie seizoenen uit te lenen aan Atlético. Dus daar zat van te voren al een goed plan achter.

Indien ze met Penders een dergelijk traject voor ogen hebben, zou ik het zeker niet de domste mogelijke zet noemen.

Courtois is natuurlijk gehaald geweest om hem vervolgens direct drie seizoenen uit te lenen aan Atlético. Dus daar zat van te voren al een goed plan achter.

Indien ze met Penders een dergelijk traject voor ogen hebben, zou ik het zeker niet de domste mogelijke zet noemen.
Als ze zo'n traject voor ogen hebben is het idd niet het domste wat hij kan doen.
De voetbalromanticus in mij heeft dan wel een ander traject voor ogen (2 jaar Genk - Europese middenmoot/subtop - echte top) maar zulke constructies draaien wel een pak vaker goed uit dan gewoon à la Vermeeren en tig anderen op de bank te gaan zitten bij een topclub.

Ik zou dat bij een keeper nooit doen. Het gaat Genk alleen maar blokkeren aangezien ze hem 2 seizoenen moeten laten spelen. Dan zou ik het achter mij laten en inzetten op andere keepers. Zeker als blijkt dat ze misschien toch niet de sterkste kern hebben.

Ik zou dat bij een keeper nooit doen. Het gaat Genk alleen maar blokkeren aangezien ze hem 2 seizoenen moeten laten spelen. Dan zou ik het achter mij laten en inzetten op andere keepers. Zeker als blijkt dat ze misschien toch niet de sterkste kern hebben.
Geen idee of het op mij is maar ik bedoelde bij die 2 jaar Genk in mijn traject dat hij nog niet verkocht is hoor. Basically wat Genk voor ogen had dus.

Hem opnieuw huren, al dan niet gratis, van Chelsea zou ik ook niet doen want dan ben je idd verplicht om hem op te stellen en zo kan je volgend talent niet groeien. Of in het huidige geval ben je dan Van Crombrugge kwijt.

Terug
Bovenaan