Transferthread 2024-2025 (Binnenland)

8M damn, dat zou nog een deftige recuperatie van geld zijn, ik dacht dat we die aan niet aan de straatstenen kwijt gingen raken
Toch vooral veel geld voor de vuilbak geweest. Die zijn loon zal ook wel stevig geweest zijn. Eerst zien of die ook effectief vertrekt voor dat bedrag natuurlijk. Als dat is, inderdaad stevig bedrag voor wat die laten zien heeft

Toch vooral veel geld voor de vuilbak geweest. Die zijn loon zal ook wel stevig geweest zijn. Eerst zien of die ook effectief vertrekt voor dat bedrag natuurlijk. Als dat is, inderdaad stevig bedrag voor wat die laten zien heeft
elke club heeft wel dure transfers die mislukken… Sanneh? Trebel?

elke club heeft wel dure transfers die mislukken… Sanneh? Trebel?
Klopt. Stanciu ook als je Anderlecht erbij betrekt. Maar hier gaat het om meer dan 20 miljoen euro ( transfer en loon) voor 1 speler. Dat is toch ongezien in ons land. Zo zie je ook maar weer. Duur is daarom niet goed.

Mukau dan toch niet naar Brugge. Hij zal sowieso niet blijven, want er worden verschillende clubs uit het buitenland genoemd. Maar dat zag ik al vanaf zijn eerste match bij Mechelen dat hij niet lang bij ons zou blijven.

https://rusg.brussels/nl/nieuws/amoura-trekt-naar-vfl-wolfsburg

Hij is dus weg... maar via een huur + aankoopoptie? Dat is serieus wat financial engineering zeker? Toch een rare move opnieuw. Wie is die tax consultant?
Inkomsten (verhuur) en meerwaarde (verkoop) lopen toch allemaal door je P&L, buiten als het iets heel exotisch is qua constructie komt dat op hetzelfde neer. Kan wel zijn dat ze dit willen uitsmeren over meerdere jaren door het zo te doen.

Ait El Hadj nu ook officieel naar Union.

Benieuwd, maar wel coole transfer.

Fijne mens en voetballer. Maar heeft het probleem dat hij vis noch vlees is. Ge kunt die op de flank zetten, als schaduwspits en als 10. Maar in een kern van de topclubs in ons land gaat die vermoedelijk nooit DE basisspeler worden.
Ik hoop alvast dat het hem in Union lukt. Top mentaliteit die jongen. En talent heeft die.

Inkomsten (verhuur) en meerwaarde (verkoop) lopen toch allemaal door je P&L, buiten als het iets heel exotisch is qua constructie komt dat op hetzelfde neer. Kan wel zijn dat ze dit willen uitsmeren over meerdere jaren door het zo te doen.
Geconditioneerde aankoopoptie. Die is dus niet zeker, dus is die uitgave een provisie. Ik ga gokken dat dat voordelig is voor Wolfsburg, en ja uitsmeren over jaren.

Ait El Hadj nu ook officieel naar Union.

Benieuwd, maar wel coole transfer.
En nog een deeltje van het bedrag voor Anderlecht dat blijkbaar een percentage op de doorverkoop heeft. Met een ook transfer voor Sergio Gomez in de pipeline (en de transfer van Mangala naar Lyon, daar zullen we ook wel een percentje op hebben vermoed ik als jeugdclub?) een leuk extraatje.

En dan Nilsson binnenkort in Brugge. El Hadj waarschijnlijk als vervanger van Cameron of concurrentie voor Rasmussen?
CP houden zou eigenlijk de beste (non)transfer zijn. We hebben het geld nu ook niet meer direct nodig. Het komt weer met hopen toe.

Het wordt wel weer een heel ander team. Maar de kern is wel al weer grotendeels duidelijk begin juli. Zo weten we waar we aan toe zijn.

Kevin Rodriguez zal wel de plaats van Nilsson innemen. Toch enkele basisplaatsen met Ecuador op de copa america + goaltje tegen Argentinië. Na een jaar aanpassen verwacht ik wel wat van hem. Op een ongelukkig moment ook geblesseerd geraakt vorig seizoen (in februari dit jaar).

Fedde Leysen terug uit zijn zware blessure dus degelijke backup.
Als Koki Machida vertrekt hebben we echt nog wel iets extra nodig vanachter. Burgess wordt er ook niet sneller op 😅
Khalaili op de plaats van Lapoussin. Hopelijk kan die jonge keeper ook Moris het vuur aan de schenen leggen.

Fijne mens en voetballer. Maar heeft het probleem dat hij vis noch vlees is. Ge kunt die op de flank zetten, als schaduwspits en als 10. Maar in een kern van de topclubs in ons land gaat die vermoedelijk nooit DE basisspeler worden.
Ik hoop alvast dat het hem in Union lukt. Top mentaliteit die jongen. En talent heeft die.
El Hadj zal het nooit worden. Heb ik altijd gezegd. Nooit gesnapt waarom Genk die is komen halen.

Bijna 7 miljoen lees ik. Vind ik precies een stevig bedrag.
6 miljoen dat kan oplopen tot 7 miljoen.
De status die wij nu hebben gaan ze hier in binnenland altijd doorrekenen tegen Club.

Begin vorig seizoen vond iedereen de 8 miljoen van thiago ook belachelijk en kijk...

6 miljoen dat kan oplopen tot 7 miljoen.
De status die wij nu hebben gaan ze hier in binnenland altijd doorrekenen tegen Club.

Begin vorig seizoen vond iedereen de 8 miljoen van thiago ook belachelijk en kijk...
Doorrekenen snap ik zeker. Nu Thiago kwam van ergens anders. Nilsson kennen we al wel. Lijkt me toch een spits die niet kan renderen in een opstelling zoals Club vorig jaar speelde. Lijkt me eerder iemand om een 2de spits rondom hem te hebben.

2 jaar geleden vond iedereen de bijna 20 miljoen voor Yaremchuck ook belachelijk en kijk 😉

Wil maar zeggen inderdaad dat Brugge ook niet meer afkomt met transfers onder de 5 miljoen. Dat is inderdaad de nieuwe realiteit waarin zij verkeren. Op dat vlak was het niet goed voor de rest dat zij uiteindelijk kampioen zijn geworden. Financieel gaan ze een eind weglopen ( stilaan onoverbrugbaar) van de rest.

Terug
Bovenaan