Transferthread 2020-2021 (Binnen- en Buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Crazy dat zelfs Diatta 20miljoen waard is. Of onderschat ik diens capaciteiten nu?

Crazy dat zelfs Diatta 20miljoen waard is. Of onderschat ik diens capaciteiten nu?
Da's het voordeel van zichtbaar te zijn in Champions League en daar enkele belangrijke goals gemaakt te hebben. Ik vond hem best wisselvallig bij ons, had echt wel zijn matchen dat hij volledig onzichtbaar was en dat alles mislukte, maar maakte wel redelijk wat goals elk seizoen.

Is ook dé plaats bij uitstek die geld oplevert bij Club: Diatta, Danjuma, Limbombe, Izquierdo,...

Is gewoon beslissend geweest dit seizoen, niet echt goed. Zou zijn plaats anders ook wel verloren hebben in onze basis komende zondag. Denk dat het beter is voor iedereen.

Kom jongens, is er nog maar 21, international, heeft zich al bewezen in de CL en de EL, goeie versnelling, snelheid op de flank met actie en scorend vermogen. Die vervang je ook zomaar niet halverwege het seizoen e..
Waarom zou 20 dan zwaar overdreven zijn? Duko had zoveel minder bewezen (is er wel maar 18), maar ging voor 30 weg en dat was normaal?) Ik vind toch dat als je een basisspeler die topscorer is bij zijn ploeg weghaalt halverwege het seizoen, je genoeg boter bij de vis mag doen!
Ondertussen is al doorgekomen dat het over meer dan 20 miljoen zou gaan.

Da's het voordeel van zichtbaar te zijn in Champions League en daar enkele belangrijke goals gemaakt te hebben. Ik vond hem best wisselvallig bij ons, had echt wel zijn matchen dat hij volledig onzichtbaar was en dat alles mislukte, maar maakte wel redelijk wat goals elk seizoen.

Is ook dé plaats bij uitstek die geld oplevert bij Club: Diatta, Danjuma, Limbombe, Izquierdo,...
Puntje van kritiek op dat laatste: zowel Danjuma, Limbombe als Izqueirdo hebben na Brugge niet meteen blijk gegeven door te groeien en een directe meerwaarde te zijn (al lijkt dat bij Danjuma wel goed te komen, al is het in de 2e divisie).

Als je dan de opvolger van die mannen wil gaan halen voor veel geld, zou ik daarom wat meer gereserveerdheid hebben.
Maar ik heb hem te weinig zien spelen om echt een oordeel te geven.

Puntje van kritiek op dat laatste: zowel Danjuma, Limbombe als Izqueirdo hebben na Brugge niet meteen blijk gegeven door te groeien en een directe meerwaarde te zijn (al lijkt dat bij Danjuma wel goed te komen, al is het in de 2e divisie).

Als je dan de opvolger van die mannen wil gaan halen voor veel geld, zou ik daarom wat meer gereserveerdheid hebben.
Maar ik heb hem te weinig zien spelen om echt een oordeel te geven.
Net daarom is het zo'n lucratieve positie -> In het systeem van Club kunnen die flankspelers (Diatta, Danjuma, Limbombe, Izquierdo) allemaal schitteren en veel scoren en assist halen en daardoor voor een mooie som verkocht worden.

Als hun nieuwe club dan op een andere manier speelt waardoor de speler daar niet op dezelfde manier rendeert, dan is dat ons probleem niet hé ;)

Proces is zich nu al opnieuw aan het herhalen met Noa Lang -> dat voel je aan je kleine teen dat we daar ook een veelvoud van onze investering op gaan verdienen.

Net daarom is het zo'n lucratieve positie -> In het systeem van Club kunnen die flankspelers (Diatta, Danjuma, Limbombe, Izquierdo) allemaal schitteren en veel scoren en assist halen en daardoor voor een mooie som verkocht worden.

Als hun nieuwe club dan op een andere manier speelt waardoor de speler daar niet op dezelfde manier rendeert, dan is dat ons probleem niet hé ;)

Proces is zich nu al opnieuw aan het herhalen met Noa Lang -> dat voel je aan je kleine teen dat we daar ook een veelvoud van onze investering op gaan verdienen.
Een probleem is het zeker niet.

Ik merk enkel op dat er tegenwoordig veel meer data in het voetbal rondgaan. Een tijd terug ook nog een artikel gelezen over de spelers die uit de Anderlecht jeugd komen, en dat op basis van speelminuten etc. van die spelers in de grootste competities die jeugdopleiding gequoteerd wordt.
In het geval van Anderlecht was dat een topscore, en dan heb je een argument in handen om meer geld te vragen voor de spelers die uit de eigen jeugd komen. Zo'n ploegen zullen hopen de nieuwe Tielemans of Lukaku te komen halen.

Als op termijn alle verkochte toppers falen in de topcompetities, dan sta je uiteindelijk minder sterk in een onderhandeling.
Maar voorlopig stelt dat probleem zich duidelijk niet.

Kom jongens, is er nog maar 21, international, heeft zich al bewezen in de CL en de EL, goeie versnelling, snelheid op de flank met actie en scorend vermogen. Die vervang je ook zomaar niet halverwege het seizoen e..
Waarom zou 20 dan zwaar overdreven zijn? Duko had zoveel minder bewezen (is er wel maar 18), maar ging voor 30 weg en dat was normaal?) Ik vind toch dat als je een basisspeler die topscorer is bij zijn ploeg weghaalt halverwege het seizoen, je genoeg boter bij de vis mag doen!
Ondertussen is al doorgekomen dat het over meer dan 20 miljoen zou gaan.
🤷‍♂️

Vaak wisselvallig idd, maar op zijn top wel een plezier om te zien voetballen. Maar goed, 20+M is zonder twijfel cashen. Club begint financieel echt wel slagkracht te krijgen de laatste jaren. Ben benieuwd of men het oude recept van goedkope talenten opkopen en klaarstomen nog lang gaat doorvoeren, of misschien al sneller wat duurdere subtoppers die iets ouder (wel <<30) zijn aankopen.

Vaak wisselvallig idd, maar op zijn top wel een plezier om te zien voetballen. Maar goed, 20+M is zonder twijfel cashen. Club begint financieel echt wel slagkracht te krijgen de laatste jaren. Ben benieuwd of men het oude recept van goedkope talenten opkopen en klaarstomen nog lang gaat doorvoeren, of misschien al sneller wat duurdere subtoppers die iets ouder zijn aankopen.
Ze waren toch aan het kijken naar ene van Newcastle van 6 miljoen? ... da's zowat dezelfde investering als voor Lang, dus daar heb je het antwoord op je vraag.

20 miljoen. 2e duurste uitgaande transfer van Club ooit

Vraag het me ook wel af waarom nu verkopen.
Wie zouden jullie in de plaats zetten ? Een echte rechtsbuiten is er toch niet in die kern denk ik ?

Ze hebben het geld niet meteen nodig, als hij europees kan bevestigen in de EL, titel nog eens pakt komen er toch wel mooiere en kapitaalkrachtigere clubs dan Monaco lijkt mij

20 miljoen. 2e duurste uitgaande transfer van Club ooit

Vraag het me ook wel af waarom nu verkopen.
Wie zouden jullie in de plaats zetten ? Een echte rechtsbuiten is er toch niet in die kern denk ik ?

Ze hebben het geld niet meteen nodig, als hij europees kan bevestigen in de EL, titel nog eens pakt komen er toch wel mooiere en kapitaalkrachtigere clubs dan Monaco lijkt mij
- er zijn vermoedelijk afspraken gemaakt met zowel Diatta als Dennis -> als er bod komt van min. € ? dan mag je weg
- wat is de kans dat we meer dan €20 mil gaan krijgen als we hem nog een jaar houden? (Doku was 30 mil, maar die had dan ook een waanzinnige snelheid, zo een skill heeft Diatta echt niet, en gaat hij ook nooit krijgen)
- we hebben nog steeds CDK, Dennis, Okereke of VD Brempt om daar te zetten

Hebben voor de rest geen flanken met Dennis die ook op een transfer aast en het laat hangen.

En Diatta is wel ook gewoon beter dan Limbombe en Izquirdo. Izquirdo heeft zijn fysiek ook niet mee, heeft constant blessures gehad sinds die in Engeland zit en Limbombe is een nul qua mentaliteit. Danjuma heeft ook achterstand opgelopen met blessures (was eigenlijk al bij ons geblesseerd toen em vertrok) Maar Diatta heeft zowel op vlak van mentaliteit als fysiek echt wel voorsprong op zijn voorgangers. Vind dan ook wel dat hij hier schromelijk wordt onderschat, zelfs door Clubsupporters.

Veel succes met iemand te vinden die zowel aanvallend als verdedigend even belangrijk gaat zijn voor ons. Zo iemand gaat ge niet vinden, gaat ge net zoals we met Diatta hebben gedaan zelf moeten kneden. Dus op dat vlak vind ik 20mil echt wel te weinig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan