JackM
Active member
Jawel hoor.Punt is natuurlijk dat eens je eigenaar bent van zoiets dat niet meer het geval zou mogen zijn en als je dan eerst naar jezelf kijkt daar best wel gevolgen aan mogen hangen.
Dat gezegd zijnde, afgaande op de posts hierboven, zijn rookmelders en brandblusapparaten nog altijd niet verplicht in Belgie? Ik denk dat ik hier van die laatste minimum 1 per verdieping moet hebben enzo.
De exacte voorschriften zijn wel ergens op te zoeken, maar mijn ervaring van op verschillende venues te werken is dat er met brandveiligheid best serieus omgegaan wordt. Zeker hoe groter ze zijn, hoe beter in orde.
Tis maar als ik in kleinere clubs etc kom dat ik me soms wel es vragen stel.
Ook niet onlogisch, neem nu bvb werken die we afgelopen zomer deden in de AB, da's allemaal in onderaanneming, allemaal volgens de regels. Het plafond in de gang moest met een brandvertragend vlokken plafond gedaan worde. Iets dat je op veel plaatsen ziet, ook meer en meer cafés want het heeft ook een heel goeie akoestisch impact.
Maar kom je in kleine cafés waar er veel op de doe-het-zelf manier gedaan wordt ...
Zal wel aan mij liggen dan...