Toxische thuissituatie en vermoedelijk narcistische ouders

Check Bewel en Passwerk, beide organisaties die expliciet willen werken met mensen met bepaalde afstand tot de arbeidsmarkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
In Aartselaar Antwerpen is ook een bedrijf dat alleen met Autisten samenwerkt, die maken chocolade.
Ik kan even niet op de naam komen.
 
In Aartselaar Antwerpen is ook een bedrijf dat alleen met Autisten samenwerkt, die maken chocolade.
Ik kan even niet op de naam komen.
Hoogst waarschijnlijk dan genre ", beschutte werkplaats"?
Daarvoor moet je een erkenning van je handicap (die wordt bepaald aan de hand van je zelfstandigheid) heb via FOD, wat de vraagsteller niet zal hebben.
 
Nope helemaal geen beschutte werkplaats, dat bestaat zelfs niet meer zijn maatwerkbedrijven, maar dat is het niet hoor.
Edit: gevonden
Mijn droomjob, maar spijtig genoeg te ver.

 
Laatst bewerkt:
In Aartselaar Antwerpen is ook een bedrijf dat alleen met Autisten samenwerkt, die maken chocolade.
Ik kan even niet op de naam komen.
Alleen maar chocolade maken? Waarom wordt ervan uitgegaan dat het niveau van alle autisten niet zo hoog is? Bv iemand met autisme die een master heeft moet bv werken in een fabriek als hij wilt dat er rekening wordt gehouden met zijn autisme?
 
Alleen maar chocolade maken? Waarom wordt ervan uitgegaan dat het niveau van alle autisten niet zo hoog is? Bv iemand met autisme die een master heeft moet bv werken in een fabriek als hij wilt dat er rekening wordt gehouden met zijn autisme?
Nee, dat moet helemaal niet maar da's gewoon een heel andere doelgroep die niet in specifieke werkplaatsen voor autisten terechtkomt
 
Onbevestigde claim
Als je op de site leest, dan zie je dat ze ook een boekhouder met Autisme hebben.
Wat is er mis met alleen maar chocolade maken lol
en dat is geen fabriek, maar een chocolatier.
Heb jij een master ? zoek dan iets anders, niet goed genoeg voor u ? Daarmee dat u geen werk heeft.
En er word nergens van uitgegaan dat het niveau van Autisten niet hoog is, iedereen weet dat het niveau van Autisten zelfs hoger is dan "normale" mensen.
 
Als je op de site leest, dan zie je dat ze ook een boekhouder met Autisme hebben.
Wat is er mis met alleen maar chocolade maken lol
en dat is geen fabriek, maar een chocolatier.
Heb jij een master ? zoek dan iets anders, niet goed genoeg voor u ? Daarmee dat u geen werk heeft.
En er word nergens van uitgegaan dat het niveau van Autisten niet hoog is, iedereen weet dat het niveau van Autisten zelfs hoger is dan "normale" mensen.
Nee ik heb geen master en in principe niks met chocolade maken, maar ik dacht dat er alleen maar die mogelijkheid was.
 
Momenteel BSO kantoor en gegevens administratie, maar ga binnenkort beginnen aan het graduaat accounting administration
Dus dan ga je toch niet werken? Niet om je te ontmoedigen maar als je alleen gaat wonen, uit bso komt en graduaat gaat pittig worden. Want ik vermoed dat je dan toch ook wel ergens iets gaat moeten doen van werk om alles te betalen en om eten enzo te kunnen kopen?

Maar als je iets echt wil gaat het lukken.
 
Dus dan ga je toch niet werken? Niet om je te ontmoedigen maar als je alleen gaat wonen, uit bso komt en graduaat gaat pittig worden. Want ik vermoed dat je dan toch ook wel ergens iets gaat moeten doen van werk om alles te betalen en om eten enzo te kunnen kopen?

Maar als je iets echt wil gaat het lukken.
Nee, ik wou het eerst oorspronkelijk, maar ik zoek nu sinds september naar werk, in begeleiding met GTB, en ik heb nu nog steeds niks gevonden. Ik zit nu maar hele dagen thuis niks te doen. Dan kan ik beter ondertussen een opleiding volgen. En op de site van vdab heb ik gelezen dat accounting administration een knelpunt beroep is dus jah waarom niet; 1) Ik heb iets om mijn tijd te vullen waardoor ik enkele uren weg ben van thuis en 2) als ik hopelijk afstudeer dan heb ik een hoger diploma dat mijn kans op werk verhoogt en 3) accounting administration lijkt me ook autivriendelijk aangezien het een job waar niet veel sociale interactie wordt verwacht.

Niemand wilt precies iemand aannemen met een bso diploma alleen.
 
Dit slaat dan weer nergens op. Het is niet omdat er ook hoogbegaafden zijn met ASS dat "alle autisten een hoger niveau hebben".
Ik bedoel niet dat ze allemaal hoogbegaafd zijn, eigenlijk doel ik op hun perfectionistische manier van werken en dat hebben alle Autisten bij ons op het werk ook al zijn ze niet hoogbegaafd en allemaal hebben ze veel oog voor detail.
Ze zien dingen dat andere mensen niet zien.

Edit: Ze hebben bij T'werk een ICT'er en boekhouder in dienst met autisme copy paste site:

Ons talent? Samen chocolade maken​


Wij zijn een bedrijf zoals een ander. Het enige verschil? Ons personeel heeft wat meer aandacht nodig.


Van verpakkingen ontwerpen tot chocolade gieten, inpakken en de facturatie achteraf: in elk aspect van ons bedrijf rekenen we op het talent van onze mensen. We hebben zelfs een boekhouder en ICT’er met ASS in dienst. Echte toppers!

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan