Tournée Minérale, wie doet mee?

Doe je mee?

  • ja

    Stemmen: 10 11,4%
  • nee

    Stemmen: 78 88,6%

  • Totaal aantal stemmers
    88
Om medische redenen kan ik helaas niet zonder alcohol:

- faalangst - alcohol lost dat op
- gebrek aan zelfvertrouwen - yep yep
- gebrek aan relativeringsvermogen - ow yeah
- te hoog iq om normaal te kunnen functioneren in het dagelijks leven - fixed that for you
- niet assertief genoeg - guess what
- schrik om los te gaan op de dansvloer - Michael Jackson is er niets tegen
- schrik om voorrang te nemen in het verkeer - Verstappen ziet enkel nog mijn uitlaat
- moeilijkheden om knopen door te hakken - instant beslissen, No regrets
Ma echt hé.

Misschien kun je beter eens een assertiviteitscursus volgen ipv te drinken en dan met de auto te rijden. :unsure:
Lighten up Straight, ik ben er redelijk zeker van dat hij wat aan het grappen/overdrijven is. Maar er zit waarheid in.
 
Eerste weekend NA tourne minerale achter de rug, en ik zat op een feestje.

Ik heb het kalm gehouden, en de HELE avond mazoutjes gedronken (glazen half jupiler / half cola) .

Mijn vrienden hebben me gewaarschuwd dat ik daar enorm krampen van krijgen; Ik dacht eerst, ze zijn aan het zeveren hé, ze willen me weer overhalen zuiver bier te drinken, maar heb niet geplooid.

Moet wel zeggen: daags nadien had ik effectief krampen hoor. Dan eens een vuil toilet, en het was gepasseerd. Maar het zag er niet netjes uit.

Is dat dan niet zo goed, of wat? Het ziet er inderdaad wel vies uit, zo'n glas half bier half mazout.

Over een tijdspanne van 7 uur feestje, heb ik er ongeveer 7 gedronken (elk uur ééntje).

Is wel een handig drankje om niet zat van te worden, want ik voelde er helemaal niets van. (ok ja 7 mazoutjes komen ook maar overeen met 3,5 pintjes, maar toch).
 
Eerste weekend NA tourne minerale achter de rug, en ik zat op een feestje.

Ik heb het kalm gehouden, en de HELE avond mazoutjes gedronken (glazen half jupiler / half cola) .

Mijn vrienden hebben me gewaarschuwd dat ik daar enorm krampen van krijgen; Ik dacht eerst, ze zijn aan het zeveren hé, ze willen me weer overhalen zuiver bier te drinken, maar heb niet geplooid.

Moet wel zeggen: daags nadien had ik effectief krampen hoor. Dan eens een vuil toilet, en het was gepasseerd. Maar het zag er niet netjes uit.

Is dat dan niet zo goed, of wat? Het ziet er inderdaad wel vies uit, zo'n glas half bier half mazout.

Over een tijdspanne van 7 uur feestje, heb ik er ongeveer 7 gedronken (elk uur ééntje).

Is wel een handig drankje om niet zat van te worden, want ik voelde er helemaal niets van. (ok ja 7 mazoutjes komen ook maar overeen met 3,5 pintjes, maar toch).
Misschien gewoon uw darmen ook die de alcohol niet meer gewoon waren na een maand zonder i.p.v. enkel door de cola.
 
Als ik zo eens rondkijk van wie er allemaal in m'n kennissengroep meedoet met tournée minerale dan zijn dat vaak van die 'yogamensen' die eens willen showen hoe gezond ze wel niet zijn. Terwijl wanneer je ze tegenkomt in eender welke andere maand, je ze (te) vaak kan terugvinden met iets alcoholisch in de hand. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord en gelezen van "amai, nog efkes volhouden en dan vliegen we er nog eens in". Bedacht met alcohol omgaan gaat verder dan eens één maandje geheelonthouder zijn eh. 11 maanden elke donderdag/weekend de zatte beest uithangen, daar gaat dat één maandje (en dan nog toevallig de kortste) niks bij helpen. :ROFLMAO:

In drukkere periodes drink ik vaak enkele weken niet. En in periodes met meer feestjes/social events drink ik dikwijls enkele keren per week. Een beetje dronken zijn is leuk, vooral in sociale settings, maar ik kan evengoed functioneren zonder alcohol.
 
Ik begrijp ook niet wat er leuk is aan (regelmatig) stronzat zijn op uw donderdag- of vrijdagavond maar dan wel mee te doen met een initiatief zoals Dry January of Tournée Minérale. Liever een verantwoord gebruik van alcohol tijdens de overige (merendeel van) tijd, inderdaad.

Zoals Trump het andere koppel beschrijft dat mee ging op restaurant, dat is gewoon gênant en geen aangenaam gezelschap meer om mee te tafelen. En ten tweede zou ik de dag nadien gewoon de hele dag hoofdpijn hebben en geen hol van futloosheid kunnen uitsteken, en ik vind dat allebei niet leuk. Ik heb verre van behoefte of nood aan alcohol. Ik ben wel graag eens aangeschoten van een glas wijn, maar dat zijn er op vrijdag- of zaterdagavond max. 2, en eerder zelden 3.
 
Terug
Bovenaan