Tournée Minérale, wie doet mee?

Doe je mee?

  • ja

    Stemmen: 10 11,4%
  • nee

    Stemmen: 78 88,6%

  • Totaal aantal stemmers
    88
D

Deleted member 451

Guest
Ik doe terug mee.

En hopelijk ook na februari.

Al wordt april wel een uitdaging, omdat ik dan met 2 vrienden die toch wel zuipers zijn, op city trip ga.

Maar we zullen zien....

Vorig jaar heb ik halfweg opgegeven, maar 2 jaar geleden perfect een maand vol gehouden. Ik hoop echt op nog langer ditmaal.
(tijdens de week drink ik zowiezo al niet, maar het probleem is dat ik in de weekends soms wel eens dat inhaalde, door dan 10 pinten te drinken. is toch te veel vind ik)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nope. Ik zie er voor mijzelf het nut niet van, ik kom nauwelijks verder dan eens een gin-tonic en/of Irish op restaurant.
Voor veel mensen lijkt dat iets moeilijk te zijn maar ik denk dat ik vanzelf al eens een maand zonder ga.
 
Is natuurlijk afhankelijk welke lifestyle je hanteert, als je nooit uitgaat gaat dit uiteraard héél veel makkelijker dan als je zoals ik elk weekend met "drink buddys" uit gaat.

Maar ik denk dat het vooral de eerste uitstap is , die het hem doet. Eens ze zien dat je het wil volhouden, laten ze je met rust.

Bovendien eens een hele maand uw lever "resetten" kan nooit geen kwaad, lijkt me.
 
Nog niet meegedaan. Een heel leven zonder alcohol zou ik niet zien zitten, hoewel dat natuurlijk perfect te overleven valt. Ik geniet van de smaak van een goed glas wijn of bier en de lichte roes die je ervaart na een aantal glazen heeft een meerwaarde. Ik moedig de komst van alcoholvrije alternatieven op de drankenkaart echter wel aan. De tijd dat je als niet-drinker moest overleven op cola, tonic en water is gelukkig al lang gedaan, al is zeker niet iedereen mee met die trend.

Ik drink voornamelijk in het weekend, in de week beperk ik dat tot een minimum. En ik compenseer die alcoholvrije dagen niet in het weekend met extra alcohol. Een peuter van 2,5 jaar in huis helpt ook wel om die katers te vermijden.
 
Mijn alcohol consumptie is al een paar jaar serieus in vrije val, ik degusteer nog wel eens een biertje op tijd en stond maar een avond vullen op pintjes zit er al lang niet meer in. Tegenwoordig is dat op een maand tijd geen handvol glazen denk ik.
 
Vorig jaar heb ik halfweg opgegeven, maar 2 jaar geleden perfect een maand vol gehouden. Ik hoop echt op langer.
Ik hoop dat je beseft hoe zielig dit is?

Als het een opgave is om een paar weken niet te drinken, dan moet ik daar toch echt wel keihard mee lachen.

En als je het dan probeert, maar moet opgeven..., tja dan heb je echt een probleem of gewoon helemaal geen karakter. Of alle 2 🙂
 
Schei uit dat ik een maand niet ga drinken! Februari is zo al saai genoeg :laugh:

Een maand zonder sociale media zou voor velen heel wat beter zijn.
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik doe er niet aan mee, vooral omdat het net weer zo'n goedkeuring heeft aan alcoholmisbruik. Imo moeten we gewoon afstappen van al zulke zaken die wangedrag goedpraten. Hoeveel zijn er niet die 11 maand op een jaar eigenlijk beter hun alcoholverbruik wat zouden minderen maar voor februari maakt men wel een uitzondering. :sarcastic:
 
Nee, ik doe er niet aan mee, vooral omdat het net weer zo'n goedkeuring heeft aan alcoholmisbruik. Imo moeten we gewoon afstappen van al zulke zaken die wangedrag goedpraten. Hoeveel zijn er niet die 11 maand op een jaar eigenlijk beter hun alcoholverbruik wat zouden minderen maar voor februari maakt men wel een uitzondering. :sarcastic:
Ik denk dat jij de boodschap achter het idee niet volledig begrijpt.

Het is niet de bedoeling om ENKEL maar in februari te stoppen hé; (pas op, een maandje uw lever resetten is zeker geen slecht idee);
maar het is veeleer de bedoeling om inzicht te krijgen NA februari, en misschien toch maar besluiten : "heb ik alcohol nu echt gemist? zo nee, misschien beter gewoon maar volledig stoppen er mee"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier al vier jaar geen druppel meer gedronken, eigenlijk zonder echt reden mee gestopt en ondanks dat ik soms wel eens een lekker biertje of een goed glas rode wijn zou kunnen smaken nooit echt het gevoel gehad dat ik het mis.

Ik ben persoonlijk wel niet fan van het concept van Tournée Minerale. 't is niet dat één maandje niet drinken een vrijgeleide mag zijn om 11 maanden te zuipen. Beetje aansluitend op wat @nestorius zegt.
 
Ik denk dat jij de boodschap achter het idee volledig niet begrijpt.

Het is niet de bedoeling om ENKEL maar in februari te stoppen hé; (pas op, een maandje uw lever resetten is zeker geen slecht idee);
maar het is veeleer de bedoeling om inzicht te krijgen NA februari, en misschien toch maar besluiten : "heb ik alcohol nu echt gemist? zo nee, misschien beter gewoon maar volledig stoppen er mee"
Ik snap het concept redelijk goed hoor maar hoeveel zijn er niet die op 1 maart goed in de pinten vliegen want ja, een ganse maand tournee minerale achter de rug? Persoonlijk ben ik meer van het principe om dagdagelijks te letten op wat ik drink ipv een maand geheelonthouder te zijn.
 
Ik hoop dat je beseft hoe zielig dit is?

Als het een opgave is om een paar weken niet te drinken, dan moet ik daar toch echt wel keihard mee lachen.

En als je het dan probeert, maar moet opgeven..., tja dan heb je echt een probleem of gewoon helemaal geen karakter. Of alle 2 🙂
Ik vind deze hele post eigenlijk vele malen zieliger.

Hier ook geen nood aan, maar drink dan ook zelden buiten bij het eten.
 
Ik hoop dat je beseft hoe zielig dit is?

Als het een opgave is om een paar weken niet te drinken, dan moet ik daar toch echt wel keihard mee lachen.

En als je het dan probeert, maar moet opgeven..., tja dan heb je echt een probleem of gewoon helemaal geen karakter. Of alle 2 🙂
Och kerel doe eens niet zo uit de hoogte. Zet uw PC of Smartphone eens een maand uit ofzo, kijken hoe leuk je dat zou vinden.
 
Ik hoop dat je beseft hoe zielig dit is?

Als het een opgave is om een paar weken niet te drinken, dan moet ik daar toch echt wel keihard mee lachen.

En als je het dan probeert, maar moet opgeven..., tja dan heb je echt een probleem of gewoon helemaal geen karakter. Of alle 2 🙂

Toch een beetje een bijzondere verwoording "zielig". Wat voor velen een evidentie is, is dat voor een veel grotere groep helemaal niet. Niets te maken met karakter (of een gebrek aan) maar met het bewust omgaan met alcohol en alcoholgebruik. Ik denk dat er toch ook wel een paar zijn die hun eigen referentiekader (zijnde: "ik drink niet dus wat is in godsnaam het probleem om te stoppen met drinken") iets te makkelijk spiegelen op de rest van de bevolking.

Een (al dan niet zware) drinker die beslist om even "on hold" te gaan en op die manier een beter bewustzijn krijgt van wat alcohol is én wat alochol doet of kan doen verdient applaus, punt. Goed alcoholgebruik is bewust alcoholgebruik. En geloof me vrij, tegen wanneer je doorhebt dat het alcoholgebruik niet meer "zo ok" is zijn velen al de rubicon overgestoken.
 
Neen.

Wel heb ik in oktober/november 5 weken zwaar op m'n voeding gelet, geen alcohol gedronken en iedere dag getraind. Was eens fijn.

Maar ik vind het nog steeds eens plezant om met vrienden op café pinten te pakken en de gesprekken die daaruit voortvloeien zijn ook wel leuk. Zo van die gesprekken die je pas hebt wanneer de grenzen wat beginnen te vervagen.

Ook een goed glas wijn op restaurant of thuis in het weekend kan smaken.
 
Ik snap het concept redelijk goed hoor maar hoeveel zijn er niet die op 1 maart goed in de pinten vliegen want ja, een ganse maand tournee minerale achter de rug? Persoonlijk ben ik meer van het principe om dagdagelijks te letten op wat ik drink ipv een maand geheelonthouder te zijn.
Ik ga volledig akkoord hoor. Maar voor sommigen kan het een 'eye-opener' zijn om na die maand te zien wat het verschil is. Een ex-collega van mij ging vroeger bijna dagelijks na het werk enkele pinten drinken op café. Dan heeft hij ook eens een maand meegedaan aan Tournée Minérale en voelde zich werkelijk beter daarna en is dan effectief veel minder gaan drinken.

Voor mezelf doe ik er ook niet aan mee omdat ik al zeer weinig alcohol drink (zie topic alcoholgebruik).
 
Maar ik vind het nog steeds eens plezant om met vrienden op café pinten te pakken en de gesprekken die daaruit voortvloeien zijn ook wel leuk. Zo van die gesprekken die je pas hebt wanneer de grenzen wat beginnen te vervagen.
Klopt ergens wel, maar ik heb me dit weekend eigenlijk even hard geamuseerd dan andere weekends;
we hebben ook tot in de late uurtjes op café geweest, en ik heb even hard gelachen, als de anderen die allemaal wel dronken.

Dit tot mijn grote verbazing.
En dat ik de dag nadien zo fris als een konijn op een plein was, is mooi meegenomen.
 
Terug
Bovenaan