Tour de France 2026

Waarom voor plaats 2 duidelijk ? Het verschil is 30 seconden.

Opmerkelijk dat nog steeds de overtuiging bij velen leeft dat
Vingegaard onaantastbaar is voor zijn 2de plek. Wat trouwens
niet wilt zeggen dat Remco deze gaat afsnoepen, maar het feit
dat het überhaupt mogelijk zou zijn, door hem of een andere renner,
zegt veel meer over Vingegaard.

Want volgens Visma Lab stond hij in topvorm aan de start van
deze Tour, maar kregen we wél momenten te zien van een
kwetsbare en zwakke Vingegaard, die alsmaar lammer
geslagen rondrijdt.

Nu, Jonas lijkt na elke tik, dreun of mokerslag van Pogacar,
overtuigd dat hij in de 3de week verschroeiend gaat kunnen
uithalen en zelfs nog kans maakt om de Tour te winnen.
Aan hem om dit te bewijzen.

Laatst bewerkt:
Pogi is de beste bergop, op glooiend en op platte overgangsstukken. Maar Remco is zowaar de beste geworden in afdalingen (en is al de beste in tijdrijden). Ik weet niet of jullie het al bekeken hebben maar er volgt nog 192 km col-afdaling. Daar gaat hij zowiezo tijd goedmaken. Ik hoop wel dat hij nergens uit de bocht gaat. Want supersnel dalen is m.i. nooit zonder extra risico's.

met al die logistieke miserie en valpartijen in het achterhoofd pleit ik ervoor om de renners op de rollen (zoals op de kermis) tegen elkaar te laten rijden door een AI-landschap. Geen logistieke problemen meer, geen dorpen die afgesloten worden, geen hotels zonder airco, geen valpartijen, geen mechanische voordelen voor de rijkste ploeg of de ploeg met de duurste knechten.
En het publiek kan toekijken met een pak smoutebollen.
een win voor iedereen.

Verder pleit ik - wegens een totaal gebrek aan spanning in het Pogacar-tijdperk- voor nieuwe disciplines zoals een stadsrit (borduur op en af, bonificatieseconden voor elk rood licht dat wordt genegeerd, boetes zijn zelf te betalen), een waterfietsetappe (zinken is opgeven), een bakfietsetappe (met 2 zakken potgrond, een emmer tofoe en dreinend kind dat vraagt of we er al zijn), een downhilletappe (160km zonder zadel, no excuses), een vouwfietsetappe (waarbij het open- en toevouwen van de fiets en het gehannes op de trein gewoon meetelt in de tijdsberekening), een Azië-etappe (het peloton wordt aangevuld met 1000 scooters die kriskras door elkaar rijden, geen tijdsverschillen aan de meet, levend aankomen is genoeg), een nachtetappe (om ter snelst in de nachtwinkel een blik cara-pils gaan halen), enfin mogelijkheden genoeg om de koers terug spanning te geven.

Laatst bewerkt:
Of laat ze gewoon bijvoorbeeld bergaf gaan met een mountainbike via een downhill traject… snelle fietswissel boven en beneden.

Eens zien of Pogacar dan nog zo dominant is

met al die logistieke miserie en valpartijen in het achterhoofd pleit ik ervoor om de renners op de rollen (zoals op de kermis) tegen elkaar te laten rijden door een AI-landschap. Geen logistieke problemen meer, geen dorpen die afgesloten worden, geen hotels zonder airco, geen valpartijen, geen mechanische voordelen voor de rijkste ploeg of de ploeg met de duurste knechten.
En het publiek kan toekijken met een pak smoutebollen.
een win voor iedereen.

Verder pleit ik - wegens een totaal gebrek aan spanning in het Pogacar-tijdperk- voor nieuwe disciplines zoals een stadsrit (borduur op en af, bonificatieseconden voor elk rood licht dat wordt genegeerd, boetes zijn zelf te betalen), een waterfietsetappe (zinken is opgeven), een bakfietsetappe (met 2 zakken potgrond, een emmer tofoe en dreinend kind dat vraagt of we er al zijn), een downhilletappe (160km zonder zadel, no excuses), een vouwfietsetappe (waarbij het open- en toevouwen van de fiets en het gehannes op de trein gewoon meetelt in de tijdsberekening), een Azië-etappe (het peloton wordt aangevuld met 1000 scooters die kriskras door elkaar rijden, geen tijdsverschillen aan de meet, levend aankomen is genoeg), een nachtetappe (om ter snelst in de nachtwinkel een blik cara-pils gaan halen), enfin mogelijkheden genoeg om de koers terug spanning te geven.
Ik zou kijken :lol: (y).

That said, ze geraken in de minderheid maar ik kan persoonlijk toch nog steeds genieten van Pogacar hoor (klein beetje meer jammer is dat die dan ook nog is zo'n zotte ploeg ter zijner beschikking heeft), kans is groot dat ik in mijn leven er zo geen meer op een fiets ga zien rijden, en ik hoop toch nog even mee te gaan... .

We maken er een tienkamp van met punten ipv met tijd, met enkele mogelijke disciplines:
- een fixie etappe door het centrum van Parijs, iedereen krijgt een stempelkaart die moet afgetekend worden op vaste punten en de eerste die het parcours afwerkt wint
- een gravelrit
- een tijdrit downhill de Ventoux af
- de chasse patate : Alpe d'Huez oprijden op een bakfiets met een lading van 40kg patatten
- een tegenwindetappe in Zeeland op een Hollandse damesfiets zonder versnellingen (probleem is dat we dan wel een dag nodig hebben met genoeg wind, minstens 7 beaufort)
- een lange afstandsrit van 2500km doorheen Scandinavië (zodat we zeker zijn dat het niet te warm is), unsupported, dus als je plat valt moet je zelf uw band repareren. Enkel kamperen is toegelaten als je wilt overnachten, en je moet zelf uw kampeergerief, eten etc voorzien
- Halve marathon Mont Ventoux oplopen op koersschoenen (bedacht door Chris Froome)
- Alpe d'Huez beklimmen op een éénwieler
- handbiken
- een zo lang mogelijke wheelie doen over een technisch parcours met allerlei hindernissen, tot uw voorwiel de grond raakt of tot wanneer je valt

Nog enkele mogelijke disciplines: tandemfietsen, trail, ploegentijdrit op een bierfiets, fiets-beermile (een aantal rondjes en elke mijl een pint drinken),...

Laatst bewerkt:
Wat een rare sprint. Al het werk van Quick Step voor niets. Geen schande gezien de vorige 2 ritoverwinningen, maar Merlier zit een beetje stuk denk ik. Kooij maakt wel een grote fout door niet mee te gaan met Waerenskjold. Had altijd gewonnen als hij dat deed.

Mooi wel dat iemand eens wint met zo een move. Heerlijk. En een ploeg die ook in de vlucht zat.

Wat een rare sprint. Al het werk van Quick Step voor niets. Geen schande gezien de vorige 2 ritoverwinningen, maar Merlier zit een beetje stuk denk ik. Kooij maakt wel een grote fout door niet mee te gaan met Waerenskjold. Had altijd gewonnen als hij dat deed.

Mooi wel dat iemand eens wint met zo een move. Heerlijk. En een ploeg die ook in de vlucht zat.
Het is eigenlijk die man van Quick-Step die de boel ontregelt door op het moment dat Bol zijn lead-out inzet gewoon uit te sturen waardoor Kooj de slipstream kwijt is en geen zin heeft om zelf dat gaatje dicht te rijden en dan maar het gaatje voor Bol laat vallen, wat tactisch niet vreselijk is... except Bol krijgt blijkbaar niet het signaal dat hij moet doorsprinten...

Ik denk dat Wærenskjold nadien ook net aan iets te hoge snelheid van achteruit voorbij komt om mee te schuiven, anders moet je toch vrij bruusk accelereren. Wacht dan tot Ackerman komt om mee te schuiven. In hindsight een foutje maar bon...

Je moet overigens weer eens kijken wat Philipsen daar weer allemaal uitsteekt:
* Ellenboogje bij Girmay voor het wiel van Kooij
* Wil dan toch het wiel van Kooij niet en schuift dan 2 lanes op waar hij bijna van zijn fiets gereden wordt door die man van Picnic
* Om dan tóch weer naar Kooij zijn wiel te willen en daarbij de deur dicht doet voor Merlier

Niks echt onreglementair dit keer wel maar als je zo in detail naar die bewegingen van sommigen zit te kijken vraag je je af hoe er niet meer accidenten gebeuren.

Het is eigenlijk die man van Quick-Step die de boel ontregelt door op het moment dat Bol zijn lead-out inzet gewoon uit te sturen waardoor Kooj de slipstream kwijt is en geen zin heeft om zelf dat gaatje dicht te rijden en dan maar het gaatje voor Bol laat vallen, wat tactisch niet vreselijk is... except Bol krijgt blijkbaar niet het signaal dat hij moet doorsprinten...

Ik denk dat Wærenskjold nadien ook net aan iets te hoge snelheid van achteruit voorbij komt om mee te schuiven, anders moet je toch vrij bruusk accelereren. Wacht dan tot Ackerman komt om mee te schuiven. In hindsight een foutje maar bon...

* Wil dan toch het wiel van Kooij niet en schuift dan 2 lanes op waar hij bijna van zijn fiets gereden wordt door die man van Picnic
* Om dan tóch weer naar Kooij zijn wiel te willen en daarbij de deur dicht doet voor Merlier

Niks echt onreglementair dit keer wel maar als je zo in detail naar die bewegingen van sommigen zit te kijken vraag je je af hoe er niet meer accidenten gebeuren.

Het is nooit ideaal voor Kooij door die man van Quick Step inderdaad, maar Kooij had wel degelijk één van die dingen moeten doen. Dan wint hij (of Philipsen natuurlijk) gewoon. Nu geeft hij Waerenskjold toch een beetje de win (niet dat die het niet verdient natuurlijk). Waerenskjold komt met veel snelheid, maar Kooij heeft die versnelling, en hij had dan inderdaad gewoon Ackermann al moeten volgen. Te veel de kat uit de boom gekeken imo.

Philipsen is lelijk, maar ik heb in de vorige sprints ook anderen heel veel vuile dingen zien doen en om een of andere reden grijpt de jury deze Tour eens niet in (tenzij iemand een foute positie hanteert natuurlijk :unsure: )

Hahaha, grappig wel. Vroeger altijd meer mogen doen dan de rest en nu minder.

Ik hoop nu wel niet dat het voor die botsing met die Picnic renner is want dit is in elke vorige sprint bij andere renners gebeurd.

De picnic renner krijgt geen sanctie en philipsen wel. Hebben ze de VAR van het wk laten overvliegen? :lol:

Stuyven had altijd mee moeten gaan met Bol. Had dan mss zelfs kunnen winnen

Ok wist niet eens dat ze dat konden straffen ook weer ongedaan maken, moet zowat de eerste keer zijn.

Jose en Renaat zullen content zijn.

Terug
Bovenaan