Tour de France 2026

Besluit: iedereen is weer kapot gemaakt door Pogacar. Ieder ander zat op zijn limiet en iedereen exclusief Pogi had wel ergens een moeilijk momentje.
Dat is idd een goede samenvatting. Pogi is de sterkste bergop en op heuvelparcours en op het vlakke. Eenmaal hij weg is, is hij quasi niet meer in te halen.

Het is een fenomeen. Hij zorgt keer op keer voor straffe toeren. Persoonlijk vind ik het zelfs niet saai, zo gebeurt er steeds opnieuw iets onverwachts. Zelfs als het te verwachten is.

Een analyse van een dokter over iemand die niet zijn patient is en die geen toegang heeft tot het medisch dossier van de betreffende persoon mag je altijd in de prullenmand gooien.

Kan me niet meer herinneren wat de exacte relatie was van Stefan Deckx tot zijn dossier of SQS, maar zelf al was ie er niet meteen direct bij betrokken dan heeft zulke feedback/input nog altijd meer waarde dan 95% van wat we in de media hebben zien verschijnen rond zijn blessures/vorm.

Lekker makkelijk om te zeggen dat zulke analyse geen enkel waarde heeft, wanneer vandaag letterlijk het 1st echte positieve signaal is in 2 jaar dat zijn recuperatievermogen meer dan goed is én dat voor inspanningen die meerdere dagen bestrijken!

Compleet realistisch dat hij er nog een beetje doorzakt in een rit in het hooggebergte, en Lipo hoger zal eindigen, maar dit is toch echt wel een prestatie om op verder te bouwen , in combinatie met misschien wat minder temperament en optimaler energiemanagement. Top 5 met nog een tijdrit te gaan, dat moet minstens de doelstelling zijn na vandaag.

Laatst bewerkt:
Top 5 met nog een tijdrit te gaan, dat moet minstens de doelstelling zijn na vandaag.
Idd.
Eigenlijk zie ik alleen Lipo er nog over gaan voor plek drie.
Ayuso mss, maar die zie ik nog wel doorzakken.
Seixas, daar geloof ik niet in, dat die de best of the rest gaat zijn in week drie (na Vingegaard). Volgens José of Renaat verbaasde Seixas zich over de snelheid van deze Tour, dus podium gaat er echt niet in zitten. Top-vijf wordt zelfs lastig voor de Fransman.
Del Toro moet zich natuurlijk alleen focussen op de menselijke tegenstanders, maar vandaag toont niet veel goeds voor dat podium, al was het natuurlijk een stevige rit, die erin hakt.
Over Skjelmose en Martinez moeten we zelfs niet spreken.
Zolang Remco zich niet opblaast is de derde plek best haalbaar, als we het chauvinistisch mogen bekijken :tongue: en top-vijf lijkt easy te worden.

Laat ons eerlijk zijn, gewoon zeer vreemd hoe Remco de laatste kilometers gereden heeft.
Mee ik de groep, dan moeten lossen, dan terugkomen en dan sprinten en 2de worden.
Toch moeilijk om te begrijpen wat er allemaal meespeelt qua tactiek en gevoel.

Allez goed eh, daar niet van. Maar gewoon zeer vreemd om naar te kijken.

Laat ons eerlijk zijn, gewoon zeer vreemd hoe Remco de laatste kilometers gereden heeft.
Mee ik de groep, dan moeten lossen, dan terugkomen en dan sprinten en 2de worden.
Toch moeilijk om te begrijpen wat er allemaal meespeelt qua tactiek en gevoel.

Allez goed eh, daar niet van. Maar gewoon zeer vreemd om naar te kijken.
Ik denk ook wel een gewoon angst na de vele keren dat hij in de bergen al een paar minuten om de oren gekletst kreeg, en dus (teveel?) angst om in het rood te gaan.

Ik denk ook wel een gewoon angst na de vele keren dat hij in de bergen al een paar minuten om de oren gekletst kreeg, en dus (teveel?) angst om in het rood te gaan.
Tsja ik heb dit ook al mee gemaakt als amateur sport hoor.

Tijdens de 10 miles bijvoorbeeld had ik het heel lastig vanaf +- km 8. Ik hing een paar km aan de rekker.
Op een bepaald moment moest ik lossen, echter aan de drankstand kwam ik er terug bij en aan km 13 liet ik de pacers ineens achter mij. Ik ben nog net voor de pacers gefinisht. :tongue:

Hoe dat kan? Als je op de limiet zit speelt het mentale een grote rol. En het is soms continue vechten met je lichaam dat chronisch zegt: Help! Stop! Maar je lichaam bedriegt je wel eens.

Remco moet gewoon es leren doseren. De tour de france duurt 3 weken. Zat in de eerste bergrit constant op kop te sleuren, nu ook weer nodeloos krachten verspelen door bergop te sprinten voor hoop en al een paar seconden voorsprong te nemen op je concurrenten. Veel beter om die inspanning niet te doen want je ziet zo gebeuren dat ie in één van die etappes in alpe d'huez die extra energie niet meer gaat hebben en op minuten gaat gereden worden van een del toro of lipowitz of ayuso die veel minder met hun krachten woekeren.

De reden dat je dit niemand anders ziet doen is overduidelijk omdat het niet verstandig is.

Laatst bewerkt:
Remco is bergop toch de mindere. Wel vreemd dat hij de stukken van 10% goed over geraakt en dan lost op een bergje van niets. Dat hij dan een goede afdaling rijdt en nog een sprintje kan doen op het einde verandert daar niks aan.

Remco is bergop toch de mindere. Wel vreemd dat hij de stukken van 10% goed over geraakt en dan lost op een bergje van niets. Dat hij dan een goede afdaling rijdt en nog een sprintje kan doen op het einde verandert daar niks aan.

Hij loste voor het bergje van "niks". Als je wil commentaar geven wel eerst naar de koers kijken hé anders worden dit onnozele discussies.

Hij loste voor het bergje van "niks". Als je wil commentaar geven wel eerst naar de koers kijken hé anders worden dit onnozele discussies.
Ik heb op het werk geluisterd voornamelijk en tussendoor gekeken, en dan verder naar de stream geluisterd op de fiets aangezien we buiten moesten omdat ze het gebouw wilden afsluiten. Dus ik heb inderdaad niet alle details meegekregen van de koers.

Ik heb op het werk geluisterd voornamelijk en tussendoor gekeken, en dan verder naar de stream geluisterd op de fiets aangezien we buiten moesten omdat ze het gebouw wilden afsluiten. Dus ik heb inderdaad niet alle details meegekregen van de koers.

Toen Pogacar ging zat Evenepoel goed en meteen in het wiel van Vingegaard, oa Seixas moest toen van verder komen. In de afdaling nam Evenepoel toen de leiding en ging snel kwam zelfs ietsje dichter op Pogacar. Op het vlakke deed Evenepoel toen ook zijn werk tot hij een paar honderd meter voor de slothelling toen Lipowitz op kop aan het rijden was plots een gaatje liet. Bergop (was een loper) bleef hij op 2-5" hangen terwijl Vingegaard die ganse beklimming voor zijn rekening nam zonder om kijken. Kwam toen terug in de korte afdaling om dan in de slotkilometer die toch ook weer licht bergop liep op en over iedereen te vliegen en 2e te worden.

Dus om dan te concluderen dat Evenepoel bergop de mindere was. Ik vond hem net heel goed bergop gewoon in dat wiel van Vingegaard op toch wel steile stukken die voorlaatste klim. Op Tourmalet bv kon hij Vingegaard niet volgen en moest hij ook 15-20" laten op Lipowitz, Del Toro en Seixas. Vreemd genoeg kwam hij dus in de miserie in de "vallei" op het gedeelte dat hem normaal het beste past.

Hij zelf zegt in het interview dat hij een moeilijk moment kende door de vele snokken die werden gegeven.

op het moment dat hij voeling verliest met de groep reed Lipowitz net enkele meters voor het groepje uit. Dus dat zal idd een snok geweest zijn

Terug
Bovenaan