Tour de France 2026

Dat is nog mooi omgedraaid. Op zich geeft dat moed, maar het lossen op die klim zal tegelijk toch ook twijfels geven.

Lossen nog voor die klim. Op die lastige klim waar Pogacar aanviel bleef hij heel vast in het wiel van Vingegaard terwijl de rest even moest werken om terug te keren

Vingegaard zal ook niet zonder twijfels zitten. Zo afgetekend 2e worden, hmmm, dat ziet er voorlopig toch ook niet naar uit. Wachten op de langere beklimmingen nu.

Gaat het wel doen op die lange beklimmingen maar Pogacar bedreigen nee dat gaat niet gebeuren

Vingegaard toch ook wat overmoedig door die vorige klim zo te trekken precies, wordt nog door iedereen uit het wiel gereden.

Ofwel steendood ofwel had hij er effe dik de pest in want reed die laatste 100m zelfs gewoon niet meer door. Was niet zo krampachtig elke seconde proberen redden maar eerder zo binnen bollen van "voor wie en voor wat zou ik mij hier moe maken?". Geel is natuurlijk sowieso toch kansloos en hij weet ook dat hij in de échte bergen deze mannen gewoon wel op voldoende afstand rijdt. Zeker Remco die elke keer dat het over 7% gaat en langer duurt dan 10 minuten het moeilijk krijgt.

bah Seixas is ook geen strijkijzer en Evenepoel moest er af op vals plat dan is het niet normaal dat hij nog zo finisht hoor
Koos misschien voor zijn eigen tempo? Minder momentje? Allemaal mogelijk.

Dat hij hier iedereen erop legt in de sprint is echt geen verrassing hoor. Kan 'm gewoon. Zat ook gewoon een afdaling tussen waar je ff kan recupereren.

Besluit: iedereen is weer kapot gemaakt door Pogacar. Ieder ander zat op zijn limiet en iedereen exclusief Pogi had wel ergens een moeilijk momentje.

Koos misschien voor zijn eigen tempo? Minder momentje? Allemaal mogelijk.

Dat hij hier iedereen erop legt in de sprint is echt geen verrassing hoor. Kan 'm gewoon. Zat ook gewoon een afdaling tussen waar je ff kan recupereren.

Ja hij kan dit maar het niet normaal dat je eerst moet passen om dan zo te finishen. Deed het ook al in LBL, als het op is het op maar Evenepoel is precies een sprinter die ziet de rode vod en die vind plots krachten die hij 100m ervoor niet had.

Eigenlijk ligt deze rit in lijn met zijn eerdere verklaring, dat hij rap eigen tempo kiest en niet lang in het rood gaat, waardoor hij rapper recupereert dan de rest. De rest gaat veel langer in de rood en kan dan bij dit explosief sprintje niet meer volgen omdat ze zich nog niet herzet hebben van de eerdere inspanning.

Desalniettemin, moet hij toch wat meer de kat uit de boom kijken, respect dat hij altijd zijn verantwoordelijk neemt, maar is voor niets nodig, deed teveel werk !

Lossen nog voor die klim. Op die lastige klim waar Pogacar aanviel bleef hij heel vast in het wiel van Vingegaard terwijl de rest even moest werken om terug te keren
Hoe bedoel je, lossen voor die klim? Het ging daar toch al bergop op die brede weg?

Op de voorlaatste klim zat hij goed mee inderdaad, maar voor hetzelfde geld heeft hij zich daar toch wat vergaloppeerd.

Gaat het wel doen op die lange beklimmingen maar Pogacar bedreigen nee dat gaat niet gebeuren
Misschien, maar voor hetzelfde geld zakt hij er toch door. Ik zou ook niet helemaal verrast zijn moest Vingegaard minder recupereren in de 3e week. Pogacar heeft misschien geen problemen om vlot Giro en Tour te combineren. Van Vingegaard wil ik het toch nog zien.

Pogacar bedreigen uiteraard niet.

Voor beide is het nu uitkijken naar zondag (zaterdag ook natuurlijk, maar toch vooral benieuwd naar zondag).

Eigenlijk ligt deze rit in lijn met zijn eerdere verklaring, dat hij rap eigen tempo kiest en niet lang in het rood gaat, waardoor hij rapper recupereert dan de rest. De rest gaat veel langer in de rood en kan dan bij dit explosief sprintje niet meer volgen.
Dit ook. Remco is iemand die veel (soms te veel?) op zijn metertje kijkt en minder iemand die op gevoel rijdt.

24e ritzege voor Tadej. Die 35 van Cavendish lijkt al niet gigantisch ver meer weg.

Al heeft hij na deze Tour waarschijnlijk nog wel (minstens) 2 Tours nodig op dit niveau om het record dan te breken.

24e ritzege voor Tadej. Die 35 van Cavendish lijkt al niet gigantisch ver meer weg.

Al heeft hij na deze Tour waarschijnlijk nog wel (minstens) 2 Tours nodig op dit niveau om het record dan te breken.

Vingegaard heeft er slechts vier en twee maal de TdF gepakt :crazy:

Boe roepen hoeft voor mij nu ook niet maar de Pogacar-show begint wel te vervelen, denk hem weg deze rit en je hebt een rit met een heerlijke plottwist.

Man je zou bijna compassie krijgen met Lipo.
Die moet zich bijna voor iedere trap verantwoorden bij de pers. :p
Hij deed niks verkeerd. Je hebt twee kopmannen. Je plan is (of moet zijn) Vingegaard en co beurtelings te bestoken. (Als je de benen hebt)

Dat Remco het even moeilijk had kon hij toch niet voorzien? Na zijn aanval (of tempoversnelling) ging hij ook netjes in het wiel zitten.

Lipo heeft het ploegenspel perfect gespeeld. Swoit dat is mijn mening.

Denk dat we na vandaag de analyse van die expert biomechanica van de UA bijna van tafel kunnen vegen betreffende Remco, maw zijn algemene recuperatievermogen lijkt toch niet definitief aangetast door dat postbusje accident, anders loopt deze rit niet hoe hij gelopen is, en vooral niet na een zware rit als deze in een tot dusver zware tour!

Ok hij wordt er afgereden, maar ik vind het toch best veelbelovend dat hij überhaupt kan terugkomen, meestal krijg je dan een klop, meer dan fysiek in orde dus. Is gewoon compleet in lijn met wat ie zegt, kan hoog tempo rijden, gaat niet lang in het rood en kiest direct eigen tempo.

Denk dat we na vandaag de analyse van die expert biomechanica van de UA bijna van tafel kunnen vegen betreffende Remco, maw zijn algemene recuperatievermogen lijkt toch niet definitief aangetast door dat postbusje accident, anders loopt deze rit niet hoe hij gelopen is, en vooral niet na een zware rit als deze in een tot dusver zware tour!

Ok hij wordt er afgereden, maar ik vind het toch best veelbelovend dat hij terugkomt!

Een analyse van een dokter over iemand die niet zijn patient is en die geen toegang heeft tot het medisch dossier van de betreffende persoon mag je altijd in de prullenmand gooien.

Terug
Bovenaan