Tour de France 2026

José De Cauwer komt op Sporza met wel een opmerkelijke
uitspraak over De Lie.

Daar stelt hij : ' Wil die wel fietsen ?' en wellicht nog belangrijker
stelt hij ' Wil hij er alles voor laten ?'

Ik vermoed dat velen gaan steigeren van deze uitspraak, maar
van De Cauwer is geweten dat hij zeer veel inside-info over
renners bezit, die de renners en hun ploeg liever de doofpot in steken.

Het is wel geweten van De Lie dat hij zeer graag op de ouderlijke boerderij vertoeft.
Maar of dat nu mentaal een stuk begint te wegen hebben we het raden naar.
Ik kan mij wel voorstellen dat als het opeens een stuk minder draait en constant iets is ,dat je op termijn ook wel denkt van “waarom nog?”

Ik kan mij wel voorstellen dat als het opeens een stuk minder draait en constant iets is ,dat je op termijn ook wel denkt van “waarom nog?”
Tis dat, die staat minder ver dan pakweg vijf jaar terug, dan is hij nog steeds jong (Boonen begon op deze leeftijd ook "pas" echt dikke koersen te winnen geloof ik).

Maar het gevoel is totaal anders he, via de (redelijk) grote poort binnenkomen rond je 19de om dan te stagneren of zelfs te verzwakken vs gestaag groeien en vanaf je 24ste echt doorbreken.

@Weimaraner ik herinner me dat deze uitspraak/insinuatie reeds vorig jaar ook gedaan werd.

En ja 2 miljoen per jaar. Eigenlijk dus binnen.

Heb je volkomen gelijk in dat het niet de eerste keer is maar de vorige
keer ging het niet enkel over een insinuatie, maar kwam de aap uit de mouw
dat De Lie het vaak vertikte om zijn noodzakelijke stages in Spanje uit
te voeren, omdat hij liever op de boerderij verbleef.

Nadat dit in de media kwam ging De Lie plots wél naar Spanje, maar
kwam nadien ook weer de aap uit de mouw dat hij daar op het
niveau van de allerbeste wielertoerist, zijn trainingen afgewerkt had.

Tis dat, die staat minder ver dan pakweg vijf jaar terug, dan is hij nog steeds jong (Boonen begon op deze leeftijd ook "pas" echt dikke koersen te winnen geloof ik).

Maar het gevoel is totaal anders he, via de (redelijk) grote poort binnenkomen rond je 19de om dan te stagneren of zelfs te verzwakken vs gestaag groeien en vanaf je 24ste echt doorbreken.

Hij reed qua waardes na de Tour vorig jaar op het hoogste niveau dat hij ooit gereden heeft...

Hij staat niet minder ver, het probleem is dat op dat niveau komen zo moeilijk is als je in de winter je enkel om zeep helpt door lomp van de trap te vallen, dan 2x ziek wordt op korte tijd, sukkelt met allergieën, en dan terug juist voor de Giro én Tour terug ziek wordt. De ploeg liegt niet als ze zeggen dat voor het BK De Lie heel goede trainingsweken had gehad. Je kan het zien op de paar ritjes die hij op Strava heeft gepost. Het zijn de gemiddelde waardes van de top De Lie.

De vraag is waarom hij zo vaak ziek wordt. Is het een verzwakt immuunsysteem door Lyme, is het stress of druk (bij Tudor zou dat toch wat minder moeten zijn dan nu hoop ik), is het brute pech. Wat ook de reden is, zo lang hij zo vaak kwaaltjes tegenkomt zal het ontzettend moeilijk zijn om in topvorm aan koersen te beginnen. Eind vorig jaar had hij wel een relatief lange periode zonder ziektes en dan zag je resultaten. Tot hij uiteindelijk eind september toch ziek werd, en dan was de vorm ook meteen weer weg.

Heb je volkomen gelijk in dat het niet de eerste keer is maar de vorige
keer ging het niet enkel over een insinuatie, maar kwam de aap uit de mouw
dat De Lie het vaak vertikte om zijn noodzakelijke stages in Spanje uit
te voeren, omdat hij liever op de boerderij verbleef.

Nadat dit in de media kwam ging De Lie plots wél naar Spanje, maar
kwam nadien ook weer de aap uit de mouw dat hij daar op het
niveau van de allerbeste wielertoerist, zijn trainingen afgewerkt had.

Je doet alsof elk gerucht de waarheid is. De Lie vertoefde tijdens de winter voor het seizoen 2025 quasi constant in Spanje. En afgelopen winter vooral in Portugal. Meer zelfs hij heeft een huis gekocht in Spanje (of ja was toch paar maanden geleden gaan zoeken naar een huis daar).

Dat hij daar dus niet wil zijn en enkel op zijn boerderij wilt zijn is een fabeltje.

Dat hij niet altijd 100% professioneel is zal wel kloppen. Hij staat bekend als iemand die zich wel eens laat gaan, zowel qua pintjes drinken als qua eten. Hij wilt geen hoogtestages doen, wilt absoluut MTB/gravel in zijn trainingen includeren, etc. En die dingen kunnen verklaren dat hij niet zijn volledig potentieel benut, maar dat verklaart helemaal niet zijn diepe dalen die er komen door fysieke problemen.

Pogacar toch gewoon net voor Evenepoel over de streep? :unsure: Ze waren weer goed aan het kijken :tongue: waar who cares, dit gaan ze allemaal in dezelfde tijd zetten.

Netjes van Kooij, die zou ik niet opgeschreven hebben voor vandaag maar na Merlier en Philipsen puur intrinsiek waarschijnlijk wel de snelste van dit pak.

Yeah eerste van 2de peloton voor Remco. Vingegaard toch wel wat tijd kwijt :s

edit: hebben ze die nu echt in dezelfde tijd gezet wtf ?

Dat ze Pogacar niet zagen naast Evenepoel binnen komen amai

En er waren niet echt gaten dus in een vlakke rit krijg je dan geen tijdsverlies. Beetje jammer van de chaos, Kooi was goed maar zat toch vooral goed hebben niet echt een strijd gezien. Volgende keer dan maar.

Toch echt wel 3 seconden tussen die 2 groepjes, gewoon dikke chance dat de 3 seconden wordt ongedaan gemaakt door 2 lead-outs van Cofidis en XDR die hun werk gedaan hebben en zich laten uitbollen, flauwe regel :s

Toch echt wel 3 seconden tussen die 2 groepjes, gewoon dikke chance dat de 3 seconden wordt ongedaan gemaakt door 2 lead-outs van Cofidis en XDR die hun werk gedaan hebben en zich laten uitbollen, flauwe regel :s
Dit was toch sowieso 5km regel? :unsure: Of was het nog daarvoor?

Sowieso beetje sneu dat je hier tijd zou verliezen door al da zenuwachtig gedoe en de bijhorende valpartijen. Het is genoeg dat er nog 10 ploegen denken dat ze kunnen meedoen voor de prijzen met hun sprinter, als GC mannen zich er dan ook nog tussen gaan smijten tot helemaal op het einde wordt het helemaal link.

Gewoon heel goede regel. Dit is exact waarvoor ze gemaakt is, ervoor zorgen dat klassementsrenners zich niet per se moeten moeien vooraan omdat ze schrik hebben dat er een breukje valt. En het heeft ook zijn effect want Vingegaard en Pogacar bemoeien zich er bijvoorbeeld niet meer mee voorin. Het komt iedereen ten goede dat er niet nog 5 treinen extra voorin rijden.

Ik snap ook niet waarom ge zou willen dat een domme valpartij voor verschillen zorgt?

waar who cares, dit gaan ze allemaal in dezelfde tijd zetten.
Inderdaad. Vingegaard is binnen gebold op de fiets van Campenaerts en verloor in eerste instantie +-10 sec.
Maar ze hebben gewoon iedereen in dezelfde tijd gezet wegens de 3 sec regel. (en misschien klopt dat niet maar de jury gaat hier echt NIET moeilijk over doen se)

Remco en Pogacar zaten wel helemaal mee vooraan.

Dit was toch sowieso 5km regel? :unsure: Of was het nog daarvoor?
Ze vielen nét voor de laatste 5 km. :)

Terug
Bovenaan