Seixas is misschien beter maar hij is 19 jaar en kan hij asap al 3 weken top zijn? Voor mij is Remco favoriet tov Seixas. Lipo? 50/50. Verder heb je nog andere schaduwfavorieten zoals Del Toro. Ook een heel gevaarlijke klant voor het podium.
Ik snap niet waar het vandaan komt dat Seixas beter zou zijn.
Die jongen heeft bewezen dat hij heel goed is en super veel talent heeft. Dat hij potentieel heel veel kan winnen.
Remco daarentegen heeft dat gewoon al bewezen, die heeft al veel gewonnen. Waaronder enkele GC’s in grote en kleine rondes.
Hij is gewoon de betere renner. Hij is niet de allerbeste klimmer, en het vergt hem wat voorbereiding om zijn beste niveau te halen in het hooggebergte.
Maar hij heeft al bewezen dat hij het zeker wel kan.
Maar neem het maar is op tegen een Vingegaard en een Pogacar. In dit werk toch echt wel ongezien hoe sterk die zijn.
Maar hij bewees al dat hij het kan, dit jaar zal hij gewoon moeten bevestigen en hopelijk is hij zelfs dichtergekomen qua niveau.
Persoonlijk heb ik het ook moeilijk met dat Remco nogal simpel afgedaan wordt zuiver als tijdrijder. Terwijl hij veel meer is dan zuiver dat alleen, en veel meer dan dat alleen kan.
Hij heeft natuurlijk al de Vuelta gewonnen en hij was al eens 3des in de Tour. Maar de concurrentie is groter en ook beter geworden en ze rijden sneller dan ooit. De hamvraag is: Kan hij mee met het nieuwe normaal? Of zit hij reeds op zijn max? Op dat vlak is dit inderdaad zijn groot examen.
Laat ons ook gewoon eerlijk zijn, Pogacar is gewoon van een totaal andere planeet.
Als we gewoon naar de feiten kijken dan is hij enkel maar op het EK van 21, WK van 22 en Amstel 24 de betere geweest.
Dus dat zegt genoeg. Als Pogacar uw maatstaf is, nee hem verslaan zal moeilijk zijn.
Maar het is een domme vraag of hij meekan. Hij bewijst constant dat hij meekan en het “normale” niveau van het wielrennen ver overstijgt.