Tour de France 2026

Ik denk dat De Lie toch eens bij een andere ploeg moet proberen..
Hij gaat naar Tudor volgende seizoen. Dit geval heeft natuurlijk niks met de ploeg te maken maar ben het wel eens dat het goed is dat hij weg gaat bij Lotto en de druk die daarbij gepaard gaat.

Het track record van Tudor om toppers te begeleiden in alleszins ook maar matig met Alaphilippe en Hirschi.

Ik heb er zin in!

Super veel Belgen aan de start, de twee sterkste sprinters van het peleton, Evenepoel die toch een klein beetje voor een examen als ronderenner staat.

Laat maar komen :love:

Moeilijk om een voorspelling te maken wie het laken naar zich gaat toetrekken in de ttt morgen!

Zijn wel wat ttt gereden dees jaar maar weinig met dezelfde compositie, buiten de meest recent misschien in de Dauphiné, waar er toch al duidelijker stramienen te ontwaren vielen over wie bij de starting 8 ging zitten voor zaterdag, m.a.w. Visma zal dus wel top zijn.

Benieuwd ook wat Decathlon vermag met andere pionnen, hun laatste ttt was niet wow, maar toen was bv. Hoole er niet bij, en die reed de PN tt toch de stenen uit de grond!

Vraag me ook af bij bijvoorbeeld een Redbull hoe hard de drang gaat zijn om een Armstrong gewijze Pont Saint Nazaire move te doen (hoewel het bij Lance eerder onbewust , want tijd van de 5de telde).

Gaat natuurlijk om het geel, maar denk toch ook wel dat als Remco zich goed voelt, hij misschien de drang gaat hebben om rap alles aan flarden te rijden, al was het maar om een statement te maken wie de haan op het erf is :evil:

Laatst bewerkt:
En dan De Lie die voor de honderdduizendste keer ziek is, hij heeft veel talent maar 't is altijd iets met die jongen. Wout doet niet mee dus de Belgen zullen het moeten hebben van de sprints.
Het is ook niet echt een tour die op Remco's lijf geschreven staat, want er zit maar één ITT tussen, met 500 hoogtemeters op 26km dan nog wel. Dat colletje in die tijdrit lijkt me wel een loper: 9.7km aan 4,3%, in principe moet Remco dat dus wel aankunnen, maar 't is toch allesbehalve een vlakke tijdrit waar alles draait om aerodynamica.

De Belgen moesten het reeds vanaf 2023, voornamelijk van de sprintzege's hebben
ondanks Wout erbij was.

Buiten de Montmartre ritzege tegen een uitgewrongen Pogacar kon Wout in de
voorbije 3 editie's van de Tour, geen enkele sprint meer winnen, geen enkele
individuele tijdrit, geen heuveletappe alsook geen bergetappe.....en dat voor
iemand met een geweldig Tour-palmares tot 2022.

Moeilijk om een voorspelling te maken wie het laken naar zich gaat toetrekken in de ttt morgen!

Zijn wel wat ttt gereden dees jaar maar weinig met dezelfde compositie, buiten de meest recent misschien in de Dauphiné, waar er toch al duidelijker stramienen te ontwaren vielen over wie bij de starting 8 ging zitten voor zaterdag, m.a.w. Visma zal dus wel top zijn.
Zijn wel een paar ferme blokken voor morgen.
Ineos heeft toch mooie line-up qua tijdrijders.

Ik herinner me nog de Vuelta van 6jaar geleden waar Philipsen zocht en streed voor een eerste gc ritwinst. Tranen toen het lukte. Dit jaar kan 'm voor de 5de Tour op rij een rit winnen. Crazy hoe snel het kan gaan.

De Belgen moesten het reeds vanaf 2023, voornamelijk van de sprintzege's hebben
ondanks Wout erbij was.

Buiten de Montmartre ritzege tegen een uitgewrongen Pogacar kon Wout in de
voorbije 3 editie's van de Tour, geen enkele sprint meer winnen, geen enkele
individuele tijdrit, geen heuveletappe alsook geen bergetappe.....en dat voor
iemand met een geweldig Tour-palmares tot 2022.

Uw vriendje blijkbaar meer opgaves dan ritzeges.
:laugh:

Met een gewicht van 59kg en een ftp van 425 watt is de winnaar bij deze toch al gekend? :oi22:
Laten we eerlijk zijn. Scherper dan dit is onmogelijk voor Remco, zo scherp stond hij nog nooit. Hier is elke gram afgemeten en hij is enorm fris en afgetraind.

Wordt hij 5des? So be it. Dan moet hij dat aanvaarden. Dan is dat zijne max.
Wordt hij 3des? Zoveel te beter.

Realistisch gezien is 3des het best mogelijk scenario denk ik. Seixas is misschien beter maar hij is 19 jaar en kan hij asap al 3 weken top zijn? Voor mij is Remco favoriet tov Seixas. Lipo? 50/50. Verder heb je nog andere schaduwfavorieten zoals Del Toro. Ook een heel gevaarlijke klant voor het podium.

Natuurlijk kan Remco ziek worden, hij kan vallen, hij kan misschien toch net te scherp staan (het is een moeilijke oefening). Maar hij zal voor het eerst echt alles op de Tour gezet hebben en hij moet rijden onder het moto: We gaan ervoor en we zien wel waar het schip strand.

Evenepoel die toch een klein beetje voor een examen als ronderenner staat.
Hij heeft natuurlijk al de Vuelta gewonnen en hij was al eens 3des in de Tour. Maar de concurrentie is groter en ook beter geworden en ze rijden sneller dan ooit. De hamvraag is: Kan hij mee met het nieuwe normaal? Of zit hij reeds op zijn max? Op dat vlak is dit inderdaad zijn groot examen.

Laatst bewerkt:
Hij heeft natuurlijk al de Vuelta gewonnen en hij was al eens 3des in de Tour. Maar de concurrentie is groter en ook beter geworden en ze rijden sneller dan ooit. De hamvraag is: Kan hij mee met het nieuwe normaal? Of zit hij reeds op zijn max? Op dat vlak is dit inderdaad zijn groot examen.

Klopt helemaal natuurlijk, mijn verwoording was niet ideaal.

Hij is natuurlijk al in alles geslaagd als renner met zijn palmares, maar ik denk toch dat als hij deze tour zonder echte reden (valpartij, ...) opnieuw snel op een col erdoor zakt dat hij zelf ook wel eens zal beginnen twijfelen aan zijn toekomst als grote ronde renner.

Terug
Bovenaan