Tour de France 2026

Maar goed bij lotto haal je uw beste niveau, zeer sporadisch wel, maar in het leven kan je niet alles hebben!

Dit is toch bijna niet meer serieus.

Bij Alpecin zeggen ze dat ze zich hebben voorbereid op de TTT.
Winnen gaan ze nooit doen maar die geraken toch ook niet dicht genoeg in de buurt van de echte kanonnen om MVDP een kans op geel te geven deze zondag.

Of tis gewoon platte PR praat natuurlijk

Maar goed bij lotto haal je uw beste niveau, zeer sporadisch wel, maar in het leven kan je niet alles hebben!

Dit is toch bijna niet meer serieus.

Wa heeft dit nu weer met Lotto te maken?

Weet ge wat nog het ergste is. Die jongen werd in zijn beloftenjaar en eerste 2 profjaren quasi nooit ziek. Daarna? Niet normaal meer.

Waar heeft die nu weer koeienstront naar binnen gekregen?
Schrijf al maar op: opgave van de Lie in de derde rit.

Het is naar verluidt wel niet zo erg als vorige keer (gelukkig).
Maar ik vraag me ook wel af of het slim is om opnieuw te proberen starten. Aan de andere kant, dan zitten ze bij Lotto zonder sprinter, want op de reservelijst staat er geen denk ik.

Weet ge wat nog het ergste is. Die jongen werd in zijn beloftenjaar en eerste 2 profjaren quasi nooit ziek. Daarna? Niet normaal meer.

De ziekte van Lyme is toch ook niet niks wat ie gehad heeft, kan me niet direct herinneren ooit gelezen te hebben hoe groot de schade was bij De Lie. De bacterie zal nu wel weg zijn, maar je leest toch ook dikwijls dat zoiets soms restschade met zich meebrengt i.e. ontregeling van immuunsysteem en ernstige langdurige vermoeidheid tot gevolg bij niet topsporters.

Laat staan dat je zoiets moet combineren met topsport. Dik frustrerend natuurlijk voor hem :headshake:

ontregeling van immuunsysteem

Dat is inderdaad een piste die bij de ploeg "speelt" ja.
Misschien dat ze bij Tudor internationalere experten kunnen raadplegen.

Nu, voor de Giro was het natuurlijk een ander specifiek geval, daar was het niet enkel hem, maar heel de ploeg die de Famenne Classic had gereden. Het is ook niet dat hij per se harder getroffen was dan anderen.

Allemaal moeilijk te zeggen. Ik hoop voor hem dat hij wat meer geluk heeft volgend jaar, of dat wat ook de reden is ooit opgelost geraakt.

Kan pure brute pech zijn. Maar als uw ster van ziekte naar ziekte gaat dan moet je als ploeg dit toch ernstig nemen.
Dan ga je een oorzaak moeten achterhalen en hierop werken om dit in de toekomst te voorkomen.
En naar mijn gevoel geeft heel de saga De Lie elkaar wel de hand en ligt er wel wat schuld bij de ploeg die hem te vrij laat en te weinig begeleid, ondersteund en zaken verbied.

Als een zwakker immuunsysteem aan de basis ligt dan is dit perfect verklaarbaar. Maar je kan dan toch voorzorgen nemen lijkt me om het risico te beperken.

Remco ziet er scherp uit seg. 4kg minder dan in voorjaar, zit hij dan op 59kg?
Als hij dan nog 425W kan duwen zou dat wel straf zijn.

Kan pure brute pech zijn. Maar als uw ster van ziekte naar ziekte gaat dan moet je als ploeg dit toch ernstig nemen.
Dan ga je een oorzaak moeten achterhalen en hierop werken om dit in de toekomst te voorkomen.
En naar mijn gevoel geeft heel de saga De Lie elkaar wel de hand en ligt er wel wat schuld bij de ploeg die hem te vrij laat en te weinig begeleid, ondersteund en zaken verbied.

Als een zwakker immuunsysteem aan de basis ligt dan is dit perfect verklaarbaar. Maar je kan dan toch voorzorgen nemen lijkt me om het risico te beperken.

Compleet onnozel dit maar had natuurlijk niets anders verwacht van u. Een jongen die vaak ziek wordt is nu al de schuld van de ploeg :laugh: Wat moeten ze doen? Hem een mondmasker laten aandoen als hij thuis rondloopt? Hou het even serieus hé zeg.

Da's zoals zeggen dat Visma schuldig is aan de vele ziektes of valpartijen waarmee Van Aert te maken heeft gehad de voorbij jaren, of nog erger, Kelderman. Slaat op niets. En er zijn nog wel meer renners (bij andere ploegen) in het peloton die constant ziek worden. Maar daar gaan we u natuurlijk niet over horen.

Compleet onnozel dit maar had natuurlijk niets anders verwacht van u. Een jongen die vaak ziek wordt is nu al de schuld van de ploeg :laugh: Wat moeten ze doen? Hem een mondmasker laten aandoen als hij thuis rondloopt? Hou het even serieus hé zeg.

Da's zoals zeggen dat Visma schuldig is aan de vele ziektes of valpartijen waarmee Van Aert te maken heeft gehad de voorbij jaren, of nog erger, Kelderman. Slaat op niets. En er zijn nog wel meer renners (bij andere ploegen) in het peloton die constant ziek worden. Maar daar gaan we u natuurlijk niet over horen.

Je zegt zelf dat ze bij tudor misschien wel internationale experten kunnen raadplegen.
Dus zeg je toch zelf ook gewoon dat de ploeg nu misschien ook niet alles doet om te voorkomen of het op te lossen?

Je doet lacherig erover, maar als blijkt dat hij door het dragen van een mondmasker op bepaalde tijden het serieus kan beperken, ja dan is het de taak van de ploeg om dit op te leggen.
Allez ik denk dat het toch geen geheim is dat De Lie veel vrijheid geniet. Dat is niet erg, maar als blijkt dat door de vrijheid hij echt minder presteert dan moet je ingrijpen.
Net zoals dat hij niet graag op stage gaat, niemand denk ik, maar je moet wel wil je presteren.

Het is gewoon zonde dat zo een supertalent zo vaak niet kan presteren/ niet presteert door misschien hem wel te vrij te laten.
En ja het mentale is belangrijk en hij zal zeker zijn vrijheid nodig hebben. Maar die vrijheid op bepaalde punten wat beperken en wat meer verplichten zal misschien echt zo slecht niet zijn.
Of dat hij door welke reden dan ook niet tot een correcte bepaling en therapie van zijn medische problemen komt.

Je zegt zelf dat ze bij tudor misschien wel internationale experten kunnen raadplegen.
Dus zeg je toch zelf ook gewoon dat de ploeg nu misschien ook niet alles doet om te voorkomen of het op te lossen?

Je doet lacherig erover, maar als blijkt dat hij door het dragen van een mondmasker op bepaalde tijden het serieus kan beperken, ja dan is het de taak van de ploeg om dit op te leggen.
Allez ik denk dat het toch geen geheim is dat De Lie veel vrijheid geniet. Dat is niet erg, maar als blijkt dat door de vrijheid hij echt minder presteert dan moet je ingrijpen.
Net zoals dat hij niet graag op stage gaat, niemand denk ik, maar je moet wel wil je presteren.

Het is gewoon zonde dat zo een supertalent zo vaak niet kan presteren/ niet presteert door misschien hem wel te vrij te laten.
En ja het mentale is belangrijk en hij zal zeker zijn vrijheid nodig hebben. Maar die vrijheid op bepaalde punten wat beperken en wat meer verplichten zal misschien echt zo slecht niet zijn.
Of dat hij door welke reden dan ook niet tot een correcte bepaling en therapie van zijn medische problemen komt.

Maar waarom negeer je telkens (echt als 3x gezegd tegen u ofzo, en het is ook algemeen bekend) dat ze in het verleden bij De Lie wel er dicht op hebben gezeten (en eigenlijk dit jaar ook trouwens). Hij heeft hoogtestages gedaan, hij heeft alles enorm wetenschappelijk benaderd (het was het Lyme voorjaar), maar hij is daar mentaal aan ten onder gegaan en wilde dat niet meer. Wat moet ge dan doen als team? Hem over het randje pushen? Sommige mensen zijn daar gewoon niet voor gemaakt. Uiteindelijk moet dat van de renner zelf komen, niet van de ploeg. Je kan niemand iets verplichten te doen. Gij doet altijd alsof die nooit op stage gaat, alsof die geen blokken doet op training, alsof die niet dieet, alsof die geen heattraining doet, etc. Dat is gewoon complete bullshit.

Ge haat om te haten, gewoon omdat het Lotto is, want ge behandelt geen enkele andere ploeg op deze manier. Het is grappig dat je over Tudor begint, want kun je mij eens uitleggen waarom Alaphilippe daar constant ziek is? Waarom Hirschi sukkelt? Ze hebben daar nochtans geld genoeg.

Ik denk vooral dat ge van niets weet maar graag doet alsof dat wel zo is. En dat je vooral geen enkel idee hebt van wat Lyme met een lichaam kan doen en dat dat helemaal niet zo makkelijk op te lossen is als het er voor iets tussen zit. Dokters weten het zelf niet eens goed. De helft van de dokters gelooft niet eens in echte lange termijneffecten van Lyme (als het goed behandeld is), anderen geloven dan weer dat dat veel langer blijft sudderen dan algemeen geweten. Het is allemaal niet perfect geweten, zoals vele dingen in de medische wereld. Denkt ge dat het als ploeg dan zo makkelijk is om daarmee om te gaan? Daarnaast sukkelt De Lie ook met hardnekkige allergieën. Het verklaar een deel van zijn wanprestaties. Zoals velen die allergieën hebben, vergt het soms tijd om te vinden waarmee je die goed onder controle kunt krijgen (en er zijn genoeg renners in het peloton die er nooit 100% door kunnen presteren).

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan