Tour de France 2026

1ste keer zat hij te ver (zich laten verrassen), de 3de keer had hij geen excuses daar ik vermoed dat het ook gewoon 'op' was (waarschijnlijk ook mentaal: Het hoeft niet meer)

Zat gewoon te ver, ook Pogacar en VDP zaten daar ver. Ze kunnen niet allemaal op rij 1 zitten.

Als koersleek bijna elke rit van de tour kunnen kijken. Ondertussen toch wat bijgeleerd over de sport, maar nog niet alles voor echt te kunnen mee spreken.

Alvast een nieuwe sport gevonden dat ik graag naar kijk.

Wat kom je hier nu vertellen? Dat niemand in de koers nog moet aanvallen?

Gaat het toch totaal niet over, het is niet omdat VDP hier nu nog "net" wint dat je daarom een punt maakt met je grote motoren.

Tuurlijk mogen grote motoren koers maken, niemand heeft daar iets op tegen, maar met het huidige parcours i.e. dat er nog 10km ligt tussen top mont martre en de meet, was dit een pure outlier, niks meer niks minder. (Je kan dit niet vergelijken met de overwinning van Wout want dat was er maar 6km).

Scenario met 1 man alleen, die redt het niet.
Scenario met 2 man, grote motoren is niet voldoende, je moet echt de 2 grootste motoren hebben tout court + hoop geluk.

Wie heeft zo’n absurde drang om nog te willen winnen en heeft nog overschot genoeg na een zware ronde als GC rider/leader, Remco duidelijk niet. Wie kan in de laatste 300 meter letterlijk nog door een muur gaan, zoals Mathieu zijn er echt geen 3. De combo van vandaag en hoe het finaal gelopen is, want eigenlijk zijn ze gewoon ingelopen, is zo uitzonderlijk. En de kans dat al deze variabelen, bij een volgende Parijs rit met Mont Martre, opnieuw kunnen gerepliceerd worden is bijna onmogelijk!

Scenario 3, wat @ShadesOfJae zegt, als er meerdere mannen samen boven komen, heeft het net nog minder kans op slagen, want dan gaan er altijd 1 of 2 bijzitten die niet het volledig pond geven en in dit scenario was een sleper erbij = gepakt worden.

Laatst bewerkt:
Wel benieuwd naar die nieuwe doelen. Groene trui? Parijs-tours? Gullegem koerse?

Renaat en Jose incluis
Uiteraard pieken naar grote prijs Poeske Scherens.

Edit: niet eens dat er met meer renners in vlucht het niet kan slagen tot het einde. Hangt zoals altijd af van de renners die meezitten.

Gewoon positie spel zowel de eerste keer als derde keer zat hij veel te ver.
Je zag het zo gebeuren in die laatste ronde. Als je zag hoe daar allerlei ploegen zich kwamen tussen wringen die daar eigenlijk niks te zoeken hadden (zoals oa Visma) wist je direct al dat het moeilijk ging zijn voor Remco om bij de eerste 10 op te draaien.
Gewoon afwisselend, paar jaar dit paar jaar sprint, als je dit elk jaar doet is de novelty er ook rap af, lijkt me.
VDP wint hier puur omdat hij een GOAT als Pogi mee heeft.
vdP wint hier ook gewoon omdat Trek niet thuis geeft. Hoe is het mogelijk dat Pedersen daar moedersziel alleen zit? Dat krijg je toch niet uitgelegd?

Ik was eigenlijk verrast dat het nog zó close werd, mede omdat er in het ultieme slot tóch nog iemand van NSN wakker werd, maar je zag al in de afdaling dat ze met nog 2 man van Decathlon over alleen er nóóit nog naartoe konden. Als Trek daar nog Simmons en Vacek bij heeft krijg je toch een ander scenario imo en die mannen moeten er met hun kwaliteit toch altijd nog bij zitten daar imo. Skjellmose ook een inspanning gedaan op een moment dat dat eigenlijk niet echt had gemoeten om dan veel te vroeg af te haken... dan moet Pedersen misschien ook niet van zo ver die sprint al inzetten.

Los daarvan schitterende koers, pure reclame voor het wielrennen. Meer van dit.

Gaat het toch totaal niet over, het is niet omdat VDP hier nu nog "net" wint dat je daarom een punt maakt met je grote motoren.

Tuurlijk mogen grote motoren koers maken, niemand heeft daar iets op tegen, maar met het huidige parcours i.e. dat er nog 10km ligt tussen top mont martre en de meet, was dit een pure outlier, niks meer niks minder. (Je kan dit niet vergelijken met de overwinning van Wout want dat was er maar 6km).

Scenario met 1 man alleen, die redt het niet.
Scenario met 2 man, grote motoren is niet voldoende, je moet echt de 2 grootste motoren hebben tout court + hoop geluk.

Wie heeft zo’n absurde drang om nog te willen winnen en heeft nog overschot genoeg na een zware ronde als GC rider/leader, Remco duidelijk niet. Wie kan in de laatste 300 meter letterlijk nog door een muur gaan, zoals Mathieu zijn er echt geen 3. De combo van vandaag en hoe het finaal gelopen is, want eigenlijk zijn ze gewoon ingelopen, is zo uitzonderlijk. En de kans dat al deze variabelen, bij een volgende Parijs rit met Mont Martre, opnieuw kunnen gerepliceerd worden is bijna onmogelijk!

Scenario 3, wat @ShadesOfJae zegt, als er meerdere mannen samen boven komen, heeft het net nog minder kans op slagen, want dan gaan er altijd 1 of 2 bijzitten die niet het volledig pond geven en in dit scenario was een sleper erbij = gepakt worden.
Ja man. Ik kom uit de tijd dat er geen scenario's waren en Fons De Wolf met 15min voorsprong de laatste ronde in gaat. Bij de amateurs weliswaar.

Dus alle mogelijke scenario's voor mij toch een beetje de boom in. Scenario's zullen mij worst wezen. Scenario's wringen de koers enkel maar de nek om.

Laatst bewerkt:
Ik was op weg terug van ons familieweekend dus niet live kunnen kijken, maar zonet de laatste 30km herbekeken. Amai :love2: :love2:

Beter wordt de koers niet, dat is gewoon een monument op het einde van de grootste/zwaarste ronde van het seizoen. En dan heb je de 2 grootste coureurs van deze tijd, dat publiek, die setting, dat einde... Beter wordt het echt niet dan wat we vandaag gezien hebben.

Nog een merkwaardige uitspraak van De Cauwer. Del Toro is 3de dank zij⁸ Pogacar. Maar dat is logisch, want Pogacar gaat Del Toro nog kunnen gebruiken bij zijn volgende tourdeelnames.

Hallo. Als Pogacar nr 6 en 7 op zijn palmares zet, dan zal het owv de kwaliteiten van Pogacar zijn toch wel! Pogacar zal Del Toro niet nodig hebben. Want als Pogi ooit Del Toro nodig heeft, dan wint hij de toer niet meer.

Wat een nonsens Josê. Maar van een Hifi-meubel verwacht ik niet veel meer. Hopeloos.

Laatst bewerkt:
Tour is afgelopen. Enkele bevindingen:

- We gaan Carapaz missen als hij ermee stopt.
- Merlier blijft de snelste van de hoop.
- Pedersen heeft berenbloed in zich. Dat gaat een traantje wegpinken worden na het WK in Kopenhagen.
- Decathlon moet Kooij blijven meenemen. Is geen blok aan het been.
- Seixas is rijp voor Giro / Vueltawinst. Hopelijk heeft hij zich niet wurm gereden en kan hij nog een mooie Lombardije erbij breien.
- In welke staat Remco verkeert in februari of maart maakt niet uit, hij is altijd op de afspraak bij zijn grote doelen.
- Derde in 2024, nu tweede, winst in 2028?
- Zonder ongelukken breekt Pogacar Cav' record in 2028. Het zou tevens een mooi moment zijn om te stoppen met een hopelijk 6e en geen 7e Tourwinst.
- Simmons is voor mij dé man vd Tour, op de ritwinnaars na. Was best onder de indruk bergop.
- Italië :help:Waar waren ze? Af en toe Piganzoli en Cattaneo. That's it.
- Mathieu mogen we ook eens testen hoe diep die kan gaan en supermensen van die zijn bloed maken.

Uiteraard pieken naar grote prijs Poeske Scherens.

Edit: niet eens dat er met meer renners in vlucht het niet kan slagen tot het einde. Hangt zoals altijd af van de renners die meezitten.
Afgevoerd 🫠 van Tour of Leuven geëvolueerd naar de laatste rit in de Renewi Tour.... Alle grandeur weg!

Terug
Bovenaan