Tour de France 2026

Waarom zinloos energie verspillen vandaag voor mogelijks wat secondjes als je morgen en overmorgen met minuten kan goochelen?

En tuurlijk is die al contect met plek 2 (heeft ie ook al gezegd in interviews) en terecht

Morgen zal het ook wel meevallen qua tijdverlies, dat "stuk vallei" is gigantisch morgen, Pedersen kan nog eens voor de punten gaan. Lijkt met dat einde van de tour een beetje underwhelming gaat worden :x

Vingegaard weg, Lipo weg. McNulty opgave, Yates en Wellens op halve kracht, schiet niet veel meer over voor een UAE om nog te controleren.
Lijkt me minder en minder waarschijnlijk dat een favoriet gaat meedingen voor ritwinst komende 2 dagen.

Waarom dan op kop rijden?

Hij reed niet op kop hé zijn ploegmaats deden dat voor hem. Iemand moet het doen, hij had er nog genoeg zitten die het ook kunnen dus waarom niet? Hij zat de ganse tijd mooi vooraan op zijn gemak moest niet wringen geen uitnodiging aan anderen om nog proberen koers te maken gewoon op een constant (voor die mannen doenbaar) tempo binnen rijden.

Ik heb Remco toch ook niet op kop gezien. In de laatste km had hij nog één ploegmaat bij zich en die reed op kop met Remco als 2de in het wiel. En tijdens de sprint ging hij wel mee maar bleef hij in het wiel zitten.

Morgen zie ik toch ook weinig verschillen. De laatste klim is iets zwaarder maar that is it. Misschien gaat er wel een strijd zijn tussen Del Toro en Seixas. Ik zou zeggen: Laat ze met twee het maar uitvechten en rijd je tempo.

De laatste bergrit is wel nog ne hele zware. Als je daar slechte benen hebt kan je nog 'alles' verliezen. Remco moet zich gewoon sparen sparen sparen. Ik zou als ik hem was, nog nul risico nemen. Pogacar kan nog altijd een inzinking krijgen van jewelste (dan moet je wel aanvallen) maar anders is het zijn 2de plaats verdedigen hé en gewoon tijdig binnenkomen.

Laatst bewerkt:
Ik zie Carapaz komende 2 dagen wel nog eens voor ritwinst gaan, heeft genoeg achterstand. Vormt geen bedreiging voor niemand qua GC bijna op dit moment, en is tegelijk beter dat een paar die voor hem staat in de top 10, idealer kan haast niet!

Grappig want ze hebben dit jaar het puntensysteem veranderd dat ritwinnaars nog harder worden beloond dan vroeger.
(Ritwinnaars krijgen nu 20 punten meer dan vorig jaar).
Tussensprint maar 5 punten gestegen.

De rit die Pedersen wint was ook niet gecatalogeerd voor de volle 70 punten ;)

Als Pedersen die puntentrui haalt is het door zijn aanvallende koersstijl en het feit dat Merlier de oppersprinter is dit jaar.

De Puntentrui is nu eenmaal niet hetzelfde als de Sprinttrui
Is correct maar desalniettemin een jammere vaststelling. Uiteraard wel volledige credits naar de aanvalsdrang van Pedersen.

Morgen zal het ook wel meevallen qua tijdverlies, dat "stuk vallei" is gigantisch morgen, Pedersen kan nog eens voor de punten gaan. Lijkt met dat einde van de tour een beetje underwhelming gaat worden :x

Vingegaard weg, Lipo weg. McNulty opgave, Yates en Wellens op halve kracht, schiet niet veel meer over voor een UAE om nog te controleren.
Lijkt me minder en minder waarschijnlijk dat een favoriet gaat meedingen voor ritwinst komende 2 dagen.
Op de Alpe kan je tijdens een mindere dag gerust een minuut of meer verliezen en als je echt ziek bent meerdere minuten.

Ik heb Remco toch ook niet op kop gezien. In de laatste km had hij nog één ploegmaat bij zich en die reed op kop met Remco als 2de in het wiel. En tijdens de sprint ging hij wel mee maar bleef hij in het wiel zitten.

Morgen zie ik toch ook weinig verschillen. De laatste klim is iets zwaarder maar that is it. Misschien gaat er wel een strijd zijn tussen Del Toro en Seixas. Ik zou zeggen: Laat ze met twee het maar uitvechten en rijd je tempo.

De laatste bergrit is wel nog ne hele zware. Als je daar slechte benen hebt kan je nog 'alles' verliezen. Remco moet zich gewoon sparen sparen sparen. Ik zou als ik hem was, nog nul risico nemen. Pogacar kan nog altijd een inzinking krijgen van jewelste (dan moet je wel aanvallen) maar anders is het zijn 2de plaats verdedigen hé en gewoon tijdig binnenkomen.
iets zwaarder? 5km langer en anderhalve percent steiler. Is echt wel een heel stuk zwaarder dan wat ze vandaag kregen te verduren, ook weer een dag verder in de Tour dus weer een stuk extra vermoeidheid in de benen.

iets zwaarder? 5km langer en anderhalve percent steiler. Is echt wel een heel stuk zwaarder dan wat ze vandaag kregen te verduren, ook weer een dag verder in de Tour dus weer een stuk extra vermoeidheid in de benen.
De rit is wel relatief kort.

Voor een topper (het zijn geen amateurrekes se) met goeie benen is het 'iets' zwaarder. Voor iemand met slechte benen / ne offday is het 'veel' zwaarder hé. :tongue: Maar goed alles is relatief.

Remco voelt zich momenteel wel goed.

Interview met Van Gils

Remco gaf in ieder geval een uitstekende indruk. "Toen ik op die slotklim op kop reed, hoorde ik Remco in mijn oortje: "Het mag toch iets rapper. Ik vond dat ik nochtans al heel snel reed.

"Laat mij met rust!", was het speelse antwoord van Van Gils. :rofl:

Ja, hij kan meer verliezen dan winnen door zot te doen. In normale omstandigheden is Pogacar altijd beter bergop (tenzij die ziek is ofzo).

Het zou toch echt zonde zijn dat UAE op deze manier minder sterk wordt of wie weet zelfs de tour verliest. Op zich wel een reuzekans voor Remco.

Vraag me ook af of al die maatregelen bij UAE niet te laat komen. Als iemand symptomen heeft is het meestal al te laat qua besmetting/overdracht, dacht ik? Nuja niets doen kan ook niet natuurlijk.

Als het noodlot zou toeslaan voor Pogacar dan zal het toch tot in het kwadraat gedownplayed worden.
Ergens begrijpelijk, maar je dwingt een overwinning ook af op verschillende manieren. Een consequent parcours rijden, geen fouten maken ( Vingegaard en Lipo deden dat wel), niet ziek worden en gewoon op het hoogste niveau zijn. Dat ziek worden kan je niet altijd aan doen, maar als bijna heel uw team ziek wordt dan is er ergens toch slordig geweest.
Gestolen of gekregen zal het zeker niet zijn.

Laat ons hopen dat het niet gebeurt, want zonder discussie is Pogacar wel de verdiende winnaar.

Als het noodlot zou toeslaan voor Pogacar dan zal het toch tot in het kwadraat gedownplayed worden.
Ergens begrijpelijk, maar je dwingt een overwinning ook af op verschillende manieren. Een consequent parcours rijden, geen fouten maken ( Vingegaard en Lipo deden dat wel), niet ziek worden en gewoon op het hoogste niveau zijn. Dat ziek worden kan je niet altijd aan doen, maar als bijna heel uw team ziek wordt dan is er ergens toch slordig geweest.
Gestolen of gekregen zal het zeker niet zijn.

Laat ons hopen dat het niet gebeurt, want zonder discussie is Pogacar wel de verdiende winnaar.
Ge zit altijd met een incubatietijd natuurlijk. Dus ge zou dan in elke Tour in feite al preventief moeten maatregelen nemen (zoals met COVID), aangezien iemand al besmettelijk kan zijn alvorens er symptomen zijn. Ondertussen kan die heel de ploeg besmetten, als je pech hebt.

Het worden nog bange laatste dagen voor Pogacar, dat sowieso.
Dat idee van Del Toro op podium zullen ze ook wel laten varen zeker?
Zal uiteindelijk toch moeten werken voor Tadej op dit ogenblik.

Terug
Bovenaan