Tour Auvergne - Rhône-Alpes

Lijkt me ook bijna onwaarschijnlijk om in 3 weken tijd die achterstand weg te werken, een tijdrit liegt niet.
Tcho, het is wel een ploegentijdrit... dat is toch nog iets apart. Als je daar net iets te ver over u toeren gaat en je kan niet vlot terug inpikken achteraan dan ga je er gewoon genadeloos uit, zeker bij Visma. Je móet ook mee in de ketting, je kan niet effe 20W minder trappen bij wijze van spreken.

Laat ons 2024 ook even niet vergeten... Evenepoel moest zich in die Dauphiné beperken tot schade beperken bergop en dat was niet eens tegen Pogacar en Vingegaard maar tegen een nog "zwakker" deelnemersveld als dat van afgelopen Giro waar hier zo schamper over gedaan werd. Dat zag er toen echt niet fraai uit, maar een maand later was hij dan wel plots afgetekend best of the rest in de Tour.

Dat Van Aert echt een rol gaat spelen in Barcelona zoals hij dat graag zou gewild hebben daar geloof ik niet echt in, maar nu al zeggen dat het weer voor spek en bonen zal zijn tot in Parijs lijkt mij eerder voorbarig. En bij Van Aert blijft er wel één zekerheid: er zijn weinig renners die minder aftakkelen tijdens zo'n GT.

Waarom zou Wout het niet kunnen maken om er in de Tour maar wat
tussen te gaan rijden? En wat maakt het voor Vingegaard uit in welk
vormpeil Wout aan de start staat, als zijn superknecht wééral geslepen
weet te ontsnappen aan het zwaardere knechtenwerk voor Jonas.

Deed hij niet exact hetzelfde in de Tour van verleden jaar? toen hij circa
17 snipperdagen nam en vooral in de bergetappe's tegen Jonas zei:
" Mij niet bellen, ik moet me sparen voor mijn eigen ritten"

Ben jij Nick Nuyens ofzo ?
Ik ken er weinigen die zo trollen of haten op WVA

Zijn tour was zeker minder, maar het is niet dat wout niks heeft betekend in 2025 voor de ploeg Visma.
Wout heeft iets teveel miserie sinds 2024 , om terug op het continu niveau te raken van 2020-2023
Als je niet het nodige klimniveau/vorm hebt, kan je nu eenmaal in bergetappes niet veel doen voor Vingegaard.

Het zijn en blijven mensen , het zijn net nog geen robots.

Zijn tour was zeker minder, maar het is niet dat wout niks heeft betekend in 2025 voor de ploeg Visma.
Wout heeft iets teveel miserie sinds 2024 , om terug op het continu niveau te raken van 2020-2023
Als je niet het nodige klimniveau/vorm hebt, kan je nu eenmaal in bergetappes niet veel doen voor Vingegaard.

Het was reeds vanaf 2023, dus nog lang voor zijn crashjaar in 2024, dat je Wout
in de Tour, in haast alle bergetappe's aan de voet van de klim al geparkeerd zag
staan of zelden of nooit in de vlucht meezat om Jonas nadien in het klimwerk bij te staan.

Dat zijn klimniveau in verval gegaan zou zijn na de Tour'22 en dus nog voor de blessure's
van 2024? Kan perfect, maar dan is het wel merkwaardig dat als hij niet voor een kopman
dient te knechten, zoals in de Vuelta'24 en de Montmartre-etappe, plots zijn klimniveau terug heeft.

En nu hij in deze Dauphiné Jorgenson dient bij te staan, ging het ook 3x de mist in.....om
op dag 4, voor eigen zege te rijden en plots met geweldige sprintersbenen zat.

Montmartre heeft toch niets met klimniveau te maken?

En in 2023 was hij toch wel op niveau: bvb in rit 6 was hij mee in de vroege ontsnapping en was op 5km nog op kop aan het rijden voor Vingegaard of in rit 14 richting Joux Plane ook tot diep in de finale kunnen werken voor Vingegaard. Dus heeft daar wel het nodige werk verzet.

Met zijn hulp won Simon Yates vorig jaar nog één of andere derderangs wedstrijd, na een toch puike prestatie in een zware bergetappe voor een renner zoals Wout Van Aert, die blij mag zijn dat hij nog een profcontract heeft gezien zijn ondermaats presteren.

Of wie zou jij dan meenemen in plaats van WVA?

Wilco? Is al terug in competitie na zijn val in de Giro, iemand met metier/motor. Maar Wout zijnde als je bij de eerste beste heuvel er al uit moet (niet da zijn GC er toe doet ma staat al bijna op 3 kwartier :wtf:), dan heb je toch weinig te zoeken in de Tour. Het is nu niet dat ik hem zie de eerste 100-150 km gregario spelen en het peloton op sleeptouw nemen ofzo. :x

Persoonlijk ben ik er mee akkoord dat zelfs profrenners geen robots zijn. Maar dan moet je hun salaris eens zien. En dan begin ik iets anders te denken.

Ik troll niet op Wout hoor. Ik heb wel al op de kap van Remco gezeten. Omdat ik het er moeilijk mee heb dat hij een jaarsalaris heeft van 6,6 milj eur zonder bonussen en zonder franchises/reclame.

Dan is het voor mij moeilijk te appreciëren dat je 67 dagen op voorbereiding trekt. Ik vind dat het evenwicht een beetje zoek is.

Wout zijnde als je bij de eerste beste heuvel er al uit moet (niet da zijn GC er toe doet ma staat al bijna op 3 kwartier :wtf:), dan heb je toch weinig te zoeken in de Tour

giphy.gif

Persoonlijk ben ik er mee akkoord dat zelfs profrenners geen robots zijn. Maar dan moet je hun salaris eens zien. En dan begin ik iets anders te denken.

Ik troll niet op Wout hoor. Ik heb wel al op de kap van Remco gezeten. Omdat ik het er moeilijk mee heb dat hij een jaarsalaris heeft van 6,6 milj eur zonder bonussen en zonder franchises/reclame.

Dan is het voor mij moeilijk te appreciëren dat je 67 dagen op voorbereiding trekt. Ik vind dat het evenwicht een beetje zoek is.
Als zijn broodheer (diegene die hem betaalt) ermee akkoord is, waarom zou jij dan anders moeten oordelen of betaal jij hem? En hij heeft al heel veel return gegeven in het voorjaar met de (idiote) hype voor de RVV en zijn winst en AGR en zijn 3de plaatsen in RVV en LBL

Deed hij niet exact hetzelfde in de Tour van verleden jaar? toen hij circa
17 snipperdagen nam en vooral in de bergetappe's tegen Jonas zei:
" Mij niet bellen, ik moet me sparen voor mijn eigen ritten"
Mensen vergeten snel. De vrouw van Vingegaard had net voor de Tour ''openlijk' zware kritiek geuit op VA.
VA heeft publiekelijk daarover weinig gezegd maar heeft toen dat laatste inderdaad toegepast.

Geen idee of hij anders hard gewerkt zou hebben voor Vingegaard maar nu was het een ferme ruzie.

"Je zorgt voor onrust": scherpe uitspraken van vrouw van Jonas Vingegaard veroorzaken "vervelende situatie"

Als zijn broodheer (diegene die hem betaalt) ermee akkoord is, waarom zou jij dan anders moeten oordelen of betaal jij hem? En hij heeft al heel veel return gegeven in het voorjaar met de (idiote) hype voor de RVV en zijn winst en AGR en zijn 3de plaatsen in RVV en LBL
Remco wordt betaald door de sponsors en die worden betaald door de klanten die hun producten en services kopen. Dus ik en jij.

Persoonlijk vind ik dat je geen 67 dagen uit competitie kan blijven à rato van zijn salaris van 27.000Eur per dag. Maar dat is persoonlijk. Maar de cijfers zijn de cijfers.

Mensen vergeten snel. De vrouw van Vingegaard had net voor de Tour ''openlijk' zware kritiek geuit op VA.
VA heeft publiekelijk daarover weinig gezegd maar heeft toen dat laatste inderdaad toegepast.

Geen idee of hij anders hard gewerkt zou hebben voor Vingegaard maar nu was het een ferme ruzie.

"Je zorgt voor onrust": scherpe uitspraken van vrouw van Jonas Vingegaard veroorzaken "vervelende situatie"

Vingegaard was al gefrustreerd toen hij voor aanvang van de Tour
van Visma vernam dat Van Aert zijn ritten mocht uitkiezen om voor
eigen zege te rijden.

Vingegaard ging daarover jammeren aan de keukentafel tegen zijn Trine,
en om zelf buiten schot te blijven, liet Vingegaard zijn klachtenformulier
door zijn vrouw aan de ploeg en in de media bezorgen en daardoor moest zij
dan maar de klappen opvangen. Wat een held.....

Al snel werd in de Tour duidelijk dat Vingegaard's vermoeden op een
niet zo loyale en toegewijde Van Aert, niet onterecht was.

Laatst bewerkt:
Toch weer een opsteker voor Wout. Zijn sprint is dit seizoen ook weer een heel pak meer op niveau dan de 2 jaar daarvoor.

Remco wordt betaald door de sponsors en die worden betaald door de klanten die hun producten en services kopen. Dus ik en jij.

Persoonlijk vind ik dat je geen 67 dagen uit competitie kan blijven à rato van zijn salaris van 27.000Eur per dag. Maar dat is persoonlijk. Maar de cijfers zijn de cijfers.

Gohjah der zijn " atleten" die zoveel verdienen die niet eens binnen het kader een strafschop kunnen trappen.

Het is maar in welk kader je het allemaal ziet. (Zichtbaarheid is naast sportieve prestaties ook belangrijk voor sponsors (bv. Moonen)

Ik wil zelf voor 1000 euro per dag gerust 300 dagen competitie rijden , maar ik vrees ondanks dat ik zo goedkoop ben dat ze niet tevreden zullen zijn bij Red bull. 😉

Terug
Bovenaan