Reverz
Well-known member
Tcho, het is wel een ploegentijdrit... dat is toch nog iets apart. Als je daar net iets te ver over u toeren gaat en je kan niet vlot terug inpikken achteraan dan ga je er gewoon genadeloos uit, zeker bij Visma. Je móet ook mee in de ketting, je kan niet effe 20W minder trappen bij wijze van spreken.Lijkt me ook bijna onwaarschijnlijk om in 3 weken tijd die achterstand weg te werken, een tijdrit liegt niet.
Laat ons 2024 ook even niet vergeten... Evenepoel moest zich in die Dauphiné beperken tot schade beperken bergop en dat was niet eens tegen Pogacar en Vingegaard maar tegen een nog "zwakker" deelnemersveld als dat van afgelopen Giro waar hier zo schamper over gedaan werd. Dat zag er toen echt niet fraai uit, maar een maand later was hij dan wel plots afgetekend best of the rest in de Tour.
Dat Van Aert echt een rol gaat spelen in Barcelona zoals hij dat graag zou gewild hebben daar geloof ik niet echt in, maar nu al zeggen dat het weer voor spek en bonen zal zijn tot in Parijs lijkt mij eerder voorbarig. En bij Van Aert blijft er wel één zekerheid: er zijn weinig renners die minder aftakkelen tijdens zo'n GT.

), dan heb je toch weinig te zoeken in de Tour. Het is nu niet dat ik hem zie de eerste 100-150 km gregario spelen en het peloton op sleeptouw nemen ofzo.