Toprestaurants

Bachtekerke is inderdaad niet goedkoop maar ik heb dat wel vaker bij de restaurants in het Gentse waar ik wel vaker (zakelijk) ga lunchen: Bachtekerke, Fou d'O, Patyntje, d'Ouwe Hoeve, Nenuphar, Halifax, Terrazza, Boulevard, ...
De weeklunch neem ik nooit, maar met een aperitief, flesje wijn, sharing voorgerecht, hoofd en koffietje zit je vrij vlot aan 100 EUR/pp. Ligt dus zeker niet aan Bachtekerke, al is het wel één van de duurdere.
Ja Fou d'O, Halifax en Nenuphar zijn dan ook wel zaken die we meestal vermijden met klanten. Dan kan je beter gaan lunchen in Pulpo of M-eat oid op de Kortrijksesteenweg, da's nog schappelijk.

Ja Fou d'O, Halifax en Nenuphar zijn dan ook wel zaken die we meestal vermijden met klanten. Dan kan je beter gaan lunchen in Pulpo of M-eat oid op de Kortrijksesteenweg, da's nog schappelijk.
In Pulpo ben ik dan wel weer 2 keer slecht gevaren dus die vermijd ik sindsdien 😛
M-eat ken ik niet, zal ik eens opzoeken, merci.

Probleem is dat je centrum Gent vaak wil vermijden en dan beland je voor een lunch gewoon al heel snel in bovenstaande restaurants, al is dat misschien ook omdat ik nooit heel hard op zoek ga... de gekende selectie is ook gewoon makkelijk en 'veilig'.

In Pulpo ben ik dan wel weer 2 keer slecht gevaren dus die vermijd ik sindsdien 😛
M-eat ken ik niet, zal ik eens opzoeken, merci.

Probleem is dat je centrum Gent vaak wil vermijden en dan beland je voor een lunch gewoon al heel snel in bovenstaande restaurants, al is dat misschien ook omdat ik nooit heel hard op zoek ga... de gekende selectie is ook gewoon makkelijk en 'veilig'.
Ah ik enkel goeie ervaringen dus kijk 🤷‍♂️
Het Thais restaurant op de ovonde in Zwijnaarde is ook fenomenaal goed voor zijn prijs vind ik :love: lunch daar is €22, maar enorm smaakvol. Wel niets chics, maar zeker een aanrader!

Wij lunchen zeer veel voor amper €13, en eerlijk gezegd altijd lekker hoor. En vooral niet teveel, want anders doe je toch echt niets meer in de namiddag denk ik dan.

Fijne zaakjes in het Limburgse

Artichoc - Hasselt
Ross - Hasselt
La Fontanella - Hasselt
De levensboom - Hasselt
Restaurant U - Genk
De Tafelaer - Kuringen
De Stadt van Luijck - Sint Truiden

afgelopen vrijdag naar Lille (FR) geweest om te gaan eten in La Bellezza.

Zeker een aanrader, niet duur en heel lekkere Italiaanse keuken.
Ook wel heel mooi en gezellig restaurant.

Fijne zaakjes in het Limburgse

Artichoc - Hasselt
Ross - Hasselt
La Fontanella - Hasselt
De levensboom - Hasselt
Restaurant U - Genk
De Tafelaer - Kuringen
De Stadt van Luijck - Sint Truiden

Stadt van Luijck is inderdaad top. Echt genoten daar!

Ik ga in november met mijn vriendin naar Gent. Ze wilt graag eens iets chiquer gaan eten (voor de eerste keer, dus sfeer en gezelligheid is ook belangrijk). Helaas was ik net 1 dag te laat om te reserveren bij Vrijmoed (sta op wachtlijst, maar kans lijkt me klein).

Iemand heeft me Commotie aangeraden (14,5,2 koksmutsen) of BarBask (14,5; 2 koksmutsen)
Voorkeur lijkt me naar eerste te gaan, al zal er dan met een taxi naar toe moeten gaan (logeren dichtbij citadelpark).

Iemand ervaringen?

Vorige week naar bar bask geweest.
Eten is fantastisch, setting en beleving minder 'chique', maar dat hangt er vanaf wat je prioriteit is of wat je wil natuurlijk.
Commotie heb ik jaren geleden geweest in hun vorige pand, staat ook op mijn lijst om nog eens heen te gaan.
Beleving en sfeer zal meer in de trend zijn van vrijmoed.
Bar bask kan je vergelijken met door73.
Oak/Publiek/Karel de stoute zijn uiteraard ook nog aanraders.

Deze week gaan eten bij Boury, de lunch voor twee personen. Toch wel crimineel veel geld voor “wat het maar is”.

De aangepaste wijnen laten vallen want wij drinken geen wijn, dan de “aangepaste sapjes” gekozen en dan zit je opeens tijdens je hoofdgerecht warme thee te drinken… Ook vanaf het begin het gevoel gehad dat je weinig rust had om op je gemak te zijn. Als je je bestek neerlegde, was het na 10 seconden al weggenomen, 30 seconden later iemand anders aan je tafel om de kruimels weg te doen, dan 5 seconden later een derde persoon die je water kwam bijvullen en de vierde persoon stond al te trappelen want stond daar met je maaltijd klaar om op te dienen. Nooit het gevoel gehad dat we op ons gemak waren. Mijn vrouw was even naar het toilet, iemand van de bediening passeerde en schoof de stoel terug onder tafel en paar tellen later kwam er iemand de serviette opvouwen.

Qua eten uiteraard heel verfijnd maar Tim is duidelijk liefhebber van tomaten, bosbessen en citroenmousse. Zat het niet in je drank, dan zat het in je eten. Beetje eentonig allemaal. Het vlees van mijn vrouw was ook beter gebakken dan mijn vlees, als het dan toch van de details afhangt…

Voor de lunch + aangepaste sappen (trouwens duurder dan de aangepaste wijnen) + één koffie à 16€ met wat versnaperingen erbij, kwam het toch neer op 640€ voor ons beide.

Oja “forfait water” à 12€ per persoon 😂

Het kan ook zijn dat ik een 3-sterren restaurant niet kan appreciëren natuurlijk.

Exact de reden waarom ik nooit naar zulke restaurants ga. Meestal is hun personeel ook nog eens jong en goedkoop (die worden opgegeild dat daar werken goed is voor hun cv) waardoor je eigenlijk de chef-kok zijn villa's aan het afbetalen bent.

Forfait water €12
Koffie €16
...

ze doen maar ;)

genoeg restaurants waar je top kan eten voor €150 pp

Deze week gaan eten bij Boury, de lunch voor twee personen. Toch wel crimineel veel geld voor “wat het maar is”.

De aangepaste wijnen laten vallen want wij drinken geen wijn, dan de “aangepaste sapjes” gekozen en dan zit je opeens tijdens je hoofdgerecht warme thee te drinken… Ook vanaf het begin het gevoel gehad dat je weinig rust had om op je gemak te zijn. Als je je bestek neerlegde, was het na 10 seconden al weggenomen, 30 seconden later iemand anders aan je tafel om de kruimels weg te doen, dan 5 seconden later een derde persoon die je water kwam bijvullen en de vierde persoon stond al te trappelen want stond daar met je maaltijd klaar om op te dienen. Nooit het gevoel gehad dat we op ons gemak waren. Mijn vrouw was even naar het toilet, iemand van de bediening passeerde en schoof de stoel terug onder tafel en paar tellen later kwam er iemand de serviette opvouwen.

Qua eten uiteraard heel verfijnd maar Tim is duidelijk liefhebber van tomaten, bosbessen en citroenmousse. Zat het niet in je drank, dan zat het in je eten. Beetje eentonig allemaal. Het vlees van mijn vrouw was ook beter gebakken dan mijn vlees, als het dan toch van de details afhangt…

Voor de lunch + aangepaste sappen (trouwens duurder dan de aangepaste wijnen) + één koffie à 16€ met wat versnaperingen erbij, kwam het toch neer op 640€ voor ons beide.

Het kan ook zijn dat ik een 3-sterren restaurant niet kan appreciëren natuurlijk.
Lijkt me inderdaad toch iets persoonlijk te zijn want mij stoort dat absoluut niet. Met de sommelier of naar het einde toe (keuze van digestif etc) ga ik eens een babbeltje doen maar voor de rest heb ik dat eigenlijk amper door als er aan tafel iets gebeurt, je hoeft daarom niet te stoppen met babbelen ofzo 😄.

Went ook wel als je dat een paar keer gedaan hebt. Los daarvan vind ik 3* ook wel stilaan héél stevig qua prijs, zelfs 2* tikt op de duur al stevig aan.

Wij willen ook voor de lunch gaan naar daar maar op hun site staat 175 per persoon. Hoe kom je dan aan 640 kost de drank daar zo veel ?

Wat was het als lunch als ik vragen mag.

Ik ga in november met mijn vriendin naar Gent. Ze wilt graag eens iets chiquer gaan eten (voor de eerste keer, dus sfeer en gezelligheid is ook belangrijk). Helaas was ik net 1 dag te laat om te reserveren bij Vrijmoed (sta op wachtlijst, maar kans lijkt me klein).

Iemand heeft me Commotie aangeraden (14,5,2 koksmutsen) of BarBask (14,5; 2 koksmutsen)
Voorkeur lijkt me naar eerste te gaan, al zal er dan met een taxi naar toe moeten gaan (logeren dichtbij citadelpark).

Iemand ervaringen?
Als het een zaak met een Michelinster moet zijn: Publiek
Als het geen ster hoeft te zijn: Roots (14,5/20 in Gault Millau)
(Hier ga ik elke maand lunchen)

Wij willen ook voor de lunch gaan naar daar maar op hun site staat 175 per persoon. Hoe kom je dan aan 640 kost de drank daar zo veel ?

Wat was het als lunch als ik vragen mag.

Here you go 😀

xinK8OV.jpeg

e3PjM8H.jpeg

2WMzXKG.jpeg

Terug
Bovenaan