Toprestaurants

Tagliata

Well-known member
Er is al een thread voor sterrenrestaurants maar ik dacht om anders een thread te maken waar je een goed adresje kunt pennen?

Recent gaan eten in:

Boothuys in Oelegem.
Gezellig maar niet al te goedkoop

Fermette in Oelegem
2 man - 165€
Topeten.

Gustatif in Schoten
2 man - 250€
Wat een genot. Aangepaste wijnen - desserts gerookt in beukenhout (ik was te ver al om te weten welk hout) enzovoort.

Vanavond gaan we eten in Brasserie Thym in Schilde.
Keeping you guys posted.
 
Laatst bewerkt:
Brasserie Thym

Geen success helaas. Voorgerecht waren ok en lekker oosters gericht, maar de hoofdgerechten waren ineens bombastisch en vrij veel. 2 man -voorgerecht en hoofdgerecht - 144€.
 
Anobesia in Affligem
Gezellig, mooi en aangenaam terras, heerlijke keuken, beste aperitief ooit, de zeebaars is hemels. Top -adres wat mij betreft.
Budget: 125-150 pp

De Biek in Moorsel
Top -locatie en dito terras, prijs/kwaliteit gewoon steengoed - een beetje de betere brasserie aangevuld met wat originele combinaties/presentaties - het ene al beter geslaagd dan het andere maar een leuke opstap voor wat meer verfijning, menu 4 - gangen 69 € is ook toegankelijk. Heb er al lekker gegeten en de ingrediënten zijn van hoge kwaliteit, vaste stek hier.
Budget: 70-100 pp

A priori in Haaltert
In het verleden een ster gehad, paar weken terug gaan dineren: ik keer zeker terug, wijnkeuze goed, BOB formule ook lekker - 2 van de gerechten waren fantastisch lekker, de overige nog steeds heel goed.
Budget: 100-120 pp

Lamme Goedzak in Lebbeke
Buitenbeentje in de lijst: geen fancy zaak noch presentatie, gewoon standaard restaurant - echter absoluut topkwaliteit voor de liefhebber van een lekker stuk vlees.
Budget: 50-70 pp

Gillis in Gent
Fantastisch terras, heerlijke (vlees)gerechten, mooi kader - geen wijnkaart maar een wijnatlas. Wel pittig geprijsd (Argenvino in Gent is eveneens aan te raden - en wat goedkoper, prijs/kwaliteit zelfs wat beter)
Budget: 70-120 pp.

Nog te bezoeken in de toekomst: 't Sleutelgat in Ninove - meerdere vrienden/kennissen hebben het al aanbevolen - alleen jammer dat je best vroeg moet reserveren waardoor effectief plannen noodzakelijk is.
 
La Gustatif in Schoten
2 man - 250€
Wat een genot. Aangepaste wijnen - desserts gerookt in beukenhout (ik was te ver al om te weten welk hout) enzovoort.
Gustatif (niet La volgens mij) is inderdaad echt een aanrader!

Ook een absolute aanrader in Antwerpen (Brouwersvliet) is B23. Sinds een jaar of 3 met nieuwe eigenaars, en prijs-kwaliteit één van de betere in Antwerpen vind ik.
 
Gustatif (niet La volgens mij) is inderdaad echt een aanrader!

Ook een absolute aanrader in Antwerpen (Brouwersvliet) is B23. Sinds een jaar of 3 met nieuwe eigenaars, en prijs-kwaliteit één van de betere in Antwerpen vind ik.
Thanks aangepast bij deze!
 
Gustatif (niet La volgens mij) is inderdaad echt een aanrader!

Ook een absolute aanrader in Antwerpen (Brouwersvliet) is B23. Sinds een jaar of 3 met nieuwe eigenaars, en prijs-kwaliteit één van de betere in Antwerpen vind ik.

B23 een 2-tal weken geleden ook geprobeerd, was inderdaad een meevaller.

Verrassende smaken zonder te overdrijven qua experimenteel zijn; de amuse was nogal klassiek, het dessert (op basis van watermeloen) kon ons minder bekoren maar alle tussengerechten/voorgerechten/hoofdgerecht waren echt genieten. Niet het grootste terras of het mooiste qua uitzicht, zaal binnen was nogal warm (ik vermoed dat de airco af lag) maar het eten en de bediening waren prima.
Budget zou ik inschatten op 80-140 pp


Pomphuis in Antwerpen

Traditioneler of klassieker dan B23 vond ik, maar ook goed op smaak gebracht en qua kader dan weer fantastisch, zowel binnen als buiten. En parking aan de deur, in Antwerpen een niet te onderschatten voordeel.
Budget ook in dezelfde grootte-orde 80-140 pp
 
  • Leuk
Waarderingen: herc
Nian in Beerse
Super vriendelijke bediening. Eenvoudige menu maar allemaal heel erg lekker. Ik kom er graag terug voor de Rib-Eye.
De Crêpe Normande is een aanrader als dessert, en minder zwaar dan je misschien zou denken.
Je krijgt ook tussendoorgerechtjes zoals een soepje/gaspaccho en een vers gebakken wafeltje bij de koffie.
Rond de 75PP vorige keer met apertifief + hapje, hoofdgerecht + wijn, koffie en dessert.
 
Gewoon de Gault Milaut afgaan waar ze 13/20 en 14/20 hebben, dat is meestal wel goed!

Fleems in Dendermonde gedaan dit weekend. Leuke locatie, eerste 2 gangen waren normaal maar hoofdgerecht (longhaas Onglet) was niet normaal lekker (met een paprika bearnaise)
 
Gewoon de Gault Milaut afgaan waar ze 13/20 en 14/20 hebben, dat is meestal wel goed!

Fleems in Dendermonde gedaan dit weekend. Leuke locatie, eerste 2 gangen waren normaal maar hoofdgerecht (longhaas Onglet) was niet normaal lekker (met een paprika bearnaise)

Beetje side -note maar Longhaas is ook een ondergewaardeerd stukje vlees - zeer vol van smaak en best betaalbaar.
 
Deze thread eens vanonder het stof halen en enkele adresjes delen die ik van harte kan aanraden :








 
Nian in Beerse
Super vriendelijke bediening. Eenvoudige menu maar allemaal heel erg lekker. Ik kom er graag terug voor de Rib-Eye.
De Crêpe Normande is een aanrader als dessert, en minder zwaar dan je misschien zou denken.
Je krijgt ook tussendoorgerechtjes zoals een soepje/gaspaccho en een vers gebakken wafeltje bij de koffie.
Rond de 75PP vorige keer met apertifief + hapje, hoofdgerecht + wijn, koffie en dessert.
Verbaasd om Nian hier tegen te komen. M'n favoriete restaurant in de buurt denk ik. De rib-eye is idd een aanrader.
 
Brasserie Thym

Geen success helaas. Voorgerecht waren ok en lekker oosters gericht, maar de hoofdgerechten waren ineens bombastisch en vrij veel. 2 man -voorgerecht en hoofdgerecht - 144€.
Die wisselen regelmatig van kaart. Wat hit or miss naar mijn ervaring.
De ene keer dat echt subliem zijn, de andere keer ok.
 
Goede week terug gaan eten bij T'Overhamme (net hun ster verloren na vele jaren), de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik zeer lekker heb gegeten doch niet omver ben geblazen - apero en voorgerechtjes waren zeer lekker en wat verassend maar hoofdgerecht (kalfsvlees en kalfszwezerik) en dessert waren helemaal niet overtuigend.
 
Gisteren bij Hop - Gastrobar geweest in Leuven. Als diner heb je daar een 5- (of 6-)gangen menu met aangepaste wijnen, aangepaste bieren of aangepaste 'sappen' (alcoholvrij).
65 euro pp voor het menu, en dan nog eens 7 à 12 euro voor een glas alcohol, maar het moet gezegd, de drank gekoppeld met de gerechten maakt het smakenpalet wel af.
Je kan aan een tafel zitten of aan de toog rond de open keuken. Wij zaten aan de toog en dat is best amusant om de chef en de bediening aant werk te zien. Reken minstens 3u om de 5 gangen te nuttigen.
Uiteindelijk iets van een 220 uitgegeven voor 2 personen.
Zeker een aanrader!
 
Goede week terug gaan eten bij T'Overhamme (net hun ster verloren na vele jaren), de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik zeer lekker heb gegeten doch niet omver ben geblazen - apero en voorgerechtjes waren zeer lekker en wat verassend maar hoofdgerecht (kalfsvlees en kalfszwezerik) en dessert waren helemaal niet overtuigend.
Mocht je luidop spreken? Paar jaar geleden eens geweest en iedereen was daar aan het fluisteren. De meest akelige sfeer ooit op een restaurant, niet normaal. Wat een stijf gedoe. Misschien daarom dat ze hun ster kwijt zijn 😂
 
Mocht je luidop spreken? Paar jaar geleden eens geweest en iedereen was daar aan het fluisteren. De meest akelige sfeer ooit op een restaurant, niet normaal. Wat een stijf gedoe. Misschien daarom dat ze hun ster kwijt zijn 😂

Niets van gemerkt eerlijk gezegd, iedereen leek me best goed gezind - moet je wat geluk in hebben zeker, de sommelier ken ik nu wel een beetje via een kennis - dat maakt het meteen al iets losser.
 
Deze middag bij Bachtekerke (Deinze) gaan lunchen met klanten.
Allemaal aperitief, de lunch, 1 fles wijn (€60), 4 losse glazen wijn, dessert en koffie.

€532 betaald voor 6 man :wtf:

Begrijp me niet verkeerd, twas heel lekker, maar ik vond het erover qua prijs. Als je à la carte kiest zit je dik over de €100 per persoon zonder zot te doen denk ik, da's wel heel prijzig aant worden. En dat allemaal voor hun terras wat (imo) nu ook niet het schoonste is ondanks de titel.
 
Volgens hun website is de lunch 36€ - €216 voor 6 man
dus voor €316 gedronken onder de middag :D
 
Vorige week in Amsterdam twee hele leuke restaurants gedaan:

Momo
Tasting menu genomen, was heel lekker en gevarieerd, wel zeer typisch voor deze stijl restaurant. We zaten vlak aan de open keuken wat ook wel leuk was.

Marie
Hint naar de (Zuid-)Franse keuken. Heel leuke setting met zicht op het water in centraal-Amsterdam, kwalitatieve keuken, heel fijne ontvangst en bediening.
Besteld: zee-egel, lam, kazen, begeleid door eerst een leuke pinot noir en daarna een versterkte 20-jarige rode wijn die origineel werd opgediend vanuit een giga 'vat'/fles (geen idee hoe ik het moet noemen).
Zeker niet goedkoop en vrij klassiek, maar zeker een aanrader voor de liefhebbers.

Ook opvallend: drank is duidelijk goedkoper in Amsterdam dan in België.

Deze middag bij Bachtekerke (Deinze) gaan lunchen met klanten.
Allemaal aperitief, de lunch, 1 fles wijn (€60), 4 losse glazen wijn, dessert en koffie.

€532 betaald voor 6 man :wtf:

Begrijp me niet verkeerd, twas heel lekker, maar ik vond het erover qua prijs. Als je à la carte kiest zit je dik over de €100 per persoon zonder zot te doen denk ik, da's wel heel prijzig aant worden. En dat allemaal voor hun terras wat (imo) nu ook niet het schoonste is ondanks de titel.
Bachtekerke is inderdaad niet goedkoop maar ik heb dat wel vaker bij de restaurants in het Gentse waar ik wel vaker (zakelijk) ga lunchen: Bachtekerke, Fou d'O, Patyntje, d'Ouwe Hoeve, Nenuphar, Halifax, Terrazza, Boulevard, ...
De weeklunch neem ik nooit, maar met een aperitief, flesje wijn, sharing voorgerecht, hoofd en koffietje zit je vrij vlot aan 100 EUR/pp. Ligt dus zeker niet aan Bachtekerke, al is het wel één van de duurdere.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan