Deze week gaan eten bij Boury, de lunch voor twee personen. Toch wel crimineel veel geld voor “wat het maar is”.
De aangepaste wijnen laten vallen want wij drinken geen wijn, dan de “aangepaste sapjes” gekozen en dan zit je opeens tijdens je hoofdgerecht warme thee te drinken… Ook vanaf het begin het gevoel gehad dat je weinig rust had om op je gemak te zijn. Als je je bestek neerlegde, was het na 10 seconden al weggenomen, 30 seconden later iemand anders aan je tafel om de kruimels weg te doen, dan 5 seconden later een derde persoon die je water kwam bijvullen en de vierde persoon stond al te trappelen want stond daar met je maaltijd klaar om op te dienen. Nooit het gevoel gehad dat we op ons gemak waren. Mijn vrouw was even naar het toilet, iemand van de bediening passeerde en schoof de stoel terug onder tafel en paar tellen later kwam er iemand de serviette opvouwen.
Qua eten uiteraard heel verfijnd maar Tim is duidelijk liefhebber van tomaten, bosbessen en citroenmousse. Zat het niet in je drank, dan zat het in je eten. Beetje eentonig allemaal. Het vlees van mijn vrouw was ook beter gebakken dan mijn vlees, als het dan toch van de details afhangt…
Voor de lunch + aangepaste sappen (trouwens duurder dan de aangepaste wijnen) + één koffie à 16€ met wat versnaperingen erbij, kwam het toch neer op 640€ voor ons beide.
Oja “forfait water” à 12€ per persoon
Het kan ook zijn dat ik een 3-sterren restaurant niet kan appreciëren natuurlijk.